°7° Seksikkäät jätkät

1.3K 36 7
                                    

Herään auringon paisteeseen. Alex nukkuu vieressäni ja pyörii ympäriinsä, vähän kuin etsien hyvää asentoa sängyltä. Alex näyttää vähän kissapennulta. Naurahdan ajatukselle, jonka jälkeen nousen ylös, mutta onnistun kumminkin herättämään Aleksin.

"Huomenta" se mutisee jostain peiton seasta. Mä vastaan sille ja vaihdan mun vaatteet. Pystyn vaihtamaan ne ilman että menen vessaan, sillä tiedän ettei Alex katsoisi.

Mä en tiedä mikä tossa jätkässä on, mutta se saa mut hymyileen, hymyileen, kuin jokin typerä sammakko, joka on juuri saanut pusun prinsessalta.

Nappaan puhelimen ja kuulokkeet, jonka jälkeen lähden tallustamaan alakertaan. Kukaan ei ole vielä hereillä tai ainakaan olkkarissa, joten valtaan sohvan yksin.

Tungen kuulokkeet korviini ja laitan "Gone, gone, gone" biisin soimaan. Se on yksi mun lemppareita, saa ajatukset muualle kaikesta pahasta.

Mietin eilistä, mutta eniten sitä että kerroin jätkille mun elämästä. Tosin jätin yhden kohdan pois. Itsemurha yritys. Se on mulle aivan liian vaikee aihe, jouduin melkein osastolle sen takia. Iskä ei vieläkään ymmärrä, että miks mä tein sen. Enhän mä oo kertonu sille Markuksesta. Hyvä vaan, Oliver on hakannu Markuksen jo kaksi kertaa. Vaikka se onkin ihan täysi kusipää, en mä tykkää siitä, kun jotain satutetaan.

Säpsähdän ajatuksistani, kun joku hyppää melkein päälleni sohvalle.

"Huomenta Aveee" Jere huutaa. Mulle on tullu Jerestä semmonen ilonen pikkupoika kuva mieleen
"Huomenta Jere"
"Mitä sä kuuntelet" Jere kysyy ja ojennan toisen kuulokkeista hänelle. "Tää on mun lempi biisi" se melkein huutaa. Mä vaan naurahdan ja mietin sitä kuinka lyhyt Jere oikeasti on. No ainakin mua lyhyempi ja mä olen 168 senttinen.
"Mitä sä mietit" Jere kysyy yhtäkkiä saaden mut säikähtämään.
"Sitä minkä pitunen oot kun mä oon sua pitempi."
"Aa mä oon 160 senttinen, perin nää geenit iskältä, se on ihan super lyhyt" Jere vastaa ja mä nyökkään. "No mähän oon sua sitten 8 senttiä pitempi" Sanon ja me molemmet alamme nauramaan, vaikkei toi edes ollut mitenkään hauskaa.

"Mitä te täälä kikatatte"
kuuluu takaamme Alexin ääni.
"Ei me tiietä itekkään" sanon, kun olen saanut vähän rauhoitettua nauramisesta.

Alex vain tuhahtaa ja istahtaa sitten meidän sekaan sohvalle. "Etkö sä tee meille aamupalaa" Jere kysyy vauva äänellä.
"Tee ite aamupalas" Alex naurahtaa ja kaivaa puhelimen taskustaan.
Huomaan hänen taustakuvanaan jonkun tytön, mutta en viitsi kysyä kuka se on. Vaikuttaisin stalkkaajalta.

"Toi tyttö on mun serkku, jos sä sitä katot" Alex sanoo naurahtaen. Voi hitto se näki kun mä tuijotan.

Mä vaan änkytän jotain vastaukseksi, muttei siitä tule mitään joten päätän vaan olla hiljaa.

Hetken päästä Valtteri ja Lari kömpivät alakertaan ja menevät suoraan keittiöön sanomatta sanaakaan. Ilmeisesti kahvin tarpeessa, jos oikein veikkaan.

Jere ja Alex nousevat sohvalta ja sanovat hakevansa aamupalaa. "Tuottehan te mullekkin" huudan kysymykseni niiden perään ja saan myöntäviä vastauksia.

Kun pojat palaavat olohuoneeseen alamme syömään jotain leipiä ja katsomaan netflixiä. Mä en yleensä tykkää syödä kenenkään seurassa, paitsi ehkä mun sisarusten, mutta näiden kanssa olo on jotenkin tosi turvallinen.

Kun olemme hetken katsoneet netflixiä, mua alkaa aivastuttaa. Ensimmäisen aivastuksen jälkeen tiedän jo. Menkat. Hitto, menkat. Onneksi Valtteri oli sentään antanut mulle mustat housut, eikä mitään luonnon valkoisia. Ei ois varmaan sen sisko tykänny, jos valkoset housut ihan veressä.

Sanon jätkille käyväni vessassa ja lähden sitten vessaan.
Seuraava ongelma on kumminkin jo nurkan takana, missä siteet. Voi helvetti nyt sekin. Kaivan kaikkia kaappeja, muttei mistään löydy. Mun on pakko kysyä Valtterilta.

Lähden vessasta ja pysähdyn olkkarin oven suulle nolon näköisenä. Jätkät katsovat mua ihmeissään ja sitten mä avaan suuni "Onko teillä siteitä" kysyn hiukan nolona, sillä en ole tottunut puhumaan menkoista poikien kanssa. Oliver on kerran mulle hakenu jotain kaupasta, mutta ei muuta.

Jätkät naurahtavat, vissiin mun nololle ilmeelle. "Joo on niitä yläkerran vessassa" Valtteri sanoo sitten. "Okei, kiitti" sanon ja painelen yläkertaan.

Kun pääsen vessasta, menen suoraan sohvalle poikien viereen. "Tarviitko sä jotain muuta" Lari kysyy, kun olen hetke n siinä istunut. Mä pudistelen päätä ja me jatketaan netflixin katsomista.

_____

Kello on jo kahdeksan illalla ja mun on pakko mennä kotiin. Soitin puolituntia sitten Oliverin hakemaan ja se on vissiin kohta täälä.

Kun Oliver saapuu pihaan mä halaan ja moikkaan jätkiä, jonka jälkeen lähden autolle.

Istahdan takapenkille, sillä Benskukin oli raahautunut mukaan ja vallannut etupenkin.

"Oothan sä siis kunnossa" Oliver kysyy hetken päästä. Olin selittänyt niille eilen jo aika paljon mutten maininnut Markuksesta. Sanoin vain, että halusin mennä katsomaan jätkiä. Pikkuvalheita sinne tänne.

Mä vaan vastaan myöntävästi ja puolentunnin ajamisen jälkeen olemme vihdoin kotona.

Menen suoraan nukkumaan, tällä hetkellä ei kiinnosta mikään. Väsyttää ihan super paljon. Isä on vieläkin sielä Lappeenrannassa, sillä on syynsä olla sielä, mutta ei mua kiinnosta mikään sen uus naisystävä. Se valitse sen, ei meitä. Meiät se jätti tänne ja jos se tulee käymään se vaan huutaa kuinka me ollaan taas epäonnistuttu jossain. Sitä paitsi äidin kuolemasta on vasta vähän päälle vuosi ja nyt sillä on jo uus nainen. Iskä tapas sen puoli vuotta äidin kuoleman jälkeen.

Ihan kuin äiti ei olisi merkannut mitään. Mulla on ainakin sitä ihan super ikävä. Äiti oli aina mun tuki henkilö ja nyt se on jossain tuolla ylhäällä ja jos ei niihin juttuihin usko niin sitten Messukylän hautausmaalla.

Hetken päästä mä nukahdan näihin ajatuksiin kyyneleet silmissä.

______

Aamulla herään herätyskellooni, joka näyttää kahdeksaa.

Nousen ylös, puen, syön jotain pientä ja painelen Benjaminin mautolle. Älkääkä nyt alkako ihmettelemään, että millä Luka menee. Sillä on vuoden vanhempi kaveri, jonka kyydillä se kulkee. Musta on kyllä vähitellen alkanut tuntumaan, että se on enemmän kuin kaveri. Se Mikael nimittäin tuntuu asustavan täällä.

Kun mä vihdoin pääsen koululle, mä menen tunnilleni. Outoa ettei Markusta näy missään. Tosin se on vain hyvä juttu, mutta kumminkin.

Tuntia on kulunut puoli tuntia, kun saan puhelimeeni ilmoituksen.

@Alexleppä lisäsi sinut kaveriksi.

Painoin "lisää kaveriksi" nappia, sen enempää miettimättä.

@Alexleppä lisäsi sinut ryhmään "Seksikkäät jätkät"

Seksikkäät jätkät? Veikkaisin että tähän ryhmään kuuluu Alex, Lari, Jere ja Valtteri.

------

Seuraavassa osassa pompataan jo seuraavaan ripari tapaamiseen, mutta myös muistellaan tätä aikaa. Yritän kirjoittaa myös Aleksin näkökulmasta välillä ja yritän saada lukuja ainakin kerran viikossa.

ripari joka ei koskaan unohduOù les histoires vivent. Découvrez maintenant