°16° mä ehdin jo säikähtää

1K 32 29
                                    

(Mä tiedän että niiteen piti olla ruusiksesse viettään iltaa, mutta tässä ne ei nyt oo ihan sielä. Nauttikaa kumminkin.)

En voi uskoa tätä todeksi. Alex ja mä seurustellaan. Siis näänkö mä unta.

Istun valkoisen bemarin kyydissä ja katselen ikkunasta hymyillen. Noin puolituntia sitten se oli tapahtunut. Perhoset lentelevät vatsassani ja mietin vain Alexin täydellisiä kasvoja ja meitä.

"Ave hei, me tiedetään että sä oot täpinöissäs, mutta avaa nyt vähän tätä juttua enemmän" Oliver naurahtaa kuskin paikalta.

"Me seurustellaan" sanon ja jatkan hymyilemistä. Toki tiedän että Oliver haluaisi että kertoisin enemmän.

"No sen mä tiesin, mutta onko muuta tapahtunut" Oliver kysyy ja katsoo minua peilin kautta.

Tunnen kuinka poskeni punehtuvat, kun ajattelen suudelmia Aelxin kanssa, hittolainen minkä teit Alex.

"Siis ette kai te oo ollu sängyssä" Oliver kysyy järkyttyneenä kuskin paikalta.

Poskeni menevät vielä punaisemmiksi ja sanon sitten "Oliver ei, ei mitään sellaista"

"No huh mä ehdin jo säikähtää" Oliver sanoo ja naurahtaa.

Mä luon siihen hiukan vihaisen katseen ja tunnen kuinka auto pysähtyy pihaamme.

_____

Istun Alexin sylissä ja katselen nuotiota. Siinä leimuaa liekki ja se näyttää suloiselta. Väkisinkin tulee mieleen kaikki hetket kun olemme pienempänä perheen kanssa katseltu nuotiota Lapissa. Me käytiin Lapissa joka vuosi kun oltiin nuorempia. Sitten kun äiti kuoli niin se loppui siihen.

Tunnen kuinka kyyneleet valuvat pitkin poskiani. Hitto.

"Ave ootko sä kunnossa" Alex kysyy huolestuneesti ja kääntää pääni häntä kohti.

"Oon oon ei mulla oo hätää" sanon ja yritän kuulostaa edes jotenkin aidolta. No kuten arvata saattaa eihän siitäkään tule mitään. Helvetti, tuleeko tästä mitään.

Alex nostaa mut pois sylistään ja lähtee vetämään mua kauemmas muista. Hän pysähtyy aivan järven rannalle ja vetää mut haliinsa. Mä en pysty enää esittämään vahvaa, vaan purskahdan kunnolla itkuun ja nyyhkin Alexin olkapäätä vasten.

"Ave ei oo mitää hätää, mä oon tässä" Alex sanoo ja silittää hiuksiani. Hetken kuluttua hän lisää "sun poikaystäväs on tässä, mitään pahaanei voi tapahtua".

Tuo lause saa minut nostamaan katseeni häneen. Alex katsoo minua hymy huulillaan ja pussaa sitten minua nopeasti.

Kasvoilleni nousee hymy. Mä katson Alexia ja se katsoo mua. Tässä on turvallista, ihan kuin koko muu maailma olisi kadonnut ympäriltämme.

"Niin, mun poikaystävä on tässä" sanon ja suutelen Alexin täydellisiä huulia. Hän vastaa suudelmaan ja siinä me sitten vain suutelemme, kunnes hetken päästä irrottaudumme toisistamme.

"Saanko mä kysyä yhtä juttua" Sanon hetken kuluttua, koska asia on häirinnyt mua jo hetken aikaa.

"Joo tottakai saat" Alex sanoo ja silittää poskeani.

"Koska sä ihastuit muhun" kysyn ja katson Alexia suoraan silmiin.

"Sillon kun mä näin sut ekan kerran" Alex sanoo ja hymyilee. "Entä sä" hän lisää sitten.

"Sama vastaus mikä sulla" sanon ja naurahdan.

Sitten me halataan ja päätämme lähteä Alexille. Heillä ei kuulemma ole ketään kotona. Alexin serkku Sanni oli kuulemma menossa vanhempiensa kanssa hotelliin. Outoa, miksi he eivät ole Alexin luona yötä, mutta eipähän se mulle kuulu.

Huikkaamme muille heipat ja lähdemme kävelemään.

Hetken kuluttua saavumme Alexin talolle ja menemme hänen huoneeseensa.

"Haluutsä nukkua vai kattoo netflixiä tai jotain" Alex kysyy ja luo minuun kysyvän katseen.

"Netflix käy" sanon ja istahdan hänen sängylleen. Alex nyökkää ja ottaa läppärinsä, jonka jälkeen istahtaa viereeni ja laittaa jonkun random elokuvan päälle.

Kun elokuva on suurinpiirtein puolessa välissä painan pääni Alexin olkapäälle.

"Väsyttääkö" Alex kysyy ja silittää tukkaani.

"Ehkä vähän" sanon ja haukottelen.

Alex vetää mut hänen syliinsä, kun on ensin mennyt makaamaan sängylle. Hän silittää tukkaani ja painaa pieniä pusuja tukkani sekaan.

"Hyvää yötä, Ave" Hän sanoo sitten ja painaa vielä pusun otsalleni.

"Hyvää yötä, Alex" sanon ja suljen silmäni hymyillen omille ajatuksilleni. Päässäni pyörii Alex, hänen suudelmat, hänen kasvot, silmät, kroppa, huulet... Ja pitkä lista muita.

Alex on se oikea. Mietin ja nukahdan.

-------

Ööm uups, en tiiä mitä kävi mut tää luku piti julkasta vasta sunnuntaina ja nyt yhtäkkiä kirjotinkin tän jo. No olkaa hyvä vaan.

ripari joka ei koskaan unohduWhere stories live. Discover now