°15° tyttöystävä

1K 30 10
                                    

Konfirmaatio päivä. Heräsin seitsemältä ja aloin laittamaan tukkaani kiharalle. Me oltiin Oliverin kanssa sovittu, että laitan äidin häämekon. Äidin häämekko on lila, sellainen todella suloinen.

Oispa äiti täälä katsomassa mun juhlia, mutta ei. Iskä oli painellut takaisin Lappeenrantaan toissapäivänä. Se oli myös kertonut, että heille tulee lapsi. En oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella.

Juuri ennen lähtöä nappasin coca cola pullon ja join sen. Se lievittää jotenkin kummasti aina stressiä.

Istuin Oliverin autossa ja katselin ohi meneviä maisemia. Kirkossa piti olla puoli yhdeksältä, mutta itse konfirmaatio alkaisi kymmeneltä.

Mietin viime aikojen tapahtumia. Alex ja mä oltiin oltu niillä. Halailtu ja suudeltu. Ei tosin olla sovittu vielä mitään seurustelusta, entä jos se ei haluakkaan.

Ajatukseni keskeytyivät kun auto pysähtyi. "Me ollaan perillä, tullaan sitten kympiltä tänne" Oliver sanoo ja hymyilee.

"Joo, moikka" sanon ja nousen ylös autosta.
"Moikka" Oliver huikkaa ja mä suljen auton oven.

Alexin näkökulma.

Näin valkoisen bemarin kaartavan kirkon pihaan. Ave nousi sieltä lumoavan näköisenä. Ave kääntyi meihin päin ja hymyili. Se näyttää niin hyvältä.

"Moi" se sanoo ja halaa meitä vuorotellen. Me vaan vastataan sille moi ja lähdetään kävelemään kirkon sisälle.

"Sä näytät tosi hyvältä" kuiskaan Aven korvaan ja huomaan hänen punastuvan.

"K-kiitos" Ave änkyttää ja hymyilee mulle.

Me mennään kirkon alakertaan ja puetaan albat päällemme, eli rippi kaavut.

Sen jälkeen menemme ulos ja otamme ryhmä kuvan.

Kun kello vihdoin näyttää kymmentä konfirmaatio alkaa.

Konfirmaatio kesti puolitoista tuntia. Sain kävellä Aven vieressä kirkon eteen.

Konfirmaation jälkeen menimme ulos kirkosta ja näimme omia sukulaisiamme. Minulla oli vain isä, äiti ja serkkuni perhe. Ai että mulla on ollut ikävä mun serkkua.

Ryntäsin halaamaan häntä. Sanni serkkuni on minua vuoden nuorempi. Yksi tärkeimmistä henkilöitä minulle.

Hän vastasi haliini ja irrotautui sitten ojentaen minulle vaaleanpunaisen ruusun. Me oltiin jo sovittu, että jos toiselle annetaan jotain, sen pitää olla vaaleanpunaista. Kuulostaa ihan tyhmältä, mutta musta se on suloista.

"Pääsithän säki sitten ripille" Sanni sanoo ja taputtaa mua olkapäälleni.

"No tottakai" sanon ja hymyilen serkulleni, joka on minua varmasti vain viisi senttiä lyhyempi.

Sen jälkeen lähdin kävelemään Sannin ja poikien kanssa kohti Avea ja hänen sisaruksiaan.

Ave huomaa tulomme ja väläyttää hymyn huulilleen.

Mä meen Aven luokse ja halaan tätä. Ave laittaa kätensä mun niskan taakse, jonka seurauksena irrottaudun halista ja katsahdan hänen huulilleen.

Ave huomaa katseeni ja naurahtaa, jonka jälkeen painaa huulensa omilleni. Kun suudelma lopulta loppuu kuulen taputusta takaani ja sitten läpsäytyksen takaraivossani.

"Sanni hei älä mätki" sanon ja irrottaudun Avesta hetkellisesti saaden Aven kainalooni.

"Sä et oo kertonu mulle, että oot saanu tyttöystävän" se naurahtaa ja läpsäisee mua uudestaan, mutta tällä kertaa käteeni.

"Ei me ol-" Ave sanoo, mutta keskeytän sen mitä hän aikoo sanoa.

"Ave haluatko sä olla mun tyttöystävä" sanon ja katson tätä hymy huulillani, mutta olen kyllä oikeasti vähän hermostunut.

Huomaan Aven poskien punehtuvan ja sitten hän sanoo "Joo tottakai haluun" ja painaa huulensa jälleen omilleni.

Vastaan suudelmaan mutta havahdun isäni ääneen ja irrottaudun suudelmasta. "Saithan säkin sitten sen tyttöystävän" isä naurahtaa ja mä vaan nyökkään.

Muut taputtavat ympärillä ja mua ja Avee alkaa naurattaa.

"Ja katokki ettet satuta Avee tai oot kuollu jätkä" Oliver kuiskaa mun korvaan hetken kuluttua.

"Ei tulis mieleenkään" sanon ja väläytän Oliverille hammas hymyni.

Hetki siinä vielä ollaan, jonka jälkeen lähdetään omiin koteihin.

"Nähään sitten illalla" sanoin muille ja halasin Avea vielä kerran.

Oltiin sovittu, että mennään illalla ruusikseen. Semmonen paikka missä moni viettää aikaa varsinkin kesäsin.

Ave pussas mua poskeen ja sitten me lähdettiin Sannin kanssa mun ja sen vanhempien autoille.

"En malta oottaa iltaa" Sanni sanoo innoissaan. Se on semmonen bile hile aina menossa mukana.

"Jaa mitäs te illalla teette" Isäni kysy virnuillen.

"Me vaan hengataan porukalla" sanon ja istun autoon. Sanni tulee meidän kyydillä.

"Jahas. Ei sitten seksiä Alex, eikä muuten Sannikaan." Isä sanoo ja naurahtaa samalla.

"Iskä oo nyt hiljaa" tuhahdan ja luon isään vihaisen katseen. Sanni vaan tyrskii vieressäni.

Isä vain naurahtaa etupenkiltä. Äiti katsoo isää ja alkaa sitten samassa itsekkin nauramaan.

Outoja nuo vanhemmat mietin ja painan pääni auton ikkunaan.

No ainakin mulla kävi hyvä tuuri ja sain maailman ihanimman tyttöystävän. Ajattelen ja hymyilen itsekseni.

-----
Tässä ois teille nyt uutta lukua. Samassa täytyy mainita, että mulla ei ole ollut tän tarinan kanssa minkään laista suunnitelmaa, joten nää ideat on aina tullut, uuden luvun myötä.

ripari joka ei koskaan unohduWhere stories live. Discover now