2 KUUKAUTTA MYÖHEMMIN
Saadaan tänään tietää lapsen sukupuoli. Me ollaan Alexin kaa sovittu, että se paljastuu ilmapallol. Eli me pyydetään sukupuoli lapulle ja sit viedään se juhlamaailmaan, niin ne täyttää mustan pallon sitte sillä värillä. Eli se tulee sitten meillekki yllätyksenä.
_____
Vietiin just se lappu ja saatiin ilmapallo. Mua jännitti se rakenne ultra ihan sikana, mutta onneks vauvalla oli kaikki hyvin. Saatin jopa ultrakuva. Vauva näytti niin suloselta siinä.
Nyt me seistään Alexin pihalla ilmapallo kädessä. Jätkät ja muut on tullu tänne jo, joten kohta me saadaan tietää.
"1...2..." muut laskevat ja kolmosella Alex poksauttaa pallon.
Sinistä.
"Se on poika" Alex huutaa innoissaan ja halaa mua. Mä halaan sitä myös ja hymyilen. Mulle oli ihan sama kumpi sieltä tulee.
______
KUUKAUSI MYÖHEMMIN
Oon saanut järkyttävästi katseita meiän koululaisilta. Ne kuiskii kun mä kävelen ohi, johtuu mahastani, tiedän, mutta silti. Ei tarvitsisi tuijottaa.
"Se Alexko sut pani paksuks" kuulen Alisan (Alise, Alina, nimi vaihtunu sata kertaa) ilkkuvan äänen.
"No mitä se sulle kuuluu" tiuskaisen Alisalle ja käännyn katsomaan häntä. Hän hiukan säpsähtää ääntäni, sillä en ole ennen käyttäytynyt näin.
Tunnen kuinka koko käytävä tuijottaa meitä. "Et sä osaa ees huolehtii tosta lapsesta, eihän sulla oo ees omaa äitiä. Isäski taitaa olla nussimassa jotain muita muijia" Alisa sanoo ja naurahtaa ilkeästi.
Mä katson Alisaa vihaisesti ja tiuskaisen tuolle "no mites oman isäskaa sitte" Tiedän että Alisan isä on vaikea ihminen. En ole silti kertomassa koko isä tarinaa koko koululle. Ihan sama kuka se olisi.
Alisa ei kerkiä sanomaan mitään sillä Alexi putkahtaa jostain väliimme.
"Noni tytöt rauhottukaas""Ai Alex moi" Alisa sanoo flirttailevasti.
Alex mulkaisee Alisaa vihaisesti. Ottaa sitten minua kädestä ja lähtee vetämään kohti pää ovia.
"Onnee synnytykseen, toivottavasti et selviä" Alisa huutaa takaamme, jolloin Alex ei kestä enää. Hän päästä minusta irti ja menee Alisan luokse työntäen tuon seinään.
"Katokki mitä sanot ellet haluu olla naama violettina koulussa" Alex sanoo ja päästää paniikkiin menneen tytön alas.
Sitten Alex tulee luokseni, ottaa kädestäni ja jatkaa matkaa.
Hän avaa mulle mautonsa oven ja mä istahdan kyytiin. Se kiertää vielä omalle paikalleen ja lähtee ajamaan.
"Kiitti Alex, oikeesti" sanon hetken ajamisen jälkeen.
"No kyllähän mä nyt mun tyttöystävää puolustan" Alex sanoo sitten ja kääntää katseensa muhun.
Hetken päästä Alex kaartaa omaan pihaansa ja nousee ylös mautosta. Mä teen samoin, mutta meinaan horjahtaa, Alex ottaa mut kiinni.
"Sun pitää odottaa, että mä tuun auttaan" Alex sanoo ja pussaa mua poskeen.
"Kyllä mä itsekkin osaan" tuhahdan huvittuneesti.
"Äskenkin meinasit kaatua" Alex naurahtaa ja avaa ulko oven. Mä näytän sille keskaria ja astun ovesta sisään.
Onneksi Alexin isä Riko oli lopulta leppynyt ja ymmärtänyt tilanteen. Hän oli myös hokenut Alexille ettei tämä ollut vahinko, vain raskaus oli vahinko.
Istumme sohvalla ja katsomme taas Riverdalea.
"Alex" mä sanahdan, kun tunnen potkut vatsassani.
"Nii, onko joku hätä" Alex kysyy huolestuneesti ja kääntää katseensa muhun.
Mä otan sen käden ja laitan vatsani päälle.
Alexin ilme kirkastuu ja se huutaa ilosta "meiän poika potkii". Alex on ihan täpinnöissään ja se painaa korvansa mun vatsaa vasten.
"No kuuluuko mitään" kysyn naurahtaen.
Alex nousee takaisin istumaan ja jatkaa mahani koskettelua "ei se oo puheliaalla päällä" mä naurahdan Alexin suloiselle ilmeelle ja laitan käteni hänen kätensä päälle.
"Siitä skidistä tulee koriksen pelaaja" sanon kun olen hetken pitänyt kättäni siinä.
"Niinkun äidistään" Alex sanoo naurahtaen ja pussaa mun vatsaa. Suloista.
"Mut mä jätin mun uranki kesken" sanon sitten surullisena.
"Me voidaan alkaa käymään pelaamassa, sitte ku toi pikku jäbä syntyy. Nyt sä et varmaan pysty" Alex sanoo ja pussailee mun poskia.
Mä vastaan jotain joo:n tapaista ja naurahdan Alexin tavalle saada mut iloiseksi. Höpsö koko jätkä, tuleekohan pojastaan samanlainen.
"Oot rakas" Alex kuiskaa mun korvaan. "Niin säkin" Mä kuiskaan ja suutelen sitä.
Laskettuun aikaan on enää kolme kuukautta.
---
öö oonko mä julkassu tänään 4 lukuu. noh ihsm. mä en malta oottaa sitä et toi skidi syntyy.
YOU ARE READING
ripari joka ei koskaan unohdu
Romancealoitettu: 18.3.2022 lopetettu: 19.4.2022 KIRJALLA ON JATKO-OSA Tarina tytöstä ja Tampereen riparista. Avella ei ole oikein ikinä mennyt parhaiten elämässä, mutta kun ripari ja ne neljä poikaa astelee kuvioihin alkaa elämä jopa ehkä sujumaan. Mutt...