İntihar

440 15 1
                                    


Ölüm ne ilginç şey doğrusu, her şeyi bilen insan mezardan sonrasını bilmeye muktedir değil. Garip...Garip olan asıl şey ölümden korkmak değil mi?

Doğumdan korkuyor muyuz ki ölümden korkuyoruz. Belki de doğmadan önce de çok korkuyoruz ama haberdar değiliz. Ne çok korkmak dedim, doğrusu merak. Bence korkunun temelinde merak duygusunu gideremeyen insanın çaresizliği yatıyor. Karanlıkta gördüğü silüetleri canavara benzeten küçük çocuklar gibi. Aslında duyun düğmesine bassa ortalık aydınlanacak da bilmiyor garibim. Sahi ya insanın duyu nerede? Duyusu değil bakın duyu diyorum.

İnsan nasıl aydınlanır ki acaba, nasıl sıyrılır ki korkularından. Ölünce mi yoksa doğunca mı?
Peki ölümle doğumu birbirinden ayıran asıl şey ne? İkisi de deri değişimi değil mi neticede, doğduk mu yoksa öldük mü nereden anlıyoruz?
İntihar ediyoruz bazen. Ediyorlar demiyorum bakın, ediyoruz diyorum. Her çaresizlikte kollektifin de payı yok mudur? Her sinir krizinde ve her cinayette...

İnsanlar pastadan pay almayı sever ama o pastanın üzerine bir tutam gerçeklik serptiğinizde "Bayat bu!" der ve uzaklaşırlar oradan.

Çaresiz insanlar tanıyorum, çareleri olduğundan bi' haberler. Hâlinden memnun insanlar tanıyorum; aslında acınacak hâldeler.
Aşık olmuş insanlar görüyorum zaman zaman, sadece sevişmek istediklerini unutmuş gibiler.

Bence aşık olabileceğimiz tek kişi kendi ruhumuz. İçindeki sesin varlığını kim inkâr edebilir ki!
Sizi sürekli yargılayan, alay eden belki ayna karşısına geçtiğinizde zorbalık yapan. Sizin asıl sevgiliniz aynı yatakta yattığınız insan değil, o ş'refsiz iç sesiniz.
Onun bitmek tükenmek bilmeyen istek ve arzularını tatmin etmek zorunda olan siz, her gün orgazm olmazsa çıldıran iç sesinizin kölesisiniz.
Bırakın el alem ne der demeyi, kabul edin ki sizi yargılayan başkaları değil sadece ve sadece sizsiniz.

Yarattığımız o sahte dünya ve ilişkiler içerisinde birinin gelip bizi tedavi etmesini bekliyoruz. İlk yardım için, on saniyelik bir suni teneffüs için sevgi dileniyoruz. Yalnız, ilk yardım yaralıya uygulanan bir teknik, bir çoğumuz ölüyüz haberimiz yok.

Kendimizi uyuşturduğumuz haplarımız yoksa alkole sarılıyoruz. Kimimiz aşık oluyor, kimimiz alışveriş yapıyor, kimimiz de deliler gibi çalışıyor. Beyhude... Ne kadar isteseniz de nemfomanyak ruhunuzu orgazma ulaştırmanın yolunu bulamayacaksınız. E, ölürseniz belki. İntihar ise günah ve her şeye muktedir insan ahirete hakim değil. Ne yaparsın sevgili dostum, senin sınavın da belki doğmak değil ölememektir.

Zorba ruhunu tatmin etmeye çalışan biçare fânilere sevgilerimle...

Huzur Mescidi

DENEMEMELERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin