před 2 lety
„Tohle byla věc, kterou jsem nikdy nedokázala pochopit. Proč si někdo pořídí koně a nevěnuje se mu?" vykřiknu naštvaně, tu stejnou větu dnes již poněkolikáté, s pohledem na vzpínající se zvíře. Na to odložím kelímek s pitím na lavičku, podlezu hrazení u jízdárny a jdu vystřídat Lauru při lonžování toho nezvladatelného, možná až zabijáckého koně.
Laura mi konec lonže naléhavě vtiskne do ruky a jejím jediným záměrem je rychle opustit dosah kopyt toho ryzáka. Já teď ale zaměřuji pozornost jen na něj - po dobu toho co se Laura snažila o vyslání ho na kruh, valach neustále házel hlavou, a často k tomu přidával i nespokojené vykopnutí předníma nohama proti člověku na druhé straně provazu. V očích se mu teď nebezpečně leskne, a jeho temperamentní řehtání po všem okolo situaci taky nepomáhá.
„Hele, uklidni se trochu," křiknu po něm. Nejsem úplně nadšená z toho, že jsem právě na řadě a musím se mu věnovat.
Lepší by bylo kdyby si tě majitele někam odvezli. Je s tebou jen práce a zabíráš tu místo.
Ryzák se otočí proti mě a odmítá vyjít do kruhu. Když se k němu zkouším přiblížit, couvá a poskakuje předníma nohama zleva doprava. Naštvu se, a švihnu dlouhým bičem vedle jeho hlavy, abych ho donutila k pohybu. On uhne, vykopne zadníma a vrhne se pryč. Ještě než mě lonž stáhne za ním, zapřu se nohama a rázně zatahnu zpět. Udidlo, ke kterému je dlouhá šňůra připnutá mu projede hubou a donutí zastavit téměř na místě. Je vidět že jsem ho rozzuřila, a že neví co dělat. Zběsile vykopne nohama a přiblíží se ke mě - já volím jako jedinou cestu pryč od jeho kopyt uskočit dozadu, a švihnu ho bičem přes hlavu.
Očividně to zabralo. Ryzák se ode mě odvrátil, pustil se do rychlého cvalu, a prchá. Chci zatáhnou zpět a dostat ho na kruh okolo mě, ale provaz se mi obtáčí okolo zápěstí, a síla zvířete na druhém konci mě brzy strhává k zemi a táhne za ním.
Tvář mám plnou písku, kůň cválá pryč a je vyděšený že za sebou tahá přítěž. V zápěstí mě bolí, ale vnímám teď jen adrenalin. S každým pohybem se snažím vysmeknout z nebezpečného sevření lonže, ale nedaří se mi to. Zavřu oči, a doufám že to brzy skončí.
ČTEŠ
Desire to fly •CZ• REVIZE
General FictionCelý život jsem zasvětila jen koním. Občas přemýšlím nad tím, co všechno jsem pro ně obětovala. A čeho díky nim dosáhla. Někdy uvažuji, jestli mi to stálo za to. Ale vím, že kdybych se měla rozhodnout znovu, rozhodnu se stejně. Vyrostla jsem v normá...