Restorana geldiklerinde Asena buranın beklediğinden buyük olduğunu fark etti. Dağ manzarasına bakan restoranda geniş bir ortam ve büyük masalar dizilmişti. Etrafa bakarken onlara abartılı bir şekilde el sallayan Emiri gördüler.
" Geldik Emir geldik. Zaten sizi görmememiz imkansızdı" dedi Jale
Masaya oturduktan sonra hemen sohbete dahil oldular. Siparişlerini verdikten sonra Jale kapıya baktıktan sonra güldü Asenaya döndü.
" Asena bir tesadüf iki tesadüf üç kaderdir . Degil mi?"
" Ne diyorsun Jale ?"
" Seninki burada "
Asena arkasını döndügünde timde döndü. Kaya ve arkadaşları buradaydi. Kaya da onu görünce yanına gitti el sıkıştılar.
" Gerçekten Hakkari küçükmüş."
Iki tim birbiriyle tanışınca masaları birleştirmeye karar vermişlerdi. Masada eğlenceli bir sohbet dönüyordu. Asenanın telefonu çalınca alıp masadan kalktı.
Kaya merakla ona bakıyordu. Kaşları çatılmış yuzü ciddi bir ifade almıştı. Masaya döndügünde ifadesini düzeltti.
" Izninizle bizim gitmemiz gerekiyor"
" Görev mi "
" Evet . Tanıştığıma memnun oldum. Size afiyet olsun"
Gökbörü timi kalkarken Kaya hala Asenanın arkasından bakıyordu.
" Gitti kız gitti" dedi Cemre
" Kaya sen bayağı bayağı yanıksın oğlum" dedi Ali
Kaya bu kez cevap vermedi sadece gülümsedi. Tim cevabını almıştı bile. Bu kez Kaya kalbindeki sızının ne olduğunu biliyordu. Daha doğru düzgün tanımıyordu bile.
" Hemen Yasemin Teyzeye ispiyonlamam lazım"
" Sakın Cemre. "
" Gerek yok Cemre ben Belize söyledim bile " dedi Ali
" Abi sen ne yaptın?"
Kaya annesini biraz tanıyorsa yarın elinde yüzükle çıkar gelirdi. Daha o düşünürken telefonu çaldı. Annesi arıyordu.
" Kaya kim o kız ?"
" Anne yok kız mız"
" Yalan söyleme bana çarpılır kalırsın bak. Beliz dedi seviyormuşsun"
" Anne yok öyle bir şey. Abartıyorlar"
" Iyi gelince görürüm nasılsa "
" Anne ne gelmesi gelme sakın. "
" O zaman bir şey olursa arayacağına söz ver. Beliz anlatmasa bilmeyeceğim"
" Bilmemen mümkün değil anne. Etrafım ajan kaynıyor zaten"
" Iyi iyi Aliyle Cemre kızıma selam söyle "
Telefonu kapattığında Kaya Aliye kızmak icin masaya gidiyordu.
Gökbörü timi hazırlanmıştı. Temizlik için bir sure dağda olacaklardı. Hakkarinin güzelim dağları artık bu pislikten temizlenmeliydi. Timden sonra sabah çok sayıda asker de operasyona başklayacaktı. Bu kez çok büyük bir operasyon olacaktı. Önden gidip temizlik yapmaları ve yolu açmaları istemişlerdi.
Sonraki iki gün boyunca ard arda operasyonlar yapılmıştı. Kaya da sürekli haberleri takip ediyordu. Ona ve tüm askerlere dua ediyordu. Aysel hanım günlerdir kızından haber alamıyor eli kalbinde bekliyordu. Asker annesi olmak gurur verici olduğu kadar zordu.Bir hafta sonunda haberler son dakika haberi ile şehit haberi sundular.
" Hakkaride teröristler ile girilen çatışmada on yedi terörist etkisiz hale getirilirken bir asker şehid oldu"
Bu kadardı işte hepi topu bir dakika bahsedilmişti o askerden. Astsubay başçavuş Kemal Kaleli şehid olmuştu. Aysel hanım haberi görür görmez ağlamaya başladı. Kendi kızı olmasa da vatanın bir evladı şehid olmuştu. Bir eve ateş düşmüştü. Bir annenin yüreği yanmıştı.
Tim tugaya dönüp törene katıldıktan sonra cenazeai memleketine ugurlanmıştı. Bir gün dinlenmeden sonra tim yeniden bahçede toplandi. Bu kez iki farklı tim toplanmıştı. En iyi askerler buradaydı.Binbaşı Hakan Yavuz silahıyla askerlerin önünde durdu.
" Şehidimizin intikamını alacağız"
Sonraki günlerde şehid astsubay başçavuş Kemal Kaleli operasyonu başlamıştı.
Iki ay boyunca operasyonlar devam etmişti. Kemal Kalelinin intikamı alınmış onlarca terörist etkisiz hale getirilmiş terör yuvaları vurulmuştu.
Onlar dağda teröristlerle uğrasırken teröristlerse dağdan kaçıp şehre inmişlerdi. Polis özel harekatta onlarla uğraşıyordu. Kaya uyuacak zamanı bile bulamıyordu. Bu aralar şehirde çok terörist vardı. Artık sürekli devriye geziyorlardı. Şehir içinde her köşede polis noktası kurulmuştu.
Şehrin tamamen temizlenmesi beş ay sürmüştü. Hala operasyonlar devam ederken eskisi kadar yoğun değildi.Tim operasyondan döndüklerinden çok yorgunlardı. Iki günden fazladır uyumamışlardı. O gün dinlendiler. Sonraki gün hafta sonuydu ve Jale Kürşatla buluşacaktı. Kürşat Ankaradan Jale için geliyordu. Bir kac ay boyunca sık olmasa da mesajlaşmaya devam etmişler sonunda sevgili olmuşlardı. Jale kendisiyle gelmesi için Asenayı ikna etmişti.
" Asena gelmezsen annene Kayayı ispiyonlarım. Buraya kadar geli kadın"
" Ben niye hala seninle arkadaşım ki. Ispikçi. "
" Çünkü çok tatlıyım. "
Sonunda buluşma yerine gelmişlerdi. Küçük bir kafeydi. Zaten son olaylardan sonra pek fazla yer açık değildi. Insanlar yeni toparlanıyordu.
Kürşat elinde çiçeklerle kapıdan girdiğinde Jale koşup ona sarıldi. Asena ne zaman bu kadar yakın olduklarını bile anlamamıştı. Kürşat ona da selam verdi. Onlar oturduktan hemen sonra Asena işi olduğunu söyleyerek kalktı. En son böyle yaptığında kavgaya karışmıştı. Istemsizce aklına Kaya geldi. Uzun zamandır görüşmemıslerdi. En son dün Kaya ona mesaj atmış o da iyi olduğunu söylemişti.
Yanından bir zirhlı araç geçerken kenara cekildi. Bir günde üniformasını özlemişti.
" Asena "
Asena adını duyunca arkasını döndü. Kaya üniformayla karşısındaydı.
" Kaya . Nasılsın?"
" Iyiyim seni sormali"
" Ben de dün geldim. Bu arada haberin var mı bilmiyorum Jale Kürşatla buluştu"
" Var haberim var. Daha beni görmeden sevgilisine koştu"
Ikisi bir süre konuşmadan birbirlerine baktılar.
" Benim gitmem lazım. Şey Asena bir ara biz de görüşsek mi ? Sivilde yani"
" Olur tabi görüselim"
" O zaman görüsürüz."
Ayrıldıklarında Asena bir süre daha gülümseyerek gezmeye devam etti . Bir saat sonra kafeye döndüğünde Jale ve Kürşat el eleydi." Gün intikam günüdür Jale hanım."
Fark ettirmeden fotoğraflarını çekti. Sonra yanlarına gitti.
" Kürşat biliyor musun Jalenin babası Albay "
" Gercekten mi ? Sert biridir o halde "
" Hüsamettin amca mı ? Yok canım . Pamuk gibidir pamuk"
" Ne yapıyorsun Asena "
" Sen beni tehdit mi edersin ? Rezilliklerini anlatayım mi simdi"
" Lan bir de bana hain diyorsun. Bu yaptıgın kardeşliğe sığar mı?"
" Sığdirırız canım sığdırırız" dedi Asena suratında sinsi bir gülümseme vardı. Kendi aralarında fısıldaşırken onalara bakan kürşata döndü.
Bir saat sonra Kürşat kahkaha atarken Jale başını masaya gömmüştü. Asena Jalenin tüm rezilliklerini dökmüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASENA (GÜÇLÜ KADINLAR -2 )
General Fiction" Bunu siz mi yaptınız ? Bu resmen vahşet " " Asena hanım bu adamlar sizi kaçıran adamlar yalnız. " -----------------------------------------------------------