Veysel'in gülümsemesi büyüdü. Aynı anda anlam yüklendi gözlerine. Abisinin elini daha sıkı tuttu.
Veysel:
-İYİ Kİ VARSIN.
Kenan:
- SENDE İYİ Kİ VARSIN...
---------------------------------------------------------
Onlar gülüşürken içeriye Barış girdi. Ona döndüler.
Barış:
-Abi ya benim sevdiğim gibi kitaplar değil ki bunlar.
Kenan:
-Oku abicim oku bunlar çok güzel kitaplar.
Barış:
-Ben sevmiyorum bu tür.
Kenan:
-Aynen sen git saçma sapan şeylerle uğraş, boş boş dolaş sokaklarda.
Barış:
-Sevdiğim tür olursa okurum ben ancak.
Kenan:
-Ah be oğlum senin sevdiğin tür garip garip şeyler, hiç yararı yok ki sana.
Barış abisine omuz silkti. Gelip yanlarına oturdu. Elinde kitaplardan biri vardı. Veysel şöyle bir kitaba göz attı. Kenan onu farketti ve Barış'ın elinden kitabı aldı. Kardeşine döndü:
-Veysel'im sen oku bakalım bu kitabı.
-Abi ben çok okumam öyle kitap falan.
-Olsun abicim başlarsın işte.
-Vaktim olmuyor ki çok.
-Tamam vaktin oldukça okusan.
Kenan öyle sıcak bakıyordu ki kardeşine Veysel ona dayanamadı:
-Peki okurum vaktim oldukça.
-Söz mü?
-Söz.
-Aferin sana. (Derken Kenan Veysel'in yanağını sıktı.)
-Abi napıyorsun ya öyle çocuk gibi.
-Çocuk tabii. Ben senin çocukluğunu göremedim sen benim için çocuk olsan olmaz mı?
-Olur... Hatta emzikle falan gezeyim artık.
-Oluur.
Gülüştüler. Barış onların bu hallerinden nedenini bilmediği bir rahatsızlık duyuyordu. Çünkü Kenan ve Veysel beklediğinden daha yakındı...
---------------------------------------------------------
(O günün gecesi)
Kenan Veysel'i eve bıraktı. Yanlız başına dönmesini istemiyordu. Yol boyunca sustular. Eve geldiklerinde sadece birbirlerine iyi geceler dileyip ayrıldılar.
Kenan eve döndü. Salondaki Barış'ın yanına gitti.
Barış:
-Abi yarın düşüneceğiz demiştin. Birşey düşündün mü?
Kenan sıkıntılı bir nefes verdi ve konuşmaya başladı:
-Bugün bankaya gittim kredi çekmek için.
-Ee noldu peki... Çok yüklü bir miktar değil zaten vermişlerdir.
-Daha kısa bir zaman önce çağla bahçesi almak için yine kredi çekmiştim. O yüzden biraz zor gibi duruyor ama henüz belli değil. Yarın belli olacak.
Barış'ın yüzü asıldı. Kenan elini onun dizine koydu.
-Merak etme halledicez.
Barış başını sallayarak karşılık verdi. Sonra yatmaya çekildi. Bütün gece nasıl bu işin içinden çıkacağını düşündü. Bir de Kenan ile Veysel'in kardeşliğini...
---------------------------------------------------------
Ertesi sabah yine aynı şeyler tekrar edildi. Tekrar edilen bir şey daha vardı...
Barış bir sokakta yine aynı adamlarla karşılaştı. Onları görür görmez direkt ağzından döküldü kelimeler.
-Daha verdiğiniz süre dolmadı. Ne oluyor şimdi!?
-Şöyle oluyor... Valla dün bir düşündük. Senin paran yoksa yoktur zaten. Bu kadar kısa süre içinde bu parayı kazanman imkansız. Boşu boşuna beklemenin bir anlamı yok.
-Vallahi halledicez diyorum size ya gerçekten bekleyin biraz.
-Nasıl olacakmış o?
-Abim halledecek.
-Demek abin... Yani bundan sonra abinle görüşüyoruz öyle mi?
Barış ne yaptığını ancak farketti.
-Yok... Yok hayır!
-Anladım anladım tamam. Sana iyi günler o zaman.
Barış adamların arkasından bakakaldı. Abisinin başına birşey geleceğini anlamıştı. Korkuyordu. Onun yüzünden Kenan'a birşey olmasından korkuyordu...
Derken Kenan aradı. Hemen cevap verdi. Sanki birşey olmuş gibi korktu. Sanki adamlar anında abisinin yanına gidebilirler gibi...
-Alo Barış.
-Alo. Abi neredesin sen !?
Barış'ın sesi öyle telaşlıydı ki. Kenan onun yaptığı gibi, ona birşey olmuş gibi korktu.
-Sağlık ocağındayım ne oldu ki. Senin sesin niye böyle geliyor iyi misin sen?
-İyiyim iyiyim geliyorum şimdi oraya.
-Barış neden geliyorsun sağlık ocağına.
-Hiç öylesine. Sıkıldım da... Neyse neyse ben geliyorum da sen neden aradın beni ? Bir şey mi oldu ?
-Hah, unutuyordum az kalsın. Bankadan aradılar. Kredi başvurusu kabul edilmiş. Yarın parayı almaya gideceğim...
---------------------------------------------------------
(Aynı gün Barış'ın yanından ayrıldıktan sonra)
Adamlar kendi aralarında oturup konuşuyorlardı.
-Abi ne yapacağız? Patron da sıkıştırıp duruyor. Bekleyecek miyiz gerçekten o kadar gün?
-Hayır.
-Ne yapacağız peki?
-Paranın ödemesini hızlandırmalarını sağlayacağız. Yoksa bizim başımız yanacak.
-Onu nasıl yapacağız?
-Doktor Kenan'ın zayıf noktasını kullanacağız. Öz kardeşi... VEYSEL KAYA.
------------------------------------------------------
Çok beklettim farkındayım bir daha olmayacak. ;)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VEYKEN-BAŞI BELADA
Fiksi PenggemarBarış'ın gelişi nedir? Bir abi özlemi mi yoksa peşi sıra getirdiği felaketler mi? Veysel'in ve Kenan'ın başına durmadan birşeylerin geldiği, arada eğlenceli bölümlerin olduğu heyecanla okuyacağınıza emin olduğum bir hikaye :))