"Jadi nak tak tinggal dengan aku?" soal Jimin semula.
"Ahjushi... mana boleh macam tu. Tak eloklah orang tengok nanti."
"Aku bukan bagi kau tinggal saja-saja."
"Huh?"
"Means... kau kerjalah dengan aku."
"Motif?"
"Kau sendiri yang cakap kau tak ada duit kan nak bayar kereta aku. Lepastu makan pun tak terurus, sekolah lagi, nak cari hotel lagi, kan?"
"Ahaa... then?"
"So, aku ambil kau kerja dengan aku sebagai bayaran kau bayar kereta aku lah. Makan minum semua aku tanggung. Kau tinggal duduk dalam rumah tu, buat kerja rumah dan dengar arahan aku."
"Jadi maid?"
Taehyung kembali ke meja makan.
"Aku dah order." katanya.
"Hmm.." Jimin mengangguk.
"Maid tu bunyi dia kejam sangat, tapi gayanya macam tu lah." sambungnya pada So Min.
"Sekolah?"
"Kan aku kata aku tanggung. Asalkan kau setuju jaga uruskan rumah aku je."
"Ouh.. hmm.. boleh lah. Dah kalau itu je cara yang saya ada untuk bayar balik kereta ahjushi tu."
"Stop caling me 'ahjushi' lah."
"Okay, okay. Then nak panggil apa?"
"Jimin. Nama aku Park Jimin."
"Saya akan panggil Encik Jimin. Sebab Encik dah jadi majikan saya kan?"
"Apa yang encik, maid bagai ni?" soal Taehyung keliru.
"Takda apa." balas Jimin pendek.
"Kawan oppa bagi saya kerja dekat rumah dia." kata So Min.
"Ehh, kenapa dia kau panggil 'oppa'? Bila aku, kau panggil 'ahjushi'?" soal Jimin tidak puas hati.
"Sebab oppa ni nampak muda."
"Tch, pilih kasih." Jimin berdecit perlahan.
"Ehh, makanan dah sampai." kata Taehyung.
"Gomawoyo, ahjumma." kata Jimin.
"Ha, makanlah." pelawa Jimin pada So Min.
"Ani.. gwaenchanayo."
"I said eat, kid." saja ditekankannya perkataan 'eat' itu.
"Ne." balas So Min pendek lalu menjamah lauk-pauk yang di hidangkan.
.
.
.
.
.Siap mengisi perut dengan makanan yang di belanja oleh Jimin, Taehyung menghantar mereka berdua ke rumah Jimin.
"Ini je ke barang-barang kau?" soal Jimin sambil mengeluarkan barang dari bonet kereta Taehyung.
"Ya, barang saya tak banyak pun." balas So Min
"Jimin, aku balik dulu." kata Taehyung sambil menutup bonet keretanya.
"Hmm, ne."
"Gomawoyo, oppa."
Taehyung menganggukkan kepalanya lalu masuk kedalam kereta. Melihat kereta Taehyung meluncur laju keluar dari perkarangan rumahnya, Jimin memadang kerah So Min.
YOU ARE READING
The Real Honey || PJM
FanfictionWARNING‼️ - Banyak kata-kata kesat yang tidak ditapis - Banyak bahagian yang akan membuatkan anda 'BUTTERFLY' - Kalau rasa tak boleh baca benda 'cringe', this is not for you (aku sendiri pun cringe) _____ "Kau tak nampak ke kereta aku keluar ni? Bu...