Chapter 4

15 1 0
                                    

"Gamsahamnida, oppa, Encik Jimin."

"Kau balik pukul berapa?" soal Jimin dari tingkap kereta.

"6.30, Encik."

"Ouh, okay."

"So Min-ahh! Bae So Min!" So Min memandang ke arah empunya suara.

"Eoo? Jungkook-ahh."

Jungkook berlari kecil ke arah So Min.

"Awal kau datang hari ni."

"Siapa ni?" soal Jimin.

"Ni Jungkook, kawan saya."

"Ouh, kawan." pernyataan Jungkook tak di balas malah dibiarkan seperti angin berlalu.

Jungkook memandang ke arah Jimin dan, ...

"P-Park Jimin! Omo! Betul ke apa yang aku nampak ni?" Jungkook menggosok matanya berkali-kali kerana tidak percaya.

"Woi! Perlahan la sikit. Nanti orang dengar lah." kata So Min yang memukul bahu Jungkook.

"M-Mianhe. T-tapi.. tapi.."

"Aku pergi dulu. Nanti balik kau tunggu je sini." kata Jimin.

"Ne, gamsahamnida."

So Min hanya memandang kereta Taehyung meluncur laju keluar dari kawasan sekolah.

"Weyhh, seriuslah tu Park Jimin? Yang kau langgar kereta dia tu?" soal Jungkook yang mencuit bahu So Min.

So Min terus berjalan sambil Jungkook yang menantikan jawapan darinya.

"Weyhh, aku tanya ni. Jawablah."

"Ya, ya! Tu lah CEO terkaya kat Seoul ni. Puas hati kau? Dah la, nanti lambat masuk kelas." So Min melangkah laju diikuti Jungkook yang mengejarnya.

So Min duduk di mejanya kelasnya dan ya, Jungkook siap ikut So Min masuk kelas lagi.

"Macam mana kau boleh tumpang kereta dia lepas kau dah langgar kereta dia? Kau dah bayar ganti rugi ke? Ke kau ada jampi dia? Atau dia tu namchin kau? Suami?"

"Jeon Jungkook!" So Min sudah hilang sabar dan memandang Jungkook dengan riak muka yang bengang.

"Boleh tak kau bawa bertenang sikit? Soalan bertalu-talu macam tak ada hari esok. Sabar boleh?"

"O-Okay. Mian. Tapi kan kalau kau mati esok macam mana aku nak ta-"

"Yahhhhhh! Kau nak sangat ke aku mati? Nak?!" boleh tahan emo juga So Min ni.

Jungkook terdiam sekali lagi.

"Heih.. aku nak cerita la ni. Sabar."

"Okay..."

"CEO tadi tu dah jadi majikan baru aku. Dia tumpangkan aku sebab aku tinggal dekat rumah dia. Aku tak ada duit untuk bayar ganti rugi dan dia ambil aku kerja dengan dia sebagai ganti rugi. Aku takda guna jampi apa-apa dekat and for sure... aku ni bukan yeonchin dia ataupun isteri dia. Faham?" jelas So Min panjang lebar.

"Faham."

"Kalau dah faham pergi masuk kelas kau. Kejap lagi dah bunyi loceng. Pengawas apa macam ni. Dah, pergi, pergi. Shuhh!"

"Ouh, kau halau aku ekk. Mentang-mentang dah tinggal dengan orang kaya, kau halau aku ekk. Aku taknak kawan kau."

"Taknak kawan sudah."

"Yahhh! Pujuk la aku, shibal!"

"Siapa shibal? Huh? Siapa?"

"Ish kau ni. Dahlah. Aku masuk kelas dulu. Nyeh."

The Real Honey || PJMWhere stories live. Discover now