"Gamsahabnida."
"Ne."
"Banyak juga Encik bayar dia tadi." kata So Min.
"Kalau kita nak benda yang berkualiti, jangan tanya harga. Tapi kalau kita nak tahu harga, jangan tanya pasal kualiti." kata Jimin.
"Huh? Tak faham."
"Maksudnya, kalau kau nak sesuatu yang sangat berkualiti, janganlah kau tanya nilainya sebab sesuatu yang berkualiti tak akan dapat dinilai dengan mata kasar. Tapi, kalau kau suka sangat menilai, kau jangan tanya tentang kualiti sebab perkara yang dinilai dengan mata kasar tak akan pernah berkualiti." kata Jimin.
Jimin memandang kearah So Min dan memegang bahunya.
"Sama juga macam kau. Kalau kau nak seseorang yang berkualiti ataupun nak jadi yang berkualiti, kau jangan berkira bila kau kena berkorban dekat banyak benda. Tapi kalau kau berkira dengan perngorbanan yang kau buat, kau tak dapat pun kualiti macam yang kau harapkan. Arrasseo?"
"Ne, arrasseo." kata So Min sambil menganggukkan kepala.
Jimin memusingkan badannya dan berjalan kearah tangga. Belum sempat kakinya mencecah anak tangga, tiba-tiba ada tangan memeluk badannya dari belakang. Jimin yang agak terkejut, terkaku sebentar di situ.
"Bogosipeoyo (Saya rindukan awak)."
Jimin memandang kearah tangan itu kemudian berpaling sedikit untuk melihat gerangan orang itu.
"Yah, you buat apa ni? Lepaskan I!" kata Jimin lalu merentap tangan yang memeluknya — Ko Mi Ran.
"Jimin, you tak rindu I ke? I rindukan you. Jomlah kita getback. I really need you." kata Mi Ran.
So Min yang terkejut apabila Mi Ran tiba-tiba menerjah masuk rumah itu terdiam di depan pintu. Entah dari mana muncul, tiba-tiba saja memeluk Jimin.
"Apa yang you tak faham lagi ni? I dah cakap yang I takkan terima you balik. I have my own life. So, please! Jangan kacau I lagi. Jangan ganggu hidup I." kata Jimin.
"Why? Why you tak boleh terima I balik? Sebab I curang? Jimin, I dah berubah. I sedar yang tu salah I. Please, terima I balik. I dah tak ada siapa-siapa dalam dunia ni. I ada you je." rayu Mi Ran.
Sedang mereka bertengkar mulut, So Min memandang kearah luar rumah. Dia ternampak ada seorang lelaki di dalam kereta yang dinaiki Mi Ran tadi. So Min yang menyedari sesuatu terus berjalan kearah Mi Ran.
"Saya rasa lebih baik Cik balik. Ni bukan tempat Cik." kata So Min.
"Ehh, you siapa nak halau-halau I? You mesti maid Jimin kan? That's why baju you lusuh and... ewww! Busuk macam ni." kata Mi Ran.
"Mi Ran, you jangan biadap sangat. You siapa nak judge dia?" soal Jimin agak begang.
So Min yang mendengar ayat Mi Ran tadi terasa agak geram tetapi masih ditahannya.
"Dia ni kan maid you je, kenapa nak bela sangat? Ke you punya taste orang macam dia ni? Jimin, look at me. I'm much better than her. Ke saham diri you pun dah ja-"
Pangg!
Satu tamparan kuat dihadiahkan di pipinya.
"Kalau kau nak hina aku, aku tak heran lagi tau. Tapi kau dah melibatkan dia, kau dah melampau." kata So Min.
YOU ARE READING
The Real Honey || PJM
FanfictionWARNING‼️ - Banyak kata-kata kesat yang tidak ditapis - Banyak bahagian yang akan membuatkan anda 'BUTTERFLY' - Kalau rasa tak boleh baca benda 'cringe', this is not for you (aku sendiri pun cringe) _____ "Kau tak nampak ke kereta aku keluar ni? Bu...