"So Min-ahh, bangun. So Min-ahh..."
"Hmm?"
"Bangun. Nak balik dah ni."
So Min membuka matanya dan melihat sekelilingnya. Dia sedang terbaring di sofa pejabat Jimin.
"Palli. Ke kau nak tidur sini?"
So Min memandang Jimin yang sedang mengemas barangnya di meja kerja. So Min mengosok matanya lalu berdiri. Dia berjalan kearah Jimin dalam keadaan yang masih mamai lagi.
"Kau lapar tak?" soal Jimin.
"Ne?"
"Aku tanya kau lapar ke tak?" soal Jimin lagi sambil memandang So Min.
"Ne, baegopayo (saya lapar)." balas So Min.
"Okay, kajja." kata Jimin lalu berjalan kearah pintu.
"Pergi mana?" soal So Min yang masih terpinga-pinga.
Jimin berpaling kepada So Min dan mendekatinya.
"Pergi makan lah. Kata lapar."
"Ahh.. ne." So Min mengangguk.
Belum sempat So Min melangkah, Jimin memegang pergelangan tangan So Min. So Min memandang Jimin pelik.
"Mwoya?" soal So Min.
Jimin ketawa kecil lalu tangannya bergerak membetulkan rambut So Min. So Min hanya diam memandang Jimin yang ralit membetulkan rambutnya.
"Okay, dah. Barulah cantik. Kajja." kata Jimin sambil tersenyum lalu menarik tangan So Min perlahan.
Tiba sahaja di lobi, mereka berdua berjalan menuju ke kereta Jimin dan masuk ke dalam.
"Kau nak makan apa?" soal Jimin sambil memakai tali pinggang keledar.
"Erm.. tak kisah apa-apa."
"Kita makan kat kedai ahjumma, ya?"
"Okay."
Jimin menghidupkan enjin dan mula memandu ke restoran kegemarannya itu.
"Esok pagi ikut aku pergi office."
"Waeyo?"
"Senang aku nak bawa kau keluar nanti." kata Jimin.
"Nak pergi mana?"
"Ikut jelah, banyak bunyi pula."
"Okay, tapi kenapa kena pagi? Datang lepas lunch macam siang tadi tak boleh ke?" soal So Min.
"Siapa nak ambil kau?" soal Jimin kembali.
"Taehyung oppa ada."
"Aku dengan Taehyung ada meeting lah esok lepas lunch."
"Ouh, takpalah. Saya ikut Encik jelah kalau macam tu." kata So Min sambil memuncungkan bibirnya.
"Wae?"
"Hmm?"
"Kenapa kau macam tak suka naik kereta dengan aku? Kau suka Taehyung ke?" soal Jimin.
Ada bau-bau cemburu tu~
"Aniyo! Saya tak cakap apa pun." nafi So Min.
"Dah tu?"
"Saya tak suka bangun pagi..." kata So Min perlahan.
Jimin hanya tergelak kecil mendengar jawapan So Min.
"Gelak pula. Ish." rajuk So Min.
Selepas hampir 30 minit memandu dari pejabat, mereka tiba di destinasi. Mereka berdua keluar dari perut kereta dan masuk ke dalam restoran itu.
YOU ARE READING
The Real Honey || PJM
FanfictionWARNING‼️ - Banyak kata-kata kesat yang tidak ditapis - Banyak bahagian yang akan membuatkan anda 'BUTTERFLY' - Kalau rasa tak boleh baca benda 'cringe', this is not for you (aku sendiri pun cringe) _____ "Kau tak nampak ke kereta aku keluar ni? Bu...