Chapter 25

10 2 0
                                    

"Bae So Min?"

So Min berpaling kearah empunya suara yang memanggilnya.

"J-Jungkook-ahh." So Min terkejut apabila melihat gerangan Jungkook di situ.

"Kau kenal ke?" soal Wonwoo pada Jungkook.

"Eoo.." Jungkook mengangguk kecil.

Jimin yang di sebelah hanya memandang kosong kearah Jungkook.

"Ehh, kenapa ni? Jomlah." kata Jisung.

"So Min, aku pergi angkat dulu. Kau pergilah borak dengan dia." kata Jimin lembut lalu pergi mengambil barang di dalam kereta.

So Min dan Jungkook di bangku kecil di kawasan perkemahan itu. Lama mereka diam di situ.

"Kau.. okay ke?" soal So Min.

"Okay." balas Jungkook sepatah.

"Ouh."

Mereka diam semula.

"Aku tak tahu pula abang aku kerja dengan Encik Jimin." kata Jungkook.

"O-Ouh. Ermm.. Appa kau bagi pula kau ikut time hari sekolah."

"Hmm, dia bagi sebab aku dah lama tak jalan jauh macam ni."

So Min hanya mengangguk faham.

"Jungkook-ahh, mari sini!" panggil Wonwoo dari jauh.

"Abang aku dah panggil. Aku pergi dulu."

"Ahh.. ne."

Jungkook berlari kearah Wonwoo.

"So Min-ahh, kajja." ajak Jimin.

"Ne."

"Yah... Jimin-shi."

Jimin memandang kearah suara — Taehyung. Jimin berjalan kearah Taehyung bersama So Min di belakang.

"Eoo, eonnie?" soal So Min agak terkejut.

"Omo! So Min-ahh!"

"Sejak bila-" Jimin juga turut terkejut melihat gerangan yang bersama Taehyung.

.
.
.
.
.

"Ouh, jadi baru lagi lah ni."

"Pro kan aku, baru kenal dah ajak dating." kata Taehyung bangga.

"Eonnie, macam mana eonnie boleh tersuka dekat oppa ni?" soal So Min kepada Hani.

"It's a secret." balas Hani sambil ketawa kecil.

"Ouh, Jimin oppa. Where is grandma and Yera eonnie?" soal Hani pada Jimin.

"Haahlah, aku tak nampak pun grandma." kata Taehyung.

"Kejap lagi sampailah tu." kata Jimin.

Panjang umurnya, kereta Kia K8 berwarna putih meluncur laju masuk di kawasan perkhemahan itu. Berdebu habis kawasan itu seperti dilanda ribut taufan. Seketika kemudian, Yera dan nenek Jimin keluar dari kereta itu. Mereka semua berjalan kearah kereta Yera untuk menyambut mereka berdua.

"Yah... Cheon Yera-shi." tegur Taehyung.

"Ehh, Kim Taehyung!" kata Yera sebaik sahaja melihat Taehyung.

Yera merangkul bahu Taehyung kasar. Mereka berdua kawan dari zaman sekolah lagi, sejak dari itu jugalah Jimin kenal dengan Taehyung. Yera dan Taehyung sama umur, hanya Jimin yang sedikit muda dari mereka berdua. Trio ini jika digabungkan, tak senang duduk orang lain.

The Real Honey || PJMWhere stories live. Discover now