Chapter 17

8 2 0
                                    

"Yeay! Dah sampai!" kata So Min gembira.

"Suka ya kau." kata Jimin seraya mematikan enjin kereta.

"Mestilah. Saya tak sabar nak rasa masakan Encik ni." balas So Min.

Mereka berdua keluar dari perut kereta dan berjalan masuk ke pasar.

"Kau sebenarnya tak sabar nak kecam aku kan kalau aku masak tak sedap?" soal Jimin sambil berjalan.

"Ehh, mana ada."

"Yalah tu."

So Min hanya sengih seperti kerang busuk. Mereka berdua masuk ke dalam kawasan barang basah dahulu.

"Kita nak cari apa dulu?" soal So Min.

"Aku rasa aku nak buat Haemul Sundubu Jjigae (Korean seafood soft tofu stew). So, aku nak beli seafood dulu. Kau pergi cari sundubu (Korean Soft Tofu), daun bawang, enoki and shiitake mushroom. Lepastu kalau kau nak tambah benda lain ambil jelah. Untuk restock barang dapur. Nah duit." arah Jimin sambil menghulurkan duit kepada So Min.

"Ne." So Min berjalan menuju kearah sayur-sayuran sementara Jimin dibahagian makanan laut.

"Ahjumma, udang ni berapa sekilo?" soal Jimin apabila tertarik dengan salah satu kedai di situ.

"10 Ribu Won, sekilo."

"Saya ambil sekilo. Erm.. kepah tu harga berapa?"

"Kalau yang ni 5 Ribu Won, yang hijau tu 7 Ribu Won."

"Saya nak yang hijau tulah."

While So Min is in the vegetable section...

"Ahjumma, saya nak daun bawang, shiitake dan enoki mushroom."

"Ne..."

Seketika kemudian...

"Nah, ada apa-apa lagi?"

"Ha, sundubu yang petak tu nak dua. Berapa semuanya?"

"Ne, semuanya 9 Ribu Won."

"Okay, nah. Gomawoyo, ahjumma."

Sedang So Min mencari lobak merah, Jimin menyapa dari belakang.

"Beli apa tu?"

"Eoo? Ouh, tengah pilih carrot." kata So Min.

"Yang aku suruh beli tadi, dah beli?"

"Dah, ada sayur-sayur lain juga yang saya dah beli."

"Okay."

Setelah hampir 2 jam membeli semua barang, mereka berjalan semula kearah kereta Jimin.

"Tak sangka Encik beli barang dapur dekat market macam ni." kata So Min sambil mengisi barang ke dalam bonet kereta Jimin.

"Kenapa pula?"

"Yalah, Encik kan CEO. Takkanlah beli barang kat market macam ni, kan?"

"Tak boleh ke aku nak belanja kat sini? Barang murah apa." kata Jimin lalu menutup bonetnya.

Mereka masuk ke dalam kereta lalu Jimin menghidupkan enjin kereta.

"Takdalah, biasanya orang kaya kan pergi mall besar-besar. Beli barang kat sana lepastu bukan mereka beli sendiri, mesti ada orang suruhan. Kan?" soal So Min ingin tahu.

"Bae So Min. Kau nampak je aku ni kaya, CEO bagai. Tapi aku ni dah biasalah beli barang kat sini." kata Jimin yang memandu sambil memandang So Min sekilas.

The Real Honey || PJMWhere stories live. Discover now