Chapter 7

11 1 0
                                    

2 weeks later...

"Morning, Encik. Pagi ni saya ada buat Roti Bakar. Encik nak makan dengan apa? Kaya, Coklat or Telur Rebus?" soal So Min.

"Morning." balas Jimin sepatah dan mendiamkan diri.

"Encik? Encik nak makan roti dengan apa?" soal So Min sekali lagi.

"Letak jelah apa-apa. Aku makan je semua yang kau sebut." kata Jimin sambil membetulkan butang di pergelangan tangannya.

"Heih..." So Min duduk sambil meratakan coklat di atas roti lalu menyambung kata-katanya.

"Encik ada masalah ke? Kalau ada masalah, cerita lah." soal So Min lembut lalu memberikan roti kepada Jimin.

"Nothing." Jimin mengambil roti itu dan berlalu pergi begitu saja.

"Heih... apa lagi yang tak kena dengan dia tu?" So Min mengeluh.

Sudah hampir dua minggu Jimin berkelakuan dingin dengan So Min. Dia sendiri pun tidak tahu apa yang berlaku pada Jimin sejak malam itu.

* Flashback *

Jimin memasuki rumah dan merehatkan tubuhnya sebentar di sofa.

"Encik dah balik?" sapa So Min sebaik sahaja melihat Jimin duduk di sofa.

Jimin memandang So Min dengan pandangan kosong dan berjalan naik ke biliknya. So Min yang dibiarkan tanpa jawapan berdiri di tangga dengan terpinga-pinga.

"Aku ada buat salah ke?" soalnya sendiri. Mengharapkan yang Jimin tak dengar.

"Tak ada. Pergilah tidur. Jalja." kata Jimin dari atas lalu menutup pintu biliknya.

"Lah-"

*End Flashback*

Tuk! Tuk! Tuk!

So Min tersedar dari lamunannya dek kerana bunyi ketukan di pintu. So Min bangun dari sofa dan menuju ke arah pintu dan membukanya.

"Encik ada ter-"

.
.
.
.
.

Tuk! Tuk! Tuk!

"Jimin, dah siap belum?" soal Taehyung.

"H-Huh?"

"Aku tanya kau dah siap ke belum? Kita nak pergi tengok tapak projek ni."

"Ouh.. dah. Ha, jomlah." Jimin mengemas mejanya dan keluar dari bilik pejabatnya.

Sedang mereka berjalan, Taehyung menepuk bahu Jimin perlahan.

"Jimin-shii. Kau ada masalah ke?"

"Mana ada. Aku okay je. Kenapa?"

"Tak adalah. Aku nampak kau macam ada masalah je. Kalau ada cuba share dengan aku." selurus-lurus Taehyung, akalnya pun boleh diguna pakai macam orang normal juga.

"Tak ada apa pun. Dah, jomlah. Mana kereta kau?" soal Jimin unuk mengubah topik.

"Tu kat sana." Taehyung menunjuk ke arah keretanya.

Taehyung dan Jimin masuk ke dalam kereta dan meluncur laju keluar dari kawasan syarikat.

"Jimin."

"Apa lagi, Kim Taehyung?" soal Jimin dengan senyuman palsu.

The Real Honey || PJMWhere stories live. Discover now