Chapter 19

9 2 0
                                    

"Kamu nak kahwin dengan Jimin tak?"

"Ne?" soal So Min agak terkejut.

"So Min-ahh.. if you really love Jimin oppa, please.. marry him." pinta Hani.

"Actually, our parents want us to get marry since oppa didn't have girlfriend but both of us refuse because we're siblings now." sambung Hani lagi.

"So Min-ahh.. grandma tahu ni tiba-tiba. Tapi grandma terpaksa kahwinkan Jimin tahun ni. Grandma nak tengok Jimin ada keluarga dia sendiri sebelum grandma tutup mata." kata nenek Jimin lembut sambil memegang tangan So Min.

"W-Waegurae? Kenapa grandma cakap macam tu?" soal So Min.

"So Min-ahh.. grandma ada kanser. Grandma dah tak boleh nak tahan lagi lama. Kamu fikir-fikirkanlah, ya?"

.
.
.
.
.

"Jimin-ahh. Grandma balik dulu, ya?"

"Ne. Hati-hati tau. Hani, drive safe, okay?" kata Jimin.

"Arrayo, oppa." kata Hani.

"Your Hangul getting better now, Hani." puji Jimin.

"So Min teached me." kata Hani.

"Jinjja? Haha."

"Aniyeyo. Eonnie memang bagus pun." kata So Min malu.

"Okaylah, kami balik dulu. So Min, fikirkan, ya?"

"Ne, grandma." senyum So Min.

Jimin hanya memandang So Min pelik. Apa yang neneknya mahu So Min fikirkan?

"Annyeong, oppa!" jerit Hani.

"Ne, annyeong."

"Jim, aku rasa aku pun nak balik dah. Semua dah settle, right?" soal Taehyung.

"Dah, tak apalah. Nanti next week jumpa office."

"Ne, aku pergi dulu."

Taehyung melambai dan seketika kemudian keretanya melunjur laju keluar dari kawasan perumahan Jimin. So Min dan Jimin masuk ke dalam rumah. Belum sempat So Min menaiki tangga, Jimin memanggil So Min semula.

"So Min-ahh."

"Ne?" So Min berpaling kearah Jimin.

"Apa yang grandma suruh kau fikirkan tu?" soal Jimin.

"N-Ne? T-Tak ada apa." kata So Min gagap.

Jimin memandang So Min aneh.

"Betul ni? Kenapa kau gagap?"

"Mana ada. Encik ni ada-ada jelah."

Jimin berjalan mendekati So Min.

"Encik n-nak buat a-apa ni?"

Jimin terus mendekati So Min perlahan-lahan. So Min mengundur kebelakang dan kakinya mula mencecah satu-persatu anak tangga. Entah kenapa, kakinya tidak mampu berlari menaiki tangga itu. So Min terus mengundur sambil menatap wajah Jimin yang seperti mahu menerkam dirinya sehingga kakinya mula hilang imbangan ketika berundur.

"ARHH!" So Min menjerit kecil sambil memejamkan mata.

Aneh, badannya tidak merasa sakit tetapi dirinya masih takut membuka mata.

"So Min."

Terdengar seperti suara Jimin, tapi dirinya masih ragu. Takutlah pula ke alam lain dah.

"Yah, Bae So Min. Buka mata kau."

The Real Honey || PJMWhere stories live. Discover now