"Morning, Encik." sapa So Min sebaik sahaja melihat kelibat Jimin muncul ditangga.
"Morning. Kau masak apa tu?" soal Jimin sambil menuruni tangga.
"Pagi ni masak simple je, saya buat Pajeon (Pancake Daun Bawang). Bahan dah habis betul dah ni." kata So Min sambil meletakkan piring di atas meja.
"Tak apalah. Lagi pun malam nantikan nak masak." kata Jimin sambil mengambil tempat di meja.
"Kiranya malam ni Encik balik awal, kan?" soal So Min sambil meletakkan sekeping pajeon untuk Jimin.
"Ya. Taehyung pun ada sekali malam ni. Aku ajak dia sekali sebab lepas makan aku ada benda nak bincang dengan dia." kata Jimin sambil menyuapkan pajeon ke dalam mulut.
"Ahh.. ne."
Usai makan, Jimin berjalan kearah kereta diikuti So Min.
"Nanti aku nak balik, aku call kau." kata Jimin sebaik sahaja memasuki kereta.
"Ne, annyeong."
"Annyeong."
Few minutes later...
"Good morning, bos." sapa pekerjanya dikaunter.
"Morning." balas Jimin sambil memberikan senyuman.
Jimin berjalan kearah lobi untuk menaiki lif. Sebaik sahaja pintu lif dibuka, Jimin memasuki lif diikuti beberapa orang pekerja lain. Tiba-tiba dia terdengar perbualan antara dua orang pekerja wanitanya itu.
"Hari tu adik aku kata ada budak bergaduh dekat sekolah. Pengawas tumbuk murid biasa."
"Ya ke? Ish, apa kes tu?"
"Entah, tapi dengar cerita macam yeonchin budak pengawas tu hampir-hampir kena buang sekolah sebab ikut yang seorang lagi tu ponteng kelas."
"Ish, sampai macam tu sekali, ehh? Teruk ke mereka gaduh?"
"Teruklah juga. Adik aku kata sampai bertumbuk budak berdua tu."
"Adik awak sekolah mana?" soal Jimin tiba-tiba menyelit.
"Omo! Err.. Jeong Arm High School." kata salah seorang pekerjanya itu.
"Ouh.. ne."
Dua orang pekerjanya itu memandang satu sama lain. Pelik dengan soalan tiba-tiba itu tadi.
"Ni mesti kes So Min." bisik hati Jimin.
Ting!
Mendengar sahaja lif berbunyi, Jimin keluar dari perut lif dan menuju ke biliknya. Jimin meletakkan beg kerjanya di samping dan mengambil tempat duduk di meja kerjanya. Jimin menekan punat di telefon pejabatnya.
"Jisung, masuk bilik saya sekarang. Bawa proposal projek 'Family Camp' sekali."
Tuk! Tuk!
"Come in."
"Ni, bos." kata Jisung sambil meletakkan proposal di atas meja Jimin.
"Hmm.. okay. Proposal ni saya akan bincang dulu dengan Taehyung then bila dah proceed, saya inform awak balik untuk comfirmation meeting." kata Jimin sambil membelek halaman proposal itu.
"Baik, bos."
"Okay, awak boleh keluar."
"Ne."
Kebetulan Jisung hendak keluar, terpampang muka Taehyung di muka pintu.
"Jimin-shii!" jerit Taehyung sebaik sahaja melihat Jimin.
YOU ARE READING
The Real Honey || PJM
FanfictionWARNING‼️ - Banyak kata-kata kesat yang tidak ditapis - Banyak bahagian yang akan membuatkan anda 'BUTTERFLY' - Kalau rasa tak boleh baca benda 'cringe', this is not for you (aku sendiri pun cringe) _____ "Kau tak nampak ke kereta aku keluar ni? Bu...