Chapter 15

533 38 3
                                    

Aria ' s POV

Syukur .
Jualan kek batik dan donut makin laris .

Terima kasih juga pada Kak Jaja dan kembar yang bersungguh - sungguh promosikan dan war-warkan pada kenalan mereka .

Ms. Wong juga benarkan aku jual kek batik tu di kedainya . Pelanggan dari kedai lain juga selalu singgah untuk beli kek batik.

Pagi aku bekerja seperti biasa . Malam aku buat kuih . Penat tu memang penat . Nasib ada kembar yang sudi membantu .

Rasa bersalah ku dibuatnya bila si kembar tu langsung tak mahu upah .

"Aria !!! " , jerit Kak Jaja .

" Aria , Aria , Ariaaa " , digoyangnya badanku macam aiskrim goyang .

" Akak dapat mesej tadi . Ada orang buat tempahan kek batik . Pastu pastu jap bagi akak ambil nafas " , termengah-mengah Kak Jaja .

" Nak tahu tempahan tu dari mana ? HOTEL LA VEIGH !! ", mukanya sangat teruja .

Okay . Then ?
Tak pernah aku dengar nama hotel tu . Nampak tak Aria ni memang bukan orang up to date .

Aku pula hanya beriak biasa .

" Berapa banyak dia tempah ? " , tanyaku .

" 30 kek batik dan 500 biji donut "

Terjatuh bunga - bunga yang aku tengah susun dari tangan .

" Banyaknya . Dia buat event apa ? "

" Katanya diaorang ada lancarkan pakej pelancongan khas untuk pelancong dari Perancis . Jadi pihak hotel nak kenalkan makanan tradisional Malaysia "

" Banyak sangat tu kak . Bila dia nak ? Takut tak terkejar karang tak sempat siap sebelum tarikh yang dia nak tu " , tanyaku .

Bukanlah nak menolak rezeki yang datang . Tapi takut tak sempat nak disiapkan . Semuanya kami buat guna tangan saja . Bukan mesin . Lambat sikit la .

" Event tu minggu depan . Hari Ahad "

Aku pertimbangkan sekali lagi . Banyak sangat tu . Kalau buat awal - awal nak simpan kat mana ? Peti ais yang ada kat rumah peti ais jenis biasa . Bukan frozen .

" Macam tak boleh je , Kak Jaja . Banyak kekangan "

" Janganlah macam tu , Aria . Takkan nak tolak gitu je . Kita cuba sehabis baik eh ?? Kita cari jalan " , pujuk Kak Jaja .

Lama selepas itu aku angguk kepala .

Kalau Kak Jaja pun sanggup nak bersusah payah denganku takkan aku nak berputus asa padahal masalah ini masalahku .

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。 ~⋆˚.•✩‧₊⋆ ~⋆ ⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

Malam Ahad aku dan kembar sibuk menyiapkan tempahan donut . Kek batik kami sudah siapkan sehari sebelum .

" Say Lalisa , love me , Lalisa , love me ~ Hey ! Call me , Lalisa love me , Lalisa , love me . Hey ! Oh - ohh , aljana attitude ~ Mwo do ejjeoragu , the loudest in the room ~ Hoo ! "

Satu ruangan ni bergema dengan suara Jihan yang sibuk menyanyi .

" Diam lah , Ji . Suara kau tu macam katak puru " , kata Jannah .

" Suka hati aku la . Dengki la tu "

" Masalahnya suara sumbang kau tu menganggu pendengaran orang . Common sense , Ji . Telinga ni boleh berdarah tau dengar kau nyanyi . Kalau kau duduk sebelah Giant aku rasa Giant pun lari takdanya dia nak berduet nyanyi ngan kau "

DARLING | COMPLETEDWhere stories live. Discover now