Chapter 39

651 70 6
                                    

Aria' s POV

Suasana sunyi bagai dilanggar garuda menyelebungi ruang tamu ini . Aku pandang wajah Joseph yang berada di sebelahku .  Tenang tapi beku . Matanya tajam memandang ke arah ayah nya , Encik Sulaiman yang duduk bertentangan dengan kami .Aku pandang wajah Tengku Elyana , kelihatan gelisah di tempat duduknya . Dingin saja suasana saat ini . Meremang bulu romaku . Debar di dada usah dikata .

Chin up , ma choupinette . Don't let them know your fear . Fake it until you make it .

Kata - kata Joseph ketika aku memberitahunya yang aku tak yakin nak berjumpa dengan kedua ibu bapa nya bergema di dalam kepala .

Aku hembus nafas perlahan . Aku tegakkan dudukku . Aku dongak kepala sedikit tanda yakin . Lagipun aku nak takut apa , Joseph ada di sampingku .

" What's wrong with you , Joseph ? " , suara Encik Sulaiman memecahkan suasana hening di antara kami .  Tiada langsung senyuman di wajahnya . Dia jeling aku sekilas .

" What ? " , tanya Joseph pula pada ayahnya . Mukanya selamba sahaja .

" Why are you bringing her here ? " , dapat ku tangkap nada geram dalam soalan Encik Sulaiman.

" She's my future wife ", ujar Joseph penuh yakin .

" Kenapa mesti jalang ni jugak yang nak dijadikan isteri ?! " , suara Encik Sulaiman bergema di ruang tamu ni . Mukanya merah menahan marah . Tersentak aku di tempat duduk .

" Cause I want her " , tekan Joseph . Aku perasan tangannya dikepalkan tanda menahan amarah .

" And don't you dare call her jalang " , mata Eusoff berubah gelap . Ditenung Encik Sulaiman dalam - dalam .

" Papa tak setuju ! " , bantah Encik Sulaiman .

" Heh . Did  you forgot what  you said before? You just gave me a choice whether to give you an heir or lose my authority over  Hotel La Veigh . You don't gave me an options  who exactly my wife to be . Suka hati Joseph la nak siapa jadi isteri Joseph " , sinis tutur kata Joseph .

" Why must be her ? "

" I told you cause I want her "

" If Joseph nak teruskan juga dengan plan Joseph , then I' ll not give the Hotel La Veigh back to you " , ugut  Encik Sulaiman .

" Do I really have to remind you that the only term we agreed  is to give you an heir ? I respect you as my dad but I'll not hesitate to sue you for taking my authority over Hotel La Veigh . Hotel La Veigh is mine since back then . You should gave it to me back after my recovery . But you didn't . Instead you blackmail me with this bullshit things . So the real bandit is you , Papa  " , kata Eusoff sambil menyilangkan kedua tangannya duduk bersandar di atss sofa . Wajahnya angkuh memandang ke arah Encik Sulaiman tanda dia tak akan mengubah keputusannya .

Encik Sulaiman pula seakan hilang kata .Matanya meliar cuba mengelak pandangan kami berdua .

" I respect and accept your decision  when you decided  to marry Ibu while Mama was dying on her bed . You two went to honeymoon happily while Mama struggling until her last breath .  So why can't you did the same thing to me ? Respect my decision . I 'll respect yours "  , dapat ku lihat Tengku Elyana tertunduk malu . Muka Encik Sulaiman pula pucat bila Joseph mengungkit kisah silam keluarga mereka .

" Papa tak restu ! " , Encik Sulaiman masih tak mahu mengalah .

" I don't lose anything . Still you had to hand over Hotel La Veigh to me . Or else ,  I'll see you in the court "  , terasa pahit liur yang aku telan . Aku rasa bersalah kerana menjadi asbab pergaduhan anak beranak ini .

DARLING | COMPLETEDWhere stories live. Discover now