"The only way to do great work is to love what you do."
Liz
Met een schuin oog kijk ik naar de verhuizers die de laatste meubels van mijn kamer halen. Het was nog een hele klus om met Mila te verdelen wat ik mocht houden en wat zij. De bank bijvoorbeeld hadden we samen gekocht, maar die heb ik aan Mila gegeven en zij heeft mij de andere helft terug betaald. Als de klep van de verhuiswagen wordt gesloten zie ik dat mijn moeder tranen in haar ogen krijgt. Ik ga nu namelijk nog verder van haar weg wonen. Mijn vader probeert haar te troosten wat niet echt lukt.
"Mam," begin ik. "Luister naar me stop met huilen. Ik ga niet dood, ik ga alleen wat verder weg wonen. Je kan op bezoek komen, we kunnen bellen en Skypen. Alles, je hoeft echt niet verdrietig te zijn."
Ik geef een verhuizer een duim omhoog wat het teken is dat ze mogen gaan, ik kom er wel achteraan met mijn autootje. Ik geef mijn moeder een knuffel die gestopt is met huilen en alleen nog wat nasnikt. "Ik ga je missen Liz, je bent mijn enigste kind." "Ik ga jou ook missen mam." Fluister ik in haar oor. Daarna geef ik ook mijn vader een knuffel, "pas je op?" Zegt hij alleen. Een bezorgde vader die zijn kleine meid moet loslaten. "Ja pap, pas jij op mama?" Hij glimlacht en knikt.
Vervolgens loop ik naar Mila die bij mijn auto staat, "red je het zonder mij?' Vraagt ze. Ik begin te grijnzen, "ik red me wel" ze trekt me in een knuffel en fluistert in mijn oor, "doe je nog mee met ons plan?" Jouw plan moet je bedoelen. "Ik doe nog mee nicht van me." Als ze me loslaat voel ik dat ze iets in mijn hand drukt. Het is een briefje wat nogal verfrommelt is. Ik scan de tekst van het briefje en lach.
Stappenplan
Stap 1: zorg dat Rebecca jaloers wordt en Niall het uitmaakt met haar.
Stap 2: maak hem kapot!Er is 1 regel: word niet verlieft op hem!
Ik Rol met mijn ogen als ik die regel zie, "aan die regels kan ik me wel houden." Ze gaf me een grijns, "ik wou het je even laten weten. Hij is onweerstaanbaar dus word niet verlieft." Ik stap ik de auto en ga achter het stuur zitten, "natuurlijk word ik niet verlieft op hem. Hij is jou ex Ik bel je als ik aan ben gekomen." Dan sluit ik de autodeur en zwaai ik naar mij ouders en Mila. Wat zou ik ze missen.. Vervolgens trap ik op het gaspedaal en rijd de straat uit, proberend de verhuiswagen te vinden
++
Ik leg als laatste een paar fotolijsten op de vensterbank neer en laat me uiteindelijk vallen op de bank. Het is zondagmiddag en ik heb voor mijn gevoel mijn huis nu eindelijk ingericht. Alles staat op z'n plek, het water en de elektriciteit staat er weer op, dus ik kan officieel hier leven. Maandag is mijn eerste werk dag bij de; Coventry krant. Ik heb de hoofdredacteur even gesproken via de telefoon en het lijkt me een aardige man. Ik werk in een kantoor met nog een andere persoon waarvan ik de naam niet weet. Een gevoel van spanning borrelt in mijn maag als ik aan mijn Eerste werk dag denk. Ik heb er zoveel zin in!
Plotseling hoor ik shut up and dance door de kamer heen spelen. Toevallig is dat mijn ringtone dis ik ga er van uit dat iemand mij belt. Ik ren naar mijn mobiel en neem op. "Met Liz Parker." Ik zag zo snel niet wie me belde en nam gewoon op.
"Lizzie met Mila, hoe is je nieuwe appartement? Heb je al je spullen al op de juiste plek gepleurd?!" De vrolijke stem van Mila knalt door mijn oor heen. "Het is een fantastisch appartement en alles staat waar het hoort te staan, morgen ga ik voor het eerst werken!" Ik hoor haar lachen aan de andere kant van de lijn, "ik ken niemand die zo graag naar zijn of haar werk wil op maandag ochtend Liz! Letterlijk niemand!"
Het was even stil en toen fluisterde Mila door haar telefoon, "heb je al iets gedaan aan je andere taken?" Het duurde even voor het kwartje viel. Ik wist even niet wat ze bedoeld met 'andere taken' maar ik heb het uitgevogeld. "Nee Mila ik doe het rustig aan, ik ben hier net anderhalve dag. Ik denk dat ik eerst iets anders moet doen voordat ik Niall en Rebacca ga zoeken. Ik weet namelijk niet eens waar ze wonen."
"Wat ga je dan eerst doen?" Vraagt ze met een scherpe stem. "Ik denk dat ik eerst weer ga leren flirten. Naar een kroeg, bar of club gaan en al mijn charmes eruit gooien. Ik ben lang single geweest en heb lang stil gezeten Mila, ik moet even weer weten hoe alles in elkaar zit." Ik hoor haar in lachen uitbarsten aan de andere kant van de lijn, "Je wil gewoon met iemand naar bed Liz geef het maar toe. 'Leren hoe je moet flirten' jij leert dat nooit af, jij slaat iedereen aan de haak."
Ik begin wat te grijzen, "misschien." Mompel ik waardoor Mila nog meer in de lach schiet. "Hey is ga ophangen, want morgen is een grote dag voor mij." Ik moet echt ophangen voordat Mila in haar broek pist van het lachen. Maar ik meende wat ik zei, ik zal het eerst allemaal weer onder de knie moeten krijgen voordat ik Niall aan de haak kan slaan en die Rebecca jaloers kan maken. Alleen ik moet nog uitvogelen wat ik precies ga doen...
++
Een irritant gepiep piept poteling door mijn hele kamer heen. Mokkend word ik wakker en zet mijn wekker uit. Is het nu alweer maandag? Ik kruip weer in mijn bed en probeert te slapen. Precies 5 secondes later schieten mijn ogen open en spring ik uit bed. Ik moet naar mijn werk, het zou echt iets voor mij zijn om te laat te komen op mijn eerste werk dag.
Het is me binnen 5 minuten gelukt me aan te kleden, mijn haar in een knot te douwen en mijn make-up op te smeren. Een record time, voor mij in ieder geval. Daarna eet ik binnen 10 minuten een broodje met ham op met een glas sinaasappelsap en ben ik de deur uit. Gelukkig is het gebouw niet erg ver weg en met de auto ben ik er zo. Ik parkeer mijn auto bij de parkeerplaats van het kantoor en loop naar binnen. Mijn mond valt letterlijk open, zo groot is het hier. De tinten zijn jammer genoeg bijna alleen grijs en zwart, maar toch is het mooi. Ik meld me bij de balie, aangezien ik nog geen sleutel heb gekregen voor mijn kantoor die ik deel met iemand en ik krijg het verzoek eerst naar de hoofdredacteur te gaan die op verdieping twee zit.
Ik heb al sinds mijn vijfde een angst voor liften ontwikkeld, doordat ik ooit vast ben gekomen te zitten met een vriendin van mij zonder volwassene. We waren met ons tweeën en ik zo bang dat ze me moest troosten. Aangekomen op de tweede verdieping met de trap zie ik al snel kantoor nummer 95 staan, precies waar ik moest zijn. Ik klop druk keer op de deur en er word 'binnen' geroepen. Ik loop naar binnen en geef hem een hand, "hallo meneer ik ben Liz Parker. Ik kom vandaag hier voor het eerst werken en ze stuurden me naar u toe."
De man glimlacht en gebeurt sta ik kan zitten, "hallo juffrouw Parker, mijn naam is Ed Bray. Aangenaam kennis te maken. U mag me aanspreken met meneer Bray, ik zal u de sleutel en de bijbehoren informatie geven." Hij pakt een sleutel met daar een nummer 330 op wat mijn kantoor nummer is. "U deelt uw kantoor heb ik begrepen?"
Ik knik, meneer Bray weet kennelijk ook niet met wie. "U weet dat u drie artikelen in de week moet schrijven. U krijgt door waarover de artikelen moeten gaan en er zit natuurlijk een tijdslimiet aan vast wannee welk artikel af moet. Verdere vragen juffrouw Parker?"
Ik schud beleeft mijn hoofd en meneer Bray verzoekt me om te gaan werken en zijn kantoor te verlaten. Dan maar naar kantoor 330 wat op de vierde verdieping is, dat betekent dat ik nog heel wat trappen op moet. Zuchtend loop ik naar boven, tja nu kan ik wel aan mijn conditie werken.
Na wat voor mij uren leken, maar kennelijk maar minuten waren ben ik boven gekomen en heb ik mijn kantoor gevonden. Ik hoor gestommel binnen dus mijn kantoor partner zou er waarschijnlijk al zijn. Ik trek de deur klink naar beneden en loop naar binnen waar ik een jonge man met een overhemd aan me zie aan staren. "Sorry voor de troep." Is het eerste wat hij tegen me zegt. Ik neger zijn opmerking over de troep en schud zijn hand, "Liz Parker."
De man glimlacht, "Liam Payne."
------------------------------------
Heyyyy
Ik ben zo blij dat dit boek zo goed ontvangen wordt, ik was op kamp dus ik kon niets plaatsen, maar ik ben weer terug.
Ik was naar Vlieland en heb het erg gezellig gehad, op het verbranden na dan. Nu is het hier SUPER heet en zit ik daarom in de achtertuin onder het scherm dit te schrijven.
Ik heb nu vakantie! 6 weken even niks doen EN ik ben over naar VWO3 😊
Wat vonden jullie van het hoofdstuk? Liam Payne zit in het verhaal.. ❤️
Ik hoop dat jullie ook een leuke vakantie hebben, of nog krijgen.
Xx Romy
JE LEEST
One Rule | Niall Horan
FanfictionIk kijk naar het briefje dat Mila in mijn handen drukt. Stappenplan Stap 1: zorg dat Rebecca jaloers wordt en Niall het uitmaakt met haar. Stap 2: maak hem kapot! Er is 1 regel: word niet verlieft op hem! Ik rol met mijn ogen als ik...