Hoofdstuk 30

314 16 2
                                    

"Happy endings come after a story with lots of ups and downs."

Liz

"G-ga zitten." Zeg ik zachtjes. Mila n Harry gaan zitten op de bank en Niall houdt mijn hand vast. "Heeft Niall je vergeven?" Vraagt ze. Ik knik en kijk naar Niall, "Mila ik weet dat je het niet wil maar Niall en ik houden echt van elkaar. Eigenlijk heb ik geen spijt van wat er is gebeurt ik heb alleen spijt dat ik het niet eerder had verteld. Niall is mijn leven Mila." Hoe moet ik haar vertellen hoeveel ik van Niall houdt? Van haar ex. Zal ze het accepteren? Ik kan echt niet zonder Mila in mijn leven,maar als ze het niet accepteert kies ik voor Niall...

Ze knikt, "het is moeilijk voor mij, maar ik kan het met veel tijd en werk accepteren het is alleen moeilijk-" het is even stil als Mila stopt. Ze heeft tranen in haar ogen en knijpt in Harry zijn hand. Harry kijkt van Mila naar Niall en zucht.

"Houd je nog van hem?" Vraagt Hij plotseling. Mila kijkt naar zijn groene ogen, "ik denk dat ik nooit niet van hem kan houden Harry, maar ik ben niet meer verlieft op hem. Ik houd van jou en ben verlieft op jou." Mijn ogen worden groot. Harry en Mila een stel? Meteen word er van alles duidelijk. Daardoor herkende ik zijn stem, hij is de stem die ik altijd bij Mila hoorde als we gingen praten via de telefoon. Daardoor wist Mila deze dingen van Harry, zoals dat hij van pannenkoeken bakken houdt
Maar waarom kwam hij dan naar mij toe en verliet hij me na enige tijd.

"Wat?" Zegt Niall onwerkelijk. Hij snapt er duidelijk niks van " Ik vertel het verkeerd." Zegt ze. Ze kijkt me aan, "ik heb ook iets achter gehouden, niet zo groot geheim als jij dit maar misschien wel even erg." Ik kijk maar Niall die nog altijd mijngang vast houdt. Wat voor geheim? Waar heeft ze het over?

Dan begint Mila met vertellen, "toen jij weg ging heb ik Harry in een club ontmoet. Ik kwam er achter dat hij heel dicht bij me woonde, dichtbij jouw oude huis dus. We werden vrienden, maar al snel wist ik dat ik van hem hield. Ik was verlieft op hem en hij op mij. Hij was die jongen die je altijd op de achtergrond hoorde, hij was namelijk vaak bij mij en wist nog niks van onze overeenkomst. Maar hij bleef vragen stellen en ik verteld het hem. Hij vond het verschrikkelijk, maar bleef bij me. Hij vond het niet kunnen. Toen ik bij jou had gelogeerd en hij je vriendje werd had ik iets door, hij keek naar je zoals Harry naar mij keek en jij keek naar hem zoals ik naar Harry keek. Ik vertrouwde je niet en smeekte of Harry naar je toe wou gaan als als s-spion."

Mijn ogen worden groot en het leek alsof iemand me neer stak, Harry mijn vriend? Al die tijd een spion... Was onze vriendschap dan wel echt?

"Jij verteld hem alles en hij ging weer naar mij toe. Hij vertelde me dat jullie echt vrienden zijn geworden wat ik niet erg vond. Hij vertelde me ook dat je iets voor me achter hield, iets groots. Maar hij vond dat je het zelf most vertellen en hij het niet mocht vertellen."

Ze loopt maar me toe en kijkt me aan, "het spijt me dat ik het niet had verteld." Ik zeg niks en ze gaat door, "nadat jij de waarheid had verteld was ik kwaad op je en verdrietig. Maar Harry lied me in zien dat ik ook iets heb achter gehouden. Harry lied me in zien dat jullie echt van elkaar hielden en ik wou direct naar je toe. Dus hier zijn we."

Het is even stil en dan ad ik diep in, "Mila wat zijn we toch een raar stel." Ze schiet in de lach en geeft me een knuffel, "waarom had je het niet eerder verteld?" Fluistert ze. "I-ik was bang dat je me in de steek zou laten. Dat Niall me in de steek zou laten. Ik houd zoveel van jullie en ik kan het niet aan zonder jullie."

Mila kijkt naar Niall, "houd je echt van mijn nicht?" Niall knikt en glimlacht, "H spijt me Mika wat ik je heb aan gedaan. Ik heb er van geleerd en zou zoiets nooit meer doen. Ik hou echt van Liz net zoveel jij van Harry houdt."

Ze knikt, "ik geloof je en kan het accepteren maar het word moeilijk." Waarschuwt ze mij. "Ik heb me niet aan de regels kunnen houden." Zucht ik.

Mila kijkt me aan en lacht, "heb je het briefje bij je?" Ik knik en haal het uit mijn broekzak, "hier." Ze neemt het aan en kijkt er nog eens naar. Dan scheurt ze het in stukken en gooit ze het in de lucht. "Het stomste idee ooit." Zegt ze.

"Nee hoor." Zegt Niall. "Zonder dat idee zou ze nooit zo haar best hebben gedaan voor mij, zonder dat briefje zou ze me met Rebecca laten gaan wat een ramp is geworden en zou worden. Zonder dat briefje waren we waarschijnlijk niet eens samen gekomen." Ik denk even na en knik.

"Ik had Niall dan geen blik waardig gegund."

"Dan is er toch nog iets goeds aan dat verschrikkelijke idee van je Mila." Zegt Harry lachend en Mila geeft hem een kus. "Harry wees goed voor mijn nichtje." Zeg ik streng.

Hij geeft Mila een knuffel, "voor altijd."

Ik kijk naar Niall, wie dacht dat het zo zou aflopen? Wie had gedacht dat ik verlieft zou worden op de ex van mijn nicht. Wie had gedacht dat mijn nicht een spion op me af zou sturen wat haar verken blijkt te zijn. Wie had gedacht dat mijn nicht en mijn vriend me zoiets verschrikkelijkst zouden vergeven? Wie had gedacht dat Niall de lekkerste kussen ter wereld zou geven?

Wie had gedacht dat Niall James Horan de ware zou zijn?

+ ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~

Er komt nog een epiloog en daarna is dit boek uit. Is het toch nog allemaal goed gekomen 😄

One Rule | Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu