"Sorry kan je zeggen, Maar spijt moet je voelen en bewijzen."
Liz
"Ik heb tegen je gelogen over iets Mila. Maar alsjeblieft voor ik je dat vertel moet je weten dat het niet mijn bedoeling was. Ik ging me echt aan het plan houden Mila maar het ging allemaal vanzelf en-" het is waar. Ik wou nooit verlieft worden op de ex van mijn nicht. Ik wou nooit haar plan verpesten, het gebeurde vanzelf.
"Vertel het vanaf het begin Liz."
"Toen ik hier heen verhuisde en Niall ontmoete vond ik hem aardig. Ook al zei jij tegen me dat hij een klootzak was."
"Wat bedoel je?"
Help! "Ik leg dit zo verkeerd uit!" De tranen stromen over mijn wangen en mijn hart klopt nog steeds in mijn keel door het gesprek met Niall. Zou ik hem ooit nog zien? Zou hij nog van me houden? Zou hij het me kunnen vergeven? En als hij me vergeeft wil hij dan nog wel een relatie met mij? Ik heb het zo erg verpruts!
"Liz? Ben je er nog?" Ik slik, "j-ja?" Het kwam er meer als een vraag uit. "Ik weet niet wat er aan de hand is Liz. Maar ik weet dat je iets voor me achter houd al een lange tijd."
"Hoe weet je dat?"
"Doet er niet toe."
Inderdaad. Het doet er niet toe, ze weet iets en het is nu mijn taak om alles te vertellen. Vanaf het begin. "Ik ging naar Coventry." Begin ik. "Vlak daarvoor had jij me een brief gegeven met een stappen plan om Niall en Rebecca neer te krijgen. Ik had er zoveel zin in om hem pijn te doen. Wraak voor de pij die hij jou heeft gegeven door je te bedriegen. Er was ook één regel; word niet verlieft op hem."
Ik hoor haar naar adem happen, "b-ben je verlieft op hem?!" Ik kijk naar de grond. "Ja, maar het logt nog wat ingewikkelder dan je denkt."
"V-vertel verder. Nu!" Ze is kwaad en verdrietig. Ik hoor het aan dat ene woordje; nu.
"Ik verhuisde en ging al Snel aan het werk waar ik een van mijn beste vrienden Liam tegen kwam. Ik en hij gingen naar de club van nog een vriend, Zayn. Louis, nog een vriend van Liam, heeft me zelfvertrouwen gegeven en lied me zien hoe ik hem kon afpakken." Ik dwaal af. 'In ieder geval kwam ik hem en Rebecca een paar dagen later tegen in een coffeeshop. Ik mocht Rebecca meteen al niet. Toen ik ze in de club tegen kwam was ze nog erger. Ik ben ze toen naar hen huis gevolgd."
"Dat had je me al verteld-" ik onderbreek haar. "Laat me alsjeblieft mijn verhaal afmaken." Smeekte ik. "Oké." "De volgende dag zag ik Rebecca vertrekken. Dat zag ik als mijn kans! Ik ging als een interviewster naar binnen en vroeg hem vragen over zijn verleden en zijn relatie. Hij biechtte direct op dat hij in een relatie zat waar het streef in ging. Jullie relatie Mila. Hij dacht dat jij wel plezier had, maar hij had het niet. Hij had spijt van dat hij vreemdging en zij dat hij dat nooit meer zaal doen. En ik geloofde hem, ik wist dat hij de waarheid sprak dat zag ik in zijn ogen." Ik nam weer een hap adem.
"Hij kwam al snel weer langs en vertelde me dat hij bang was dat er iets mis met hem was, omdat de relatie met hem en Rebecca ook slecht ging. We zijn toen samen naar new york gegaan om hem op te vrolijken. Ik had het met hem te doen. De dag erna gingen we naar de dierentuin en ik dacht hier kan ik voor zorgen dat hij het uitmaakt met Rebecca en hem daarna helemaal neer halen. Ik ging hem proberen te kussen. Tegelijkertijd tijd wist ik dat aks hij me zou kussen hij nog een keer vreemd ging en aks hij me niet ging kussen ik het plan waarschijnlijk had verpest. Ik voelde de hele tijd vlinders in min buik toen we hand in hand liepen maar toen ik hem probeerde te kussen deed hij dat niet." Ik hoor haar ademen, langzaam in en uit. Alsof ze bang is.
"Dagen hadden we niet gesproken tot wij in de club en me had verteld dat hij verlieft op me is en het uit had gemaakt met Rebecca voor mij. Ik kwam er toen achter dat hij keer dan een opdracht is. Ik was verlieft op hem en kon het niet negeren. Ik nam een relatie met hem terwijl jij dacht dat het een neppe relatie was zodat hij nog verliefder kon worden. Maar ik kan hem niet neer halen Mila, ik ben zelf ook verliefder geworden. Ik hou van hem, maar-" ik dacht aan zijn tranen. "Volgens mij is onze relatie afgelopen. Ik hoop het niet, ik hoop zo erg dat hij terug komt en me vergeeft."
Het was stil aan de andere kant van de lijn, "Mila het spijt me dat ik verlieft ben op je ex. het spijt me dat ik hem geen pijn kan doen." Ook al heb ik dat wel gedaan. "Het spijt me dat ik me niet aan je regel hield. Het spijt me, maar het spijt me niet dat ik van hem houd en hij van mij." Hoop ik. "Kunnen we nog steeds beste vriendinnen zijn. Kun je me nog aan kijken en lachen. Kun je me dit vergeven."
"I-ik weet het niet." Ik hoorde haar huilen. "Waarom heb je me dit miet eerder verteld!" Schreeuwt ze. "Ik-" "ik dacht dat je om me gaf." "Ik houd van je Mila." Zei ik. "Je bent mijn beste vriendin. Ik toch ok die van jou?"
"Ik weet het niet Liz." Ze snoof. "Ik- ik hang op sorry." En toen hing ze op. Gefrustreerde gooide ik mijn mobiel ergens naar toe. Geen idee waar en het kon me niks schelen of hij stuk was of niet. Wat het ik het verpruts! Nu heb ik niemand meer.. Ik keek naar een foto van Niall en mij die ik hem dwong om te maken. Hij was net uitgeprint en ik stopte hem in een suf lijstje. Zijn lach was prachtig, zal ik die ooit nog zien? Zou ik hem überhaupt ooit nog zien?
Plotseling ging de bel. Ik had nu echt geen behoeft aan bezoek en lied hem een paar keer gaan tot ik er zat van werd en opstond. Ik deed de deur open hopend dat je de tranen en mijn rode ogen niet goed kon zien. Toen stopte mijn hart me kloppen en kreeg ik nog keer tranen in mijn ogen. Ik weet niet of het van oplichting of angst was.
"Mag ik binnen komen?" Ik knikte.
Daar stond hij in mijn gang. De man waarvan ik een paar Uur geleden nog dacht dat ik hem nooit meer zou zien.
Niall James Horan
----------------------------
Tantantaaaaaaan
Duits, engels en frans maken pffffff. Hoe vonden jullie dit hoofdstuk? In het volgende hoofdstuk gebeurt nog meer! Hihi ik hoop dat jullie enthousiast en nieuwsgierig zijn.
Xx Romy
JE LEEST
One Rule | Niall Horan
Fiksi PenggemarIk kijk naar het briefje dat Mila in mijn handen drukt. Stappenplan Stap 1: zorg dat Rebecca jaloers wordt en Niall het uitmaakt met haar. Stap 2: maak hem kapot! Er is 1 regel: word niet verlieft op hem! Ik rol met mijn ogen als ik...