Hoofdstuk 22

367 15 9
                                    

"When in doubt, wear red lingerie."

Liz

"Je hebt haar al bijna een week niet gesproken." Zegt Niall. Hij gooit mijn mobiel naar me toe, "ik heb geen behoefte om haar te spreken." Sis ik. "Doe het voor mij, straks denk ze dat er iets mis is."

Ik geef me gewonnen en typ met trillende vingers het nummer van mijn nichtje in, mijn nichtje die ik al een week niet heb gesproken omdat ik bang ben. Bang dat ik iets los laat, bang dat ze iets door heeft. Bang voor alles...

Hij gaat twee keer over en dan hoor ik haar stem, haar stem klinkt het zelfde maar ook weer anders. In die stem klinkt zoveel emoties. Opgelicht, bang, boos, nieuwsgierig en vrolijk. Hoe ik dat herken? Ze is mijn nichtje.

"Hallo?" Hoor ik haar nogmaals zeggen. "H-hoi." Stotter ik. Mijn stem klinkt ruw. Ik kijk naar Niall die de kamer verlaat om ons wat private te geven. "Liz? Lang niet gesproken." Ze klinkt zo onzeker. "D-dat klopt."

"Ben je nerveus nicht?" Vraagt ze verbaast als ze me weer noord stotteren. "Ik? Nerveus? Nee hoor ik ben gewoon-" tja wat zou ik zeggen. "Vrolijk dat ik je weer spreek." Ik moet nu mijn masker optrekken. "Hoe gaat het met je?" Vraagt ze. "Goed, met jou?"

"Ook goed." "Mooi." Ik hoor haar diep ademen, "moet je me ook wat vertellen?" Vraagt ze plotseling. Meteen ben ik alert, "nee, hoezo?" "Oh ik hoorde van iemand iets. Laat maar zitten. Bel je ouders ook even die blijven maar vragen wanneer je iets van je laat horen. Ik moet gaan bye."

Zo plotseling als ik belde zo plotseling hangt ze op, ik zucht. Ze heeft iets in de gaten, maar wat precies? "Niall?" Meteen komt hij vanuit de gang aan gerent, "u riep mij prinses?" Ik rol met mijn ogen als hij een hoffelijk accent probeert na te doen, naar ik speel mee. "Maak mijn koets gereed. We gaan shoppen, ik heb nieuwe kleren nodig."

"Alleen als we ook lingerie gaan shoppen voor je." Hij geeft me een knipoog en meteen voel ik me wat ongemakkelijk. Hoe zit het eigenlijk met ons liefdesleven? Zou ik dat wel kunnen? Sex bedoel ik. Ik ben nog maagd en ik weet bijna zeker Niall niet. Ik denk plotseling aan Mila die zo snel ophing, misschien interesseert het haar niks. Misschien miet ik net als zij plezier maken en me met mijn korte liefdes leven van Niall en mij focussen. Op een dag moet ik het vertellen en dan is het voorbij, alles wat we hebben is dan voorbij. Misschien moet ik eruit haken wat nog kan?

Plotseling weet ik het zeker, inplaats van down zijn ga ik alles eruit haken wat er nog uit te halen valt. Ik ga mijn korte liefde met Niall niet opgeven. En wat betreft mijn vriendschap met Mila.. Ik slik als ik denk dat we geen vriendinnen meer zijn. Het zal moeilijk worden onmogelijk, maar.. Eigenlijk is er geen maar het word onmogelijk net zo onmogelijk dat ik Niall zal kunnen vergeten. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld voor iemand, ik zal altijd van hem houden en hem nooit vergeten. Als ik denk aan hem met iemand anders.. Ik kan mezelf niet eens met iemand anders zien.

"Liz?" Niall zijn stem ontwaakt me uit mijn gedachtes. "Ja?"

"Het was maar een grapje hoor. Ik snap het als je geen lingerie wil kopen." Denkt hij dat ik daar mee zit? Natuurlijk vind ik het eng om mezelf blood te geven. Om me op mijn kwetsbaars te laten zien, maar ik zit er niet mee om lingerie te kopen.

"Kom." Ik pak zijn hand. "Wij gaan shoppen."

+ ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~

Rood, rood en nog eens rood. Ik weet nu wat Niall aantrekkelijk vind als hij voor de vijfde keer een rood lingerie setje aan mij geeft. Ik heb besloten om de tweede die ik paste te kopen. "Weer rood Niall?" Hij grijnst. "Rood staat je zo goed babe." Hij verdwijnt uit het pas hokje en laat me de lingerie aantrekken zonder hem. Wat ik misschien wel jammer vind. Als ik het setje aan heb schuif ik het gordijn opzij en stap naar buiten. De eerste paar seconden staart Niall me aan met zijn mond half open. Ik word er wat ongemakkelijk van om zo aangekeken te worden, "en?" Vraag ik wat kleintjes. "Is het wat?"

Hij staat op en slaat zijn armen om me heen, "kijk eens in de spiegel babe." Ik doe wat mij gezegd wordt en kijk naar mezelf met Niall die om me heen hangt. "Je ziet er prachtig uit." Hij geeft me een kus op mijn wang. "Wat vind jij ervan?" Hij doet een stap achteruit zodat ik mezelf rustig kan bekijken. Ik kijk naar gezicht dat wat rood is, het is hier ook zo warm. Mijn haren zitten in de war maar valt wel goed in model. Dan bekijk ik mijn lichaam. Ik zie Niall achter me ook naar het spiegelbeeld kijken. Normaal zou ik onzeker worden, maar als hij me bekijkt voelt het niet zo. Ik weet dat hij van me houdt in alles wat ik aantrek. Al doe ik een jogging broek aan met een sweater en zie ik er uit als een slons. "Je ziet er in alles prachtig uit Liz. Alleen in dit setje zie je er nog specialer uit dan normaal, daarom was ik zo overdonderd."

"Deze meenemen dus?" Zeg ik lachend. Hij knikt overdreven en kijkt dan schuin naar het rek waar nog meer setjes hangen, "nog een paar passen babe?" "Alleen als jij beloofd ook andere kleuren dan rood uit te kiezen." Hij trekt een pruillip, "maar rood staat je zo goed."

"Correctie, jij vind me lekker in rood." Met de nadruk op 'jij' denk ik er in gedachten achteraan.

"Oké welke kleur vind jij bij jezelf leuk staan?" Vraagt hij dit keer. "Zwart, dat maakt me slanker en gevaarlijk."

"Dan regel ik een zwart setje voor u Madame."

+ ~ + ~ + ~ + ~ + ~ +

Mila?" Vraag ik direct als ze opneemt. Ik moet dit zeggen, ook al is het 3 uur 's nachts. Niall en ik zijn laat thuis gekomen en hebben erg lang geshopt. Na dat we nog wat gegeten hebben zijn we naar mijn huis gegaan en hebben we besloten bij elkaar te slapen zonder iets te doen. Ik heb een twee persoons bed dus het past gemakkelijk. Midden in de nacht werd ik wakker, bang voor iets. Bang dat ik het misschien nooit meer zou kunnen zeggen tegen haar, bang dat ze me anders nooit meer zal geloven...

"Liz? Waarom bel je zo Fucking laat nog?!" Ze is duidelijk net wakker door mij. "Het spijt me, maar ik moet je iets zeggen." Voordat het niet meer kan, voeg ik er in gedachten toe. "Wat dan?"

"ik hou van je. Jij bent mijn beste vriendin Mila, mijn nichtje van wie ik hou. Je hing zo abrupt op dat ik dit niet kon zeggen. Mila ik mis je en ik hij van je." Even is het stil, ik weet zeker dat ze glimlacht. "Ik ook van jou Liz. Jij bent ook mijn beste vriendin, jij bent mijn grote nicht. Wat er ook gebeurt wij blijven bij elkaar. Ik zal altijd van je houden."

Er steekt eist in mijn hart, ik weet dat ze dit binnenkort vergeten is en me haat om wat ik gedaan heb. Ik heb de regels verbroken...

En het doet pijn.

------------------------------------
Hey Hoe gaat het?

Ik vraag het veel te vaak, misschien omdat ik het fijn vind als mensen het aan mij vragen. Maar serieus hoe gaat het met jullie? Met mij goed, ik ben wel zenuwachtig omdat ik bij mijn vriendinnen in de klas wil komen omdat ik niet zonder ze kan.

Een nieuwe zin: mijn lievelingskleur is... (Vul zelf in)

Die van mij rood, Zoals jullie wel lazen ;)

Xx Romy

One Rule | Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu