Hoofdstuk 3

441 20 10
                                    

"Kiss the hell out of me please."

Liz

"Zo Liam weet jij waar mijn artikel voor woensdag over moet gaan, ik heb nog niks binnen gekregen." Nadat ik mijn spullen bij mijn computer heb neergezet zijn we eigenlijk direct aan de slag gegaan. Maar er is dus een probleem ik heb geen flauw idee waarover ik moet schrijven.

"Alle journalisten kregen een mailtje met waarover ze vandaag moeten schrijven, sommige krijgen het niet, die zijn spoed schrijvers. Die schijven op de website wat er is gebeurt een minuut na het is gebeurt, maar dat ben jij toch niet?" Ik schud mijn hoofd en Liam loopt naar me toep en opeen mijn mail. "Inderdaad er is niks voor je gekomen, wat raar." Precies op dat moment verschijnt er een mailtje, Liam opent de mail en alles staat er keurig in vertelt. "Ik kan toveren." Zegt hij lachend terwijl hij weer verder gaat met zijn eigen artikel. "Bedankt Liam voor je toverkunsten."

Ik lees mijn mailtje door en kennelijk moet ik een artikel schrijven over de nieuwe universiteit in Coventry met een campus. Niet echt het spannende artikel waar ik me op had verheugt. Hij komt op bladzijde 4 en mag een halve bladzijde zijn met afbeeldingen. Als eerste zoek ik op internet wat informatie op over de universiteit en wat beoordelingen van een aantal personen. Achter me hoor ik Liam opstaan en zie ik hem zijn jas aantrekken, "waar ga je heen?"

"Ik moet een artikel schrijven over het belgrade theatre en ga er even heen om wat foto's te maken." Mijn ogen schieten open, "mag je gewoon weg?" Hij knikt terwijl hij op zijn mobiel kijkt. "Als je het artikel maar afkrijgt." Hij stopt zijn mobiel terug in zijn jaszak en pakt zijn auto sleutels. "Bye Liz." Dan gaat hij ons kantoor uit. Ik zucht, ik wil ook wel even weg naar die universiteit maar eerst wil ik het artikel afhebben, daarna weet ik waarvan ik foto's moet maken. Misschien kan ik ook wel iemand interviewen die er werkt. Ik schrijf een uurtje door en merk dat af is, mijn eerste echte artikel is af! Ik Google de route naar de universiteit en sluit vervolgens mijn computer af. Nu kan ik lekker naar die universiteit toe om foto's te maken. Maar ik heb geen fototoestel besef ik me plotseling.

Precies op dat moment komt Liam binnen en bots hij tegen me aan. "Sorry." Zegt hij terwijl hij me helpt opstaan. "Geeft niet, Liam kan ik je wat vragen?" Hij knikt en raapt zijn sleutels op die gevallen zijn door onze botsing. "Ja hoor."
"Nou ik moest een artikel schijven over de universiteit in Coventry die heb ik nu af, nu wou ik foto's maken zoals jij deed, maar ik-"

"Jij mag dat nog niet doen, ik heb ook een diploma voor fotografie, ik mag dat doen van meneer Bray, jij moet een fotograaf van hier meenemen. Weetje wat ik ga wel met je mee dat gaat sneller, daarna maak ik mijn artikel wel af." Hij trekt me mee naar buiten en sluit het kantoor af. Daarna loopt hij richting de lift maar ik schud mijn hoofd. "We gaan via de trap." Hij rolt met zijn ogen en loopt met mij de trap af. "Jou auto of die van mij?" Vraagt hij als we op de parkeerplaats staan. "Ik rij in mijn auto." Zonder ook maar op een antwoord te wachten loop ik naar mijn auto en start hem. Liam gaat naast me zitten, "ik heb mijn spullen in de achterbank gegooid." Zegt hij als ik rond kijk waar zijn spullen zijn. Ik knik en rij de parkeerplaats af, op naar de universiteit van mijn eerste artikel.

++

"Bedankt Liam voor het meegaan." Zeg ik als we weer in ons kantoor zitten. Liam is direct achter zijn computer gaan zitten, hij moet nog een artikel schrijven en het foto's maken liep een klein beetje uit. Het duurde wel een uur tot we toestemming hadden om foto's te maken, ze wouden eerst weten of ik wel goed schreef over de uni voor ik foto's mocht maken. Gelukkig hebben we nu de foto's en kan ik mijn artikel opsturen. Correctie dat heb ik net gedaan. Ik zie Liam achter me heel snel typen er verschijnen zweetdruppel op zijn voorhoofd. Hij moet en zal zijn Artikel afkrijgen, na een tijdenlang hem blijven staren springt hij op. "Ik heb het af, eindelijk hij is af." Ik zie hem de platjes er bij voegen en er een spellingscontrole overheen halen. Na nog alles zelf gecheckt te hebben stuurt hij het op en zucht hij diep.

One Rule | Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu