"My perfect date has nothing to do with the date, it's about who you're on the date with."
Liz
Ik kijk nog een keer om naar de bus waar Mila inzit, hij is alleen nog maar een stipje in de verte. Ik zal haar missen, en ik zal me schuldig voelen. Steeds als ik aan Niall denk denk ik ook aan haar woorden; "onthoudt die regel Liz; word niet verlieft op hem" ik heb het belooft, maar die belofte heb ik al verbroken. Ik kan niet stoppen met aan hem te denken en nu hebben we een relatie terwijl we elkaar pas net kennen. Misschien gaat het goed, misschien gaat het fout. Als het fout gaat kan ik zijn hart nog breken, maar waarschijnlijk lukt me dat niet, als het goed gaat moet ik alles op een dag op biechten. Aan Niall alles, maar ook aan Mila. Het is dan de vraag of ze dan alle twee hou...
Ik slenter wat door Coventry, morgen weer werken dan kan ik Liam het goede nieuws vertellen. Niet dat hem hem iets interesseert, maar ik vind het fijn om een vriend te hebben hier wie ik alles kan vertellen. Ik had hem ondertussen echt alles verteld, echt alles. Dat ik verlieft was op Niall, dat ik bang was. Hij vond het helemaal niet gek, hij snapte het denk ik zelfs. Louis weet de helft van het verhaal, maar ik kan niet even naar Louis gaan om te praten. En Zayn, tja daar ga ik eerlijk gezegd niet meer zoveel mee om. Maar hij is een goede derde optie. Met Silvia, die ook bij Liam en mij werkt, heb ik ook af en toe contact. Ik had haar nummer van Liam gevraagd en hij vroeg waarom hij haar nummer zou hebben waarop ik antwoordde; "ik weet heus wel dat je haar leuk vind en haar nummer hebt Liam. Dat zie je van kilometers afstand." Toen had hij met een rood hoofd mij haar nummer gegeven. We hebben een keer afgesproken vorige week wat erg gezellig was.
Plotseling gaat mijn mobiel af, "ja?" Vraag ik als ik opneem. "Met Niall. Even een vraagje denk je dat je voor 5 uur morgen klaar bent met werken?" Ik denk even na, "als ik snel doorwerk wel. Hoezo?" "Niks hoor." Zegt hij lachend. "Ik haal je morgen om 5 uur op van huis, ik heb gereserveerd bij een goed restaurant. Op Aanbeveling van Louis."
"Je maakt me nieuwsgierig Nialler, ik zal klaar zijn om 5 uur. Tot dan." Ik hang op en kom aan bij mijn appartement. Plotseling realiseer ik me iets.Ik heb morgen een date met hem. Een date! Dit vraagt om hulp. En dit keer njet hulp van een man. Dit vraagt hulp van een vrouw. Deze vrouw is Silvia.
Ik bel haar snel op, "Silvia?" Vraag ik direct als ze opneemt. "Ik heb morgen een date!" Meteen snapt ze het. "Ik kom er meteen aan." Ze lijkt een beetje op Mila, ze lezen allebei mijn gedachten. Ze was er binnen 20 minuten, ze woont verder van mij vandaan dan Niall en Liam. Ik deed open en ze keek erg vrolijk. "Ik ben zo blij voor je dat je een date hebt! Met wie?!" Ze komt echt met de deur in huis vallen. Ik lied haar binnen en we gingen op de bank zitten.
"Zijn naam is Niall en ik ken hem nog maar net, maar we hebben nu al een relatie. Tenminste we probeerden het, het is niet echt een relatie maar zoiets wel denk ik."
"Dus het is nog wat moeilijk, omdat jullie elkaar net kennen, maar het voelt al een relatie omdat de liefde tussen jullie twee zo sterk is?" Waarom kan zij het beter uitleggen dan ik. Ik knik en begin met zuchten, "ik wil dat het perfect word. Het onze eerste officiële date."
Silvia klapt in haar handen, "dan moet je morgen sowieso 4 uur van je werk zijn als je date 5 uur is zoals je me vertelde. Maar dan gaan we nu al vast een look en kleding bedenken!" Reageert Silvia enthousiast.
+++
"Wat vind je van dit?" Ik heb een violet achtige jurk aan met zwarte ballerina's. Silvia schud voor de zoveelste keer haar hoofd. "Leuk voor in het park, maar niet goed genoeg voor een date."
Ik ga zichtend zitten op mijn bed, "ik heb helemaal niks voor morgen om aan te trekken!"
"Laat mij maar zoeken." Stelt Silvia voor. Ze opent mijn kast en haalt alle kleren er uit.
Na een kwartier zoeken gilt Silvia het opeens uit, "dit is perfect!" Ik loop naar haar toe en krijg een glimlach van oor tot oor. De perfecte jurk. "En met deze hakken is de outfit compleet." Zegt ze terwijl ze een paar zwarte hakken omhoog houdt.
Ik pak de jurk van haar aan en trek hem aan, het is een crème achtige jurk, ik had hem een keer gekregen van mijn moeder en ben hem helemaal vergeten.
Als ik te voorschijn kom gilt Silvia van blijdschap, "prachtig, het staat je echt geweldig. Nialls ogen zullen er uitvallen van verbazing."
Ik giechel, "ik hoop het niet, wie raapt ze dan op?!" Silvia begint te lachen, "jij en je bewaard ze in een potje naast je bed als aandenken van jullie date." Ik trek ondertussen mijn normale kleren weer aan, "ja dan kan ik altijd terug denken aan de tijd dat Nialls oogballen eruit vielen. Perfect!"
Silvia en ik krijgen de slappe lach tot Silvia plotseling word gebeld, "met Silvia."
Haar gezicht verandert, "Liam? Waarom bel je me?" Ze trekt een wenkbrauw op, "serieus? Of ben je een grap aan het uithalen zoals jullie bij Nikki deden?" Ze lacht, "ja ik weet dat jullie nu niet meer 16 zijn maar-" ze word kennelijk onderbroken door Liam. Ik heb nooit geweten dat Silvia en Liam elkaar al zo lang kennen. "Oké woensdag ben ik vrij. Ik kom wel naar jou toe. Hoe laat?" Ze knikt, "ja dan kan ik wel. Tot morgen op het werk. Dag"
Ze kijkt me verbaast aan en legt haar mobiel weg, "Liam vroeg me op date." Mijn ogen schieten open, "echt waar?! Wat leuk!"
Ze pakt me vast, "we gaan woensdag naar het park, hij heeft een verrassing. Jij moet uitvinden wat het is en at ik aan moet! Wat hij leuk vind aan een meisje, ik heb zo lang op dit moment gewacht!"
Ik lach, "rustig aan. Wil je dat ik alles ga overhoren bij hem?" Ik word ook echt alleen maar gebruikt voor spion. Ik lach, maar stiekem vind ik dat niet erg. "Wat krijg ik er voor terug?" Silvia grijnst, "de waardering van een vriendin, ik heb je ook geholpen voor je dat met Niall." Ik glimlach, "het was ook maar een grapje natuurlijk help ik je."
"Yes bedankt!" Ze springt haast op me waardoor ik bijna van het bed val.
"Ho Ho pas op." Lach ik. "Je wil me toch niet vermoorden?!"
---------------------------------------
OMG IK BEN ZO HYPER WIE VINDT HET VERHAAL LEUK? Oké please vite en comment.
Xx Romy
JE LEEST
One Rule | Niall Horan
FanfictionIk kijk naar het briefje dat Mila in mijn handen drukt. Stappenplan Stap 1: zorg dat Rebecca jaloers wordt en Niall het uitmaakt met haar. Stap 2: maak hem kapot! Er is 1 regel: word niet verlieft op hem! Ik rol met mijn ogen als ik...