Hoofdstuk 15

396 21 11
                                    

"The best date is with a someone who can take you anywhere without touching anything but you heart.'

Liz

Met een glimlach op mijn gezicht verschijn ik weer op mijn werk, ik wil zo snel mogelijk klaar zijn zodat ik ook zo snel mogelijk klaar ben voor mijn eerste date met Niall. Ik ben daarom ook nog eerder als Liam op ons kantoor en dat is nog nooit gebeurt. Als Liam 5 minuten later verschijnt kijkt hij verbaast op als hij me ziet werken, "Liz? Wat doe jij hier?" Stiekem moet ik wat lachen, "werken Liam. Net zoals jij." Hij haat achter zijn bureau zitten, "ik had niet verwacht dat je er al was."

"Ik was er al, omdat ik zo snel mogelijk klaar wil zijn." Ik loop maar hem toe, "ik heb namelijk een date." Zijn ogen schieten open, "wat leuk! Met wie?" Mijn hart begint al sneller te kloppen als ik zijn naam zeg, "met Niall." Hij kijkt me verbaast aan, dat is al de tweede keer vandaag. "Die jongen die je verlieft op je moest maken en daarna zijn Hart ging breken? Die klootzak die is vreemdgegaan toen hij iets had met je nicht?"

Ik zucht, "die jongen ja." Ik krijg tranen in mijn ogen, "ik heb een probleem Liam." Hij houdt me vast, "vertel het, dat lucht op."

En dan vertel ik alles, vanaf het begin. Dat hij vreemd ging met Mila en dat ik haar heb belooft wraak te nemen. Van het briefje dat Mila me gaf met die ene regel waar ik me niet aan kan houden, terwijl ik het belooft heb; aan mezelf en nog belangrijker aan haar. Dat ik hem eerst een klootzak vond, maar zag dat hij verandert was. Dat hij niet met me wou zoenen, omdat hij met Rebecca had en het uitmaakte met haar voor mij.
Dat hij verlieft op me is en ik zijn hart eigenlijk moest breken, maar ik kon het niet... Inplaats daarvan gaan we daten, hij is verlieft op me en ik op hem. Ik ken hem niet goed, maar mijn hart begint al te bonzen als ik aan hem denk.
Dat hij elke 5 seconden in mijn gedachten verschijnt en Mila er niks van af weet en denk dat ik een relatie met hem krijg, zoadat ik zijn hart nog verder kan breken.
Dat ik niet weet wat ik moet doen en bang ben dat ik alleen maar nog verliefder word, maar ik weet dat ik het niet kan maken. Mila is familie, als een beste vriendin, ik kan toch niet met haar ex die ook nog eens vreemdging een relatie krijgen? Dat ik bang ben dat als ik de waarheid vertel aan beide personen ik bang ben om ze te verliezen... En dat kleine gedeelte in me dat waarschuwt; pas op! Hij zal misschien ook vreemdgaan terwijl jij iets met hem hebt, net als hij met Mila deed. Ik vertelde hem alles wat ik zal lang verzweeg... En het luchtte op.

"Dat is heel veel Lizzie." Zegt hij terwijl hij een traan weg pinkt. "Maar ik ga je een simpele vraag stellen die je alleen met ja of nee kunt beantwoorden; ben je verlieft op hem?"

Ik knik, "ja Liam. Smoorverliefd." Dan glimlacht hij en laat hij me los, "dat is alles wat je hoeft te weten."

Dan keert hij zich tot zijn werk en laat me verbouwereerd achter hem staan, "is dat alles?" Zeg ik niet wetend dat ik dat hart op zei. "Natuurlijk moet je het ooit vertellen aan beide, het liefst zo snel mogelijk. Maar doe het als jij het het beste moment vind. Alles wat er verder speelt zijn bijzaken. Het zijn allemaal dingen die je niet zeker weet; zou hij vreemdgaan? Zou deze relatie mislukken of juist lukken? Hoe zouden ze regeren? Hoe zou mijn nicht reageren als je vertelt dat je niet wraak kunt nemen, simpel weg omdat je verlieft bent op haar ex. Hoe zou ze het vinden dat je haar regels hebt overschreven? Wat zou Niall doen nadat je hebt vertelt wat je eigenlijk wou doen met hem? Dat zijn Allemaal bijzaken Liz. Je weet het nooit zeker."

Misschien heeft hij gelijk, ik moet er gewoon voorgaan. Al mislukt de relatie kan ik nog altijd wraak nemen voor mij en voor Mila.

+++

Na een paar uur werken herinner ik mijn belofte aan Silvia, "Liam?" Hij kijkt om, "ja?" "Wat zoek je in een date? Welke kleren moet je date aan? Wat gaan jullie doen en moet ze zenuwachtig zijn?" Hij kijkt me eerst vreemd aan. "Voor woensdag." Zeg ik onverschillig. "Moest je dat vragen van Silvia?" Vraagt hij verbaast. Ik knik, "ik beloof veel te veel."

"Ik zeg niks. Behalve dat ze normale kleren aan kan doen, maar misschien beter geen jurk."

"Gaan jullie skeeleren ofzo?" Hij kijkt me met grote ogen aan, "serieus? Je raad het binnen een minuut!" 1 punt voor Liz 0 punten voor Liam.

"Beloof me het niet te vertellen?" Ik schud mijn hoofd, "ik heb haar het belooft te vertellen." "Damm it!" Schreeuwt hij Serieus. "Misschien kan ik het plotseling vergeten zijn?" Stel ik voor. Hij knikt, "kan je alsjeblieft een 'ik vergeet alles' ziekte oplopen?"

"Ik zal mijn best doen"

+++

"En?" Vraagt Silvia als ik eenmaal thuis ben en heb besloten haar te bellen. "Wat zei hij?" Ik giechel, "hij zei alleen dat je beter geen jurk kan aan doen." Ze snauwt geïrriteerd, "ik hoor aan je stem dat je meer weet Liz." "Nee hoor ik ben alles verder vergeten."

"Hey Liz nu vertel ik lekker ook niet wat Niall voor een outfit leuk vind bij een meisje!" We lijken wel kleine kinderen, "Silvia ik weet dat je het toch niet weet. Je ging naar je zus vandaag." Ik hoor haar vloeken, "ik moet gaan Liam staat voor de deur. Ik zal wel een preek krijgen dat ik niet zo nieuwsgierig moet zijn." "En niet zo opvliegend en niet zo-" ze onderbreekt me. "Doei Lizzie!"

Ik schud lachend mijn hoofd en leg mijn mobiel weg. Daarna begin ik me op te kleden voor mij date en doe mijn haar en make-up. Ik spoel nog een keer mijn mond en kijk op de klok en tot grote verbazing heb ik nog een kwartier. Dat heb ik snel gedaan!

Na nog een paar minuten wachten gaat de bel plotseling, ik doe open en daar staat Niall. Een perfecte outfit en haar dat hij nog mooier heeft zitten dan anders en dan zit het al perfect. Zijn prachtige ogen twinkelen en hij straalt.

"Komt u mee madame?" Zegt hij met zijn prachtige accent. Ik knik en pak zijn hand en stap in zijn auto. Hij rijd ons naar een restaurant wat ik nog nooit heb gezien, maar het lijkt me perfect.

Hand in hand lopen we naar binnen en een ober wijst ons de weg naar onze tafel. Na een paar minuten kunnen we direct wat te drinken en het voorgerecht bestellen wat er al binnen een paar minuten is.

"Niall dit restaurant is echt prachtig." Ik kijk diep in zijn blauwe ogen.

"Na dat we als laatst een dessert hebben gehad heb ik nog iets mooiers. Iets waarvan ik zeker weet dat je het prachtig zou vinden."

We bestellen het hoofdgerecht wat al snel komt. Ik heb zoals gewoonlijk zalm en Niall een biefstuk. "We weten eigenlijk niet zoveel van elkaar." Zeg ik. Hij glimlacht, "daar is deze date voor en hopelijk nog meer."

"Dan mag ik de date uitkiezen. Weet je wat het dan wordt?"

"Waarschijnlijk pizza eten en Netflix kijken bij jou thuis." Ik lach, "hoe wist je het?" "Dat kan ik zo uit je opmaken. Maar maak je geen zorgen ik vind dat nog leuker dan dit gedoe, ik wou je alleen even in palmen."

De tijd gaat snel om en al snel hebben we ons toetje op en rekenen we af, Niall staat er op om voor het hele diner te betalen wat mij een beetje pissig maakt. Maar als hij dat zo nodig wilt mag hij dat ook best doen.

"Nu gaan we nog een dingetje doen." Hij pakt mijn hand en we lopen naar een park wat hier kennelijk dicht bij is. "Wat is er Niall? Je maakt me nieuwsgierig." Hij doet zijn hand voor mijn ogen, "niet stiekem gluren Liz." Als hij stopt met lopen haalt hij zij hand van mijn ogen weg. "Kijk."

Ik knipper een paar keer met mijn ogen, maar dan zie ik het. In het midden ban het park staat een Fontein waar de vollemaan in schijnt. Door alle sterren die schijnen op de tegels geeft het een sprookjes gevoel...

"Het is... Prachtig."

Net als zijn ogen die twinkelende in het licht van de vollemaan...

--------------------------------------

Bedankt voor het lezen, stemmen en reageren. Wie weet nog leuke fanfictions btw? Ik heb niks meer om te lezen 😔

Xx Romy

One Rule | Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu