Hoofdstuk 4

372 21 5
                                    

"If she's jealous she cares."

Liz

"Zo als ik het goed begrijp moet ik je leren flirten?" Vraagt Louis na een lange uitleg van mij. We zitten aan de bar en Liam heeft een biertje voor Louis besteld. "Ja, en mij zeggen of ik het goed doe enzovoort. Ik moet iemand aan de haak slaan die al een vriendin heeft namelijk." Ik zeg er niet bij dat ik daarna zijn hart weer ga breken

Louis bijt op zijn lip en lijkt diep na te denken, "dus je wilt niet weten hoe alles moet, zoenen, zelfs geen lapdance?" Ik rol met mijn ogen, "ik denk dat ik al die dingen wel kan Louis."

Hij neemt een slok van de bier die Zayn hem aangeeft, "ik kon het proberen." Liam kijkt me vragend aan, "wil je nog wat drinken of wil je liever nuchter blijven?" Ik wou geen pussy zijn tegenover ze, maar ik had zo'n gevoel dat ik nuchter moest blijven met Louis hier. Je weet het maar nooit, toch nam ik nog een shot simpel weg omdat ik ook het gevoel had dat ik bij Louis zijn lessen wel een beetje drank nodig heb.

"Dus wil je me helpen?" Louis grijnsde, "natuurlijk, maar alleen deze nacht, daarna zien we elkaar nooit meer goed?" Ik begreep niet zo goed waarom hij me nooit keer wou zien, maar ik stemde er mee in. "Ik stem trouwens alleen toe omdat je zo knap bent, als Liam een lelijke collega had dan zei ik nee." Ik glimlachte bij het compliment en ik hoorde Liam achter me zuchten.

"Oké les 1 omdat hij al een vriendin heeft zou hij als ze bij elkaar zijn trouw aan haar blijven, je moet toeslaan als ze uit elkaar zijn. Met geluk ziet die vriendin dat hij toehapt en maakt het meteen uit, als dat niet het geval is en ze hem gewoon bij je weg haalt weet je zeker dat hij je knap vind en het waard vind. Je hebt dan dus een kans."

Ik knikte bij zijn uitleg, dat leek me logisch. "Wat je dan moet doen is je vrouwelijke charmes in de strijd gooien. Heb je een talent sweetheart?" Ik haalde mijn schouders op, "ik kan een beetje zingen." Louis zijn ogen schoten open. "Dat is perfect, ik weet een manier om die vriendin helemaal gek van jaloezie te maken, zing een liedje zoals Fuck you Better of don't cha." Twee perfecte liedjes die haar gek zouden maken, dat zou Mila al leuk vinden. Ik ga dat doen, maar hoe zorg ik ervoor dat hij mij leuker vind dan haar, dat hij verlieft op me word en het uitmaakt met haar..

"Dan moet hij het uitmaken met haar toch? Dan moet hij echt verlieft op je zijn anders wil hij gewoon vreemdgaan en dat is niet de bedoeling. Je moet heter zijn als zij is, zorg dat jullie iets samen doen. Al is het als vrienden, maar zorg dat die vriendin er niks van weet. Zorg dat hij je leuk gaat vinden maar maak duidelijk dat je niks wil omdat hij een vriendin heeft. Dan gaat hij balen!" Louis trekt me van de barkruk af en duwt me de dansvloer op. "Genoeg gepraat, ga met iemand flirten die een vriendin heeft."

Ik voel me een klein beetje schuldig als ik een koppel zie, ik moet beginnen met een koppel dat niet zo vast is, waarbij de relatie wiebelt. Die twee zien er gelukkig uit, ik wil het niet verpesten. Aan mijn linker kant zie ik een jongen met een meid dansen, de jongen kijkt wat verveeld en het meisje zit wat te zieren tegen de jongen aan. Het perfecte koppel.

Ik loop naar ze toe en begin te dansen bij die jongen in de buurt, ik maak oog contact en trek mijn wenkbrauw omhoog als hij me aan kijkt. Ik bijt speels op mij lip en draai met mijn vinger rondjes met mijn haar. Hij kijkt me grijnzend aan en zegt zonder geluid, "hot" ik giechel en loop naar het stelletje toe. Ik duw het meisje met mijn heupen aan de kant en grijns naar de jongen. "Wat is je naam?"

"Daniël." Zegt hij nog steeds grijnzen. "Die van jou?" Ik lach, "een geheimpje." Het meisje is ondertussen opgestaan en duwt me aan de kant. "Sorry hij is van mij." Ik trek mijn wenkbrauw op en negeer haar. "Mag ik je nummer?" Ik bijt op mijn lip en de jongen knikt, "ja tuurlijk." het meisje staat op onweer en schud haar hoofd. "Hallo Daniël je geeft je nummer niet hoor!"

"Heb je geen vertrouwen in je vriend?" Vraag ik aan haar. "Tja dat snap ik wel, kijk hoe graag hij me wilt." Ik voel me een klein beetje schuldig, maar ik kon het gewoon niet laten.

"Wie wil er een nummer zingen? karaoke!" De stem van de DJ galmt door de zaal. Ik steek mijn hand op en loop naar het podium. In mijn rechter oog zie ik Daniël en het meisje die tegen hem schreeuwt. Met een grijs fluister ik het liedje aan de DJ hij lacht en doet het aan.

"Dit is voor lieve Daniël wie ik net heb ontmoet en zijn jaloerse vriendin." Zeg ik door de microfoon. Ik hoor de muziek en begin met zingen.

I know you like me (I know you like me)
I know you do (I know you do)
That's why whenever I come around
She's all over you (she's all over you)
I know you want it (I know you want it)
It's easy to see (it's easy to see)
And in the back of your mind
I know you should be on with me (babe)

Ik loop van het podium af op naar Daniël en zijn vriendin.

Don't cha wish your girlfriend was hot like me?
Don't cha wish your girlfriend was a freak like me?
Don't cha?
Don't cha?
Don't cha wish your girlfriend was raw like me?
Don't cha wish your girlfriend was fun like me?
Don't cha?
Don't cha?

Ik zing tegen Daniël en ik zie hem grijzen, zijn vriendin loopt rood aan als ik hem aan hem zit en door zijn haar woel.

Fight the feeling (fight the feeling)
Leave it alone (leave it alone)
'Cause if it ain't love
It just ain't enough to leave my happy home (my happy home)
Let's keep it friendly (let's keep it friendly)
You have to play fair (you have to play fair)
See I don't care
But I know she ain't gonna wanna share

Ik loop weer naar het podium en grijns als ik hem en zijn vriendin zie bekvechten.

Don't cha wish your girlfriend was hot like me?
Don't cha wish your girlfriend was a freak like me?
Don't cha?
Don't cha?
Don't cha wish your girlfriend was raw like me?
Don't cha wish your girlfriend was fun like me?
Don't cha?
Don't cha?

Het rap stukje word overgeslagen zodat ik direct weer verder kan zingen.

I know she loves you (I know she loves you)
I understand (I understand)
I'd probably be just as crazy about you
If you were my own man
Maybe next lifetime (maybe next lifetime)
Possibly (possibly)
Until then old friend
Your secret is safe with me

Ik loop weer van het podium af naar Daniël die al naar me toe loopt. Zijn vriendin zie ik kwaad weglopen en ik trek hem tegen me aan.

Don't cha wish your girlfriend was hot like me?
Don't cha wish your girlfriend was a freak like me?
Don't cha?
Don't cha?
Don't cha wish your girlfriend was raw like me?
Don't cha wish your girlfriend was fun like me?
Don't cha?
Don't cha?

Dan is het liedje afgelopen en gooi ik de microfoon terug naar de DJ, "Daniël dat was leuk, dag." Ik loop snel bij hem weg en laat hem verbouwereerd achter. Een steek van schult gevoel steekt in mijn maag, maar het moest. Het was een les van Louis. Ik zie Louis me grijnzend aan kijken als ik naar ze toeloop. Zayn heeft alleen een grimas op zijn gezicht en Liam kijkt me verbaast aan. "Kijk je hebt je diploma gehaald." Zegt Louis lachend. Ik kijk naar Liam die me nog steeds met open mond aankijkt.

"Je mag wel vaker hier zingen Liz trekt klanten." Zegt Zayn met een lach op zijn gezicht. Ik haal mijn schouders op en por Liam aan, "nu ik geslaagd ben voor de test wil je me naar huis brengen ik ben moe." Hij knikt stilletjes en trekt me naar buiten. Zonder ook maar iets te zeggen stapt hij in zijn auto en rijdt me naar huis. Eenmaal bij mijn appartement zegt hij; "Liz je was echt geweldig."

"Bedankt Liam tot morgen op het werk." Ik open mijn appartement en loop naar binnen. Nu ik geslaagd ben voor de test en weet hoe ik het miet aanpakken met Niall en Rebecca denk ik dat ik er klaar voor ben. Nu moet ik nog een ding weten..

Waar wonen ze?

----------------------

One Rule | Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu