"hypophrenia"
Liz
Ik heb Harry niet meer gezien. Hij was, zoals hij had gezegd, uit Coventry. Ik heb hem nog een bericht gestuurd waarom hij niet reageerde. Nu, ongeveer 1 week later, heb ik de moed opgegeven dat ik hem ooit nog ga zien. Ondanks zijn belofte. Niall had geen idee waarom is zo down was de laatste week en deed alles om me op te vrolijken. Het hielp een beetje, maar ik hield afstand. Ik hield steeds die woorden van Harry in mijn hoofd; en je weet wel wat je moet doen.
Niall merkte denk ik wel dat ik wat afstand deed, maar lied het niet merken. Hij vroeg er wel een keertje naar, maar ik zei dat hij zich niet zorgen hoefde te maken. Ik heb Liam het hele verhaal verteld en ik kreeg de medelijden die ik juist niet wou. Ik bood aan om mijn werk te doen, maar ik weigerde en vertelde dat ik geen medelijden wou maar steun. Dat kreeg ik vanaf toen ook. Louis is nog een keer langs geweest in deze week en zelfs hij merkte dat ik down was en bleef maar vragen wat er was. Ondanks dag ik bleef zeggen dat er niks was en dat hij er over op moest houden. We gingen met z'n drieën naar de club van Zayn. Zoals altijd was Zayn daar ook en ik weet zeker dat ik hem hoorde fluisteren tegen Louis of er iets met mij was.
Na die week hadden we weer vakantie en gelukkig had Niall ook vakantie zodat we veel met elkaar konden zijn.
"Ik word down van je Liz." Klaagde Niall. Hij kuste me op mijn voorhoofd terwijl ik half naar een film keek waarvan ik de naam niet eens weet. "Het spijt me." Zuchtte ik.
"Je hoeft geen sorry te zeggen." Zegt hij. Hij ploft naast me neer op de bank en omhelst me. "Wat is er aan de hand Lizzie?"
Er is zoveel aan de hand Niall, maar ik kan het niet zeggen. Eigenlijk durf ik het niet te zeggen, bang dat hij me verlaat. Bang dat Mila me zal haten. Bang dat hij niet gelooft hoeveel ik van hem houdt.
"Niall ben gewoon niet vrolijk vandaag." Hij pakt me vast en trekt me overeind. Vervolgens pakt hij zijn mobiel en stuurt iemand een berichtje. Ik kan net zien dat het Liam is. Binnen 10 seconden kreek hij er een terug en pakt hij mijn jas en schoenen. "Trek aan." Zegt hij als hij mijn schoenen en jas gooit. Ik vang ze net en beweeg mijn voet zo dat ik bijna omval. Ik zwaai met mijn armen om overeind te blijven, maar Niall pakte me al vast zodat ik mijn evenwicht weer terug krijg. "Bedankt."
Hij knikt en wijst naar de schoenen en jas in mijn handen, "trek aan Liz." Ik knik en trek mijn jas aan zonder echt te weten waarom. Als ik klaar ben ga ik voor de spiegel staan en doe mijn haar in een knot. Niall komt de gang binnen en kijkt me verbaast aan, "geen spraken van. Je hebt haar al een week in een knot hangen. Nu mag je je haren even los doen. Even lekker wild."
Ik stribbel tegen, "maar mijn haar is vet en helemaal in de war en-" hij pakt me vast en doet zijn handen door mijn haar, "Geen smoesjes bedenken, je hebt gister nog gedoucht en je ziet er perfect uit." Plotseling hoor ik getoeter en zie ik Liams auto staan voor de deur.
"Waar gaan we heen?" Vraag ik terwijl ik naar buiten loop. Niall sluit het huis en pakt mijn hand, "geen idee, We zien wel." In de auto zie ik Silvia naar me zwaaien, "waarom is ze mee?" Vraag ik. "We hebben een dubbeldate." Hij doet de deur van de auto open, zodat ik in kan stappen. Vervolgens gaat hij naast me zitten en sluit de deur van de auto. "Hey Liam, Silvia." Zegt hij. Hij geeft Liam een highfive. "Hey Liz, hoe gaat het?"
Ik kreun, "ik voel me down." Ik kan maar beter eerlijk zijn. En waarschijnlijk wist ze het toch al via Liam die het al langer weet. "Dan gaan we je weer up krijgen." Ze geeft me een knipoog en wenkt zich weer tot Liam.
"Waar willen jullie heen?" Vraagt Liam als hij de straat uit rijd. "Liz? Heb jij ideeën?" Vraagt Silvia. Ik schud mijn hoofd en kijk uit het raam, "we kunnen naar Londen gaan?" Stel ik voor. "Naar een club ofzo."
"Cool, misschien wil Louis ook met een date mee naar de club." Zegt Niall. "Heeft hij wel iemand die mee kan?" Vraag ik. Niall grijnst, "hij heeft altijd iemand om mee te vragen."
+ ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~ +
"Je kunt naar Blue die is altijd wel leuk en ik denk ook leuk voor de meiden." Zegt Louis.
We lopen met elkaar door Londen opzoek naar een leuke club. Toen we eenmaal aankwamen bij Louis en het verhaal vertelde stemde hij enthousiast in. Hij belde even een meisje dat Layla heet en zij stemde enthousiast in. "Ze is een collega." Zei hij toen ik vragen stelde over wie ze was. "Vind je het dan niet raar om haar op een date te vragen?" Vroeg ik verbaast. Hij grijnsde, "ik ben toch over een week weer ontslagen dus zie haar niet meer. En ze is nu het lekkerste bereikbare meisje in mijn contacten. Ik kon jou ook bellen maar jij bent er al." Niall had toen een arm om me heen geslagen als teken dat ik van hem ben."En?" Vraagt hij als we voor de club Blue staan. "Vet." Zegt Liam als hij naar alle blauwe lichten kijkt die flikkeren. We lopen naar binnen direct de dans vloer op. "Wil je ook wat drinken?" Vraagt Niall na kwartiertje op de dansvloer.
Ik schud mijn hoofd en trek hem tegen mijn middel waarop ik vervolgens mijn armen om zijn nek heen leg. "Ik wil dansen."
We blijven uren op de dansvloer verliefd naar elkaar kijken, alle problemen lijken even verdwenen te zijn. ik kruis mijn vingers als hij me weer kust, was dat maar zo. Konden alle problemen maar verdwenen zijn. Kon ik maar met mijn vingers knippen en poef alles was goed. Kon het maar een sprookje zijn dat begon met: er was eens, en eindigde met: ze leefde nog lang en gelukkig.
+ ~ + ~ + ~ + ~ + ~ + ~
"Het was leuk." Zegt Liam als hij ons thuis brengt. Ik leun bijna slapend tegen Niall aan. Silvia slaapt al en snurkt lichtjes. Liam zei dat hij dat juist schattig vond. "Inderdaad." Zegt Niall. Hij stapt uit en ondersteund me. Ik merk niet eens dat Liam weg rijdt, zo moe ben ik. Ik merk niet wat er precies gebeurde, maar toen ik mijn ogen weer opende lag ik in mijn bed met Niall naast me. "Hey." Fluister ik. "Hoe laat is het?"
Hij kust me zachtjes, "5 uur in de ochtend. Ga nog maar even slapen."
Ik besluit zijn beveel op te volgen en sluit mijn ogen en val weer in een diepe slaap...
---------------------------------------------
Hey hoe gaat het?
Ik moet bijna alweer naar school! Ik wil niet😣
Wat vonden jullie van het hoofdstuk?
Nieuwe zin: als ik naar de club ga met Niall dan zou ik..... (Vul zelf maar in)
Xx Romy
JE LEEST
One Rule | Niall Horan
FanfictionIk kijk naar het briefje dat Mila in mijn handen drukt. Stappenplan Stap 1: zorg dat Rebecca jaloers wordt en Niall het uitmaakt met haar. Stap 2: maak hem kapot! Er is 1 regel: word niet verlieft op hem! Ik rol met mijn ogen als ik...