Hoofdstuk 11

357 17 0
                                    

"Thank you for making me laugh when I'd almost forgoten how to."

Liz

"Het spijt me." Stamel ik. "Ik dacht dat je-" ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Hij ging niet vreemd met mij Zoals ik dacht dat hij zou doen.

"Het geeft niet." Zijn stem is verandert, hij houdt niet meer mijn hand vast en houdt afstand. "Zullen we Louis bellen? Ik heb geen zin meer." Hij loopt naar de trap en ik slenter achter hem aan. Ik weet niet wat ik moet doen.

Ik heb Mila belooft wraak te nemen voor haar, maar als Niall trouw blijft aan Rebecca is er niet veel dat ik kan doen. Daar komt boven op dat ik het Niall misschien niet kan aan doen. Hij heeft misschien van zijn fouten geleerd. Ik weet dat Mila's hart door hem gebroken is, maar als je hem ontmoet kan je dat niet voorstellen.

Niall had ondertussen met Louis gebeld en Louis was er sneller dan ik had verwacht. Niall ging voorin zitten en ik hield me stil achterin. Toen we bij Louis aankwamen ging ik direct naar boven alles inpakken. De trein zou bijna weer naar Coventry gaan dus ik moet mijn spullen snel inpakken. Toen ik beneden kwam en helemaal klaar was stond Niall daar al met Louis te praten. Die twee zijn echt vrienden geworden. Niall werd stil toen ik bij ze kwam zitten.

"Zullen we gaan?" Vroeg ik zachtjes. Louis zou ons naar het station brengen. Louis knikte en sprong letterlijk naar de auto, zie je een volwassen man al met kleine sprongetjes lopen? Toen Louis ons afzette bij het station gaf ik hem een dikke knuffel, "bedankt voor alles Lou." Zei ik in zijn oor. Hij lachte, "ik deed het met liefde." Toen keek hij met een schuin oog naar Niall.

"Ik weet niet wat er tussen jullie twee is gebeurt maar hij heeft het moeilijk, ik zou hem de rest van de week maar even met rust laten." Ik knikte en gaf hem nog een knuffel. Niall gaf hem een hand wat op een speciale hand shake leek. Ze lachten en Niall kwam maar me toe lopen. "Kom." Zei hij, zijn stem was anders dan anders alsof hij niet wist hoe hij met me moest omgaan, misschien was dat ook het geval.

Na een lange tijd reis kwamen we laat in Coventry aan, ik bracht Niall met mijn auto, die er gelukkig nog steeds stond, thuis en reed daarna met een rot gang naar huis. Toen ik eenmaal thuis was ging ik direct naar bed en viel ik in slaap.

+++

Kreunend word ik wakker toen ik mijn radio wekker hoor afspelen. Met een chagrijnig gezicht maak ik me klaar en rij ik naar mijn werk. Ik loop slenterend naar mijn kantoor waar Liam al zit.

"Hey Liz, leuk weekend gehad?" Vraagt hij. Ik ga bij mijn computer zitten en zucht, "ik ben in Londen geweest bij Louis op bezoek, het was wel leuk."

"Cool waarom was je daar?"

Ik haal mijn schouders op, "toevallig met Niall, we hadden een verblijf nodig. Het was best gezellig. Niall en Louis zijn goede vrienden geworden."

Liam staat op en loopt naar me toe, "waarom ben je zo down?"

Ik kreun, "ik heb het verpruts met Niall. Ik probeerde hem te zoenen in de dierentuin, maar hij wees me af omdat hij niet vreemd wou gaan."

"Dus hij wees je af, omdat hij niet vreemd wou gaan en niet omdat hij je niet wou?" Vraagt Liam. Hij is ondertussen weer op zijn stoel gaan zitten.

Ik zwijg en start mijn computer op, zou hij gelijk hebben? Zou Niall me willen? Ik schud mijn hoofd, was denk ik toch aan?! Als Niall me wil zou ik zijn hart moeten breken en zeggen dat het allemaal nep was. Dat ik hem haat en dat hij niet kan sollen met mijn nicht en met mij. Maar wil ik zijn hart wel breken?

Als ik aan Niall denk denk ik aan iemand die niet met mij wou zoenen omdat hij niet nog een keer wou vreemd gaan. Ik denk aan iemand die lief is, mooi en zo schattig. Als ik bij hem ben heb ik het gevoel dat ik veilig ben en hij van me houdt. Mar alles is en leugen.... Tenminste dat hoor ik te geloven.

Misschien heeft hij geleerd van zijn fouten tijdens zijn relatie van Mila. Hij heeft geleerd dat hij niet nog een keer kan vreemd gaan. Misschien is hij verandert? Ik wil hem niet pijn doen... Maar ik moet ik heb het belooft. Hij heeft Mila pijn gedaan mijn nichtje, ik hoor hem te haten.

Ik schud weer mijn hoofd, ik moet hier gemaak niet aandenken. Niall wil me niet klaar. Ik moet me concentreren op mijn werk.

Ik schrijf snel mijn artikel af en mail hem naar meneer Bray. Liam doet zijn jas aan, "waar ga je heen?" Vraag ik zachtjes.

"Ik ben klaar, ik ga naar mijn huis."

"Ga je nog naar de club vanavond?" Hij schud zijn hoofd. "Ik heb ook mijn rust nodig. Nee ik houdt lekker een filmmiddag."

"Alleen?" Hij knikt, "vind je het erg dat ik je vrijgezel?" Liam glimlacht, "nee hoor. Ben je bijna klaar?"

"Ik ben klaar kom dan gaan we direct maar je huis."

+++

"Welke film wil je zien?" Vraagt hij terwijl we op de bank zitten. "Maakt me niet uit, kies jij maar wat." Ik wil alleen afgeleid worden. Even niet aan hem denken... De jongen die elke seconden in mijn hoofd beland.

"Oke dan word het-" ik onderbreek hem snel. "Als het maar geen liefdes film is." "Dat was het ook niet ik had in gedachten It Follows."

Ik knik, "oké dan."

Tijdens dat we de film keken kreeg ik een appje van Mila. Ik probeerde het te negeren maar mijn nieuwsgierigheid werd groot dus pakte ik mijn mobiel er bij.

Mila: je moeder en vader willen graag volgend weekend komen, kan dat?

Mila vroeg het omdat mijn moeder niet om kan gaan met haar mobiel en mijn vader die had waarschijnlijk geen zin

Jij: als jij ook komt ;)

Ik stop mijn mobiel weg en kijk verder met Liam de film it follows.
Nadat Liam en ik de film afkeken met een schaal popcorn en een cola voor mij, voor Liam een bier. Plotseling krijg ik een app van Mila terug.

Mila: ik ga met je ouders mee. Tot aanstaande vrijdag.

Dan zie ik eindelijk mijn ouders EN Mila weer. Ik heb ze wel gemist hoor.

"Wat bezorgt die grote glimlach op je gezicht?" Vraagt Liam. "Mijn ouders en nichtje komen aanstaande vrijdag langs bij me. Ik neem aan dat ze blijven en zondag weer vertrekken. Ik heb ze erg gemist."

"Dan ben ik blij voor je dat ze langskomen, dan kunnen ze zien wat voor wen party beest ze voor een dochter hebben.' Ik geef hem een duw waarbij hij bijna van de bank valt. "hey pas op!" Schreeuwt hij lachend. Ik trek steek mijn hand uit, maar ik plaats van hem aan te nemen pakt hij mijn hand en trekt me van de bank af. Lachend rollen we over de grond, en stoten we per ongeluk Liams bier om die nu over ligt.

"Shit." Zegt hij nog steeds lachend. Hij rent naar de keuken terwijl ik met tranen in mijn ogen van het lachen op de grond blijf liggen. Liam komt aan rennen met een doekje en ruimt zijn bier op, "dat was mijn laatste biertje." Jammert hij.

"Ach bekijk het van de goede kant je krijgt geen alcohol binnen." Zeg ik terwijl ik weer ga staan. Liam pakt mijn cola en hier het over mij heen. Ik gil van de koude cola die langs mijn rug glijdt, "iew Liam dat zet ik je betaald!"

"Bekijk het van de goede kant." Doet hij me na. "Je krijgt geen cola binnen."

"Klootzak." Schreeuw ik terwijl ik naar de keuken ren om iets te pakken. Ik moet hem terug pakken met iets. Maar Liam komt me al achterna en houdt me tegen. "Liz stop wacht!" Ik draai me om en hij duwt een handdoek in mijn handen. "Sorry." Zegt hij met een grijns. "Je meent er niks van." Ik droog mijn cola haar af en kreun. "Ik zal moeten douchen anders ruikt mijn haar morgen nog naar cola."

"Je mag hier douchen." Zegt Liam met een grote grijns. "In je dromen Payne ik ga naar huis en jij brengt me." Ik trek hem mee naar zijn auto. "Bedankt Liam." Zeg ik zachtjes. "Waarvoor?"

"Voor alles."

-------------------------------------

Heeeeeey ik verveel me en heb veel gemist toen ik in de Efteling was. Kan iemand even samenvatten wat er allemaal is gebeurt????

Please comment en vote

Xx Romy

One Rule | Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu