42.

227 8 5
                                    

42.

'Weet je zeker dat je dat gewoon mag eten?' Yara keek naar de hamburger die Donny in zijn hand had. 'He, ik heb vakantie. Eén hamburger kan geen kwaad.' Zei Donny. 'Maar word de trainer dan niet boos?' Vroeg Yara. Donny gniffelde. 'Het is maar een hamburger.'

Het was woensdagmiddag. Donny en Yara stonden op de parkeerplaats van de Mac Donalds in Amsterdam. Ze hadden vanavond bij Carel thuis afgesproken met de rest van de vriendengroep.

Yara keek er erg naar uit om haar vrienden weer te zien. Het was alweer een tijdje geleden dat ze met de hele groep hadden afgesproken. Carel, Matthijs, Frenkie, Mikky, Appie en Kasper kwamen. Alleen Justin kon niet. Hij was bij zijn familie in Barcelona op bezoek.

'Over het appartement. Ik heb een keuze gemaakt.' Zei Donny. Hij nam een laatste hap van zijn hamburger en hoopvol keek Yara hem aan. Zou hij het appartement willen kopen? De afgelopen dagen had ze aan niks anders gedacht. Ze zag haar zelf al op de bank zitten in de woonkamer.

'Als jij het goed vind zou ik graag een bod willen uitbrengen.' Zei Donny. Er verscheen een grote glimlach op Yara haar gezicht. 'Echt?' Ze geloofde het haast niet. Donny knikte. 'Ik heb het er met mijn vader over gehad en hij was ook van mening dat dit het appartement de beste keuze is.'

'Oh Don!' Yara viel haar vriend om de hals. 'Nu maar hopen dat ze het bod accepteren.' Zei Donny. 'Dat moet toch wel? Wanneer gaan we het bod uitbrengen?' Vroeg Yara. 'Morgenochtend als dat jou uitkomt.' Antwoordde Donny. 'Prima.' Knikte Yara.

'Wil je nog een kipnugget?' Ze hield haar bakje met kipnuggets voor Donny zijn neus. 'Nee, bedankt. Ik heb genoeg op.' Donny pakte een servetje en hij maakte zijn mond schoon. 'Zullen we maar richting Ca zijn appartement gaan rijden?'

'Is het niet een beetje vroeg? We hebben daar pas om zeven uur afgesproken.' Zei Yara. 'Hoelaat is het nu?' Vroeg Donny. 'Tien over vijf.' Antwoordde Yara. 'Dat is wel erg vroeg ja. We kunnen nog even de stad in gaan? Het is lekker weer.' Stelde Donny voor. 'Prima.'

Donny en Yara reden richting het centrum van Amsterdam en ze slenterden een aantal uren door de straten van de hoofdstad. Na anderhalf uur had Yara het wel weer gezien en reden ze door naar Carel zijn appartement.

Donny belde aan en de deur werd opengedaan door Carel. 'He jongens! Kom binnen!' Vrolijk begroette hij het koppel en hij liet ze naar binnen. In de woonkamer troffen ze Matthijs, Carel, Appie, Kasper en Vasa aan. Alleen Frenkie en Mikky waren er nog niet.

'De vriendengroep is weer herenigd.' Blij stond Appie op van de bank. Hij gaf als eerste Donny een knuffel en daarna Yara. 'Op Justin na.' Merkte Carel op. 'Ah joh die ligt in Barcelona met zijn nieuwe vriendin.' Gniffelde Matthijs. 'Vriendin? Heeft Justin een vriendin?' Donny fronste. 'Ik weet niet hoe serieus het is maar het lijkt er wel op.' Knikte Appie.

'Waarom weet iedereen dit behalve ik?' Donny keek zijn vrienden verbaast aan. 'Omdat er overal paparazzi foto's op internet staan. Jus wou het duidelijk verbergen voor de buitenwereld. 'Mag ik de foto zien?' Vroeg Yara. 'Natuurlijk.' Matthijs pakte zijn telefoon en hij zocht de foto op.

Hij liet de foto aan Donny en Yara zien. 'Ik ken haar niet.' Zei Yara. 'Ze is wel knap.' Zei Carel. 'Ca.' Appie gaf hem een duwtje. 'Het is toch zo?' Gniffelde Carel. 'Hopelijk stelt hij zijn nieuwe vlam snel aan ons voor. Ze ziet er aardig uit.' Zei Yara. De jongens knikten.

'We kunnen ook gewoon Jus zijn Instagram account stalken en kijken of we haar kunnen vinden tussen zijn volgers.' Zei Matthijs. 'Ah joh laat die jongen lekker genieten van zijn vakantie. We horen het wel wanneer hij terug is.' Zei Donny. Yara knikte. Ze was wel benieuwd naar Justin zijn vriendin maar hij zou haar vanzelf wel aan zijn vrienden voorstellen wanneer hij er klaar voor was.

De deurbel ging. 'Ik doe wel open.' Appie rende naar de voordeur. 'Willen jullie wat drinken?' Vroeg Carel aan Yara en Donny. 'Nee bedankt.' Antwoordde Yara. Ook Donny hoefde niks. 'Mochten jullie toch iets willen, je weet waar de koelkast staat.'

'Thanks Ca.'

'Hoi allemaal.' Frenkie en Mikky kwamen de woonkamer ingelopen en ze begroetten iedereen. Nadat iedereen elkaar had begroet ging Yara op de bank zitten naast Kasper. Kasper was altijd wel wat stiller. Hij zei niet veel en luisterde vooral naar de gesprekken om hem heen.

Oorspronkelijk kwam Kasper uit Denemarken dus soms vond hij het wat lastiger om Nederlands te praten. Nederlands was een moeilijke taal maar gelukkig pakte Kasper het vrij goed op. Ook Vasa kon steeds beter Nederlands. Vooral praten ging hem goed af.

'Jongens, Yara en ik hebben een mededeling.' Begon Donny. Yara fronste. Een mededeling? 'Vertel!' Nieuwsgierig keek iedereen naar Donny. 'Yara en ik hebben afgelopen zaterdag een appartement bezichtigd en we gaan een bod doen.' Vertelde Donny. 

'Zo leuk! Dan hoeven we niet meer zo ver te reizen om jullie te zien.' Mikky liep naar Yara toe en ze gaf haar een knuffel. 'Of wij hoeven niet meer zover te reizen om jullie te zien.' Grinnikend liet Yara haar beste vriendin weer los. 'Gefeliciteerd jongens! Laten we hierop proosten!'

In de wolken | Donny v/d BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu