32.

506 18 5
                                    

'Goedemorgen.' Yara liep de woonkamer in waar Nina, Lucas en Carla al aan de eettafel zaten te ontbijten. Thijs was al vroeg naar zijn werk en Nina en Lucas werden zometeen op school verwacht. 'Hey, daar hebben we onze rebel.' Grapte Lucas toen hij zijn zusje zag. 'Haha heel grappig.' Yara ging naast Nina aan tafel zitten en ze pakte een beschuitje. Ze legde hem op haar bord en zoekend keek ze de tafel rond opzoek naar de hagelslag.

'Luc, kan je de hagelslag aangeven?' Vroeg ze haar broer. Lucas pakte de hagelslag en hij gaf het pak aan zijn zusje. 'Dankje.' Yara deed wat hagelslag op haar beschuit. 'He Yaar. Doe er is boter onder.' Afkeurend keek Carla naar de beschuit van haar dochter. 'Ja, daar is het nu al te laat voor.' Zei Yara kijkend naar haar beschuitje. Carla schudde haar hoofd en ze nam een hap van haar boterham.

'He mam, mag ik zometeen naar Donny? We vervelen ons allebei.' Yara keek haar moeder met puppy ogen aan. 'Ah naar Donny. Wat schattig.' Plaagde Lucas. 'Hou je mond nou is.' Yara keek haar broer nijdig aan. 'Hou je mond nou is.' Imiteerde Lucas zijn zusje. 'He jongens. Allebei stoppen nu. Neem is een voorbeeld aan jullie jongste zusje die gewoon rustig haar eten op eet.' Zei Carla kijkend naar Nina. 'Maar mag het mam? Alsjeblieft.'

'Ja hoor, dat mag wel. Als Donny het leuk vind mag hij ook best hier eens komen hoor.' Zei Carla. 'Ja, dat weten we.' Knikte Yara. 'Ik kan je zo wel even afzetten. Ik ga zo naar school. Hoelaat wil je bij Donny zijn?' Vroeg Lucas. 'Gewoon zometeen.' Zei Yara schouderophalend. 'Ik moet om 11.00 op school zijn dus als je een lift nodig hebt moet je voor elf uur roepen.' Antwoordde Lucas. 'Thanks.' Bedankte Yara haar broer.

'Ik ga mij eventjes omkleden.' Deelde Yara mee. Yara stond op van tafel en ze liep naar boven richting de badkamer. Snel waste ze zich, kleedde ze zich om en ze deed haar handen. Als laatste poetste ze haar tanden en tevreden keek ze in de spiegel.

'Luc, kan je mij dan even wegbrengen?' Yara liep de badkamer uit. 'Ja hoor. Ik pak even mijn tas en dan kunnen we gaan.' Zei Lucas. 'Is goed.' Yara liep ondertussen de trap af naar beneden en geduldig wachtte ze op haar broer. 'Hoelaat ben je thuis?' Vroeg Carla. 'Weet ik nog niet. Ik app wel.' Antwoordde Yara. 'Is goed lieverd. Doe je wel een beetje lief voor je broer? Hij rijd helemaal om speciaal voor jou.' Zei Carla. 'Jaha.' Knikte Yara.

Lucas kwam de woonkamer nu ingelopen. 'Klaar om te gaan?' Vragend keek hij zijn zusje aan. 'Yes.' Knikte Yara. 'Top. Ik ga dan gelijk door naar school als ik Yara bij Donny heb afgezet.' Zei Lucas tegen zijn moeder. 'Is goed jongen. Rij je voorzichtig?' Vroeg Carla. 'Altijd mam. Geen zorgen. Wij gaan!' Lucas en Yara zeiden hun moeder en zusje gedag en ze vertrokken.

Snel stapten ze in de auto en Lucas startte de motor. 'Weet je de weg?' Vroeg Yara voor de zekerheid. 'Tuurlijk. Iedereen weet hier in Nijkerkerveen waar Donny woont.' Antwoordde Lucas. 'Hoe weten hun dat?' Vroeg Yara. 'Pff soms leef jij echt onder een steen. Die jongen is een van de grootste Ajax talenten. Hij staat op het punt om zijn debuut te maken. Heel Nijkerkerveen support hem.' Vertelde Lucas. 'Oh. Ja weet ik veel. Ik weet wel dat hij het goed doet bij Ajax.' Zei Yara schouderophalend.

'Als je later een voetbalvrouw word zal je je wel wat beter in de sport moeten gaan verdiepen.' Vond Lucas. 'Een wat?' Yara fronste. 'Een voetbalvrouw. Je weet wel. Als jij later met Donny trouwt ben je ook een voetbalvrouw.' Legde Lucas uit. Yara fronste. 'Wie zegt dat ik met Donny ga trouwen?'

'Het feit dat jij en Donny terug zijn gestuurd naar Nederland omdat jullie s 'nachts een kamer deelden zegt meer dan genoeg lijkt mij.' Antwoordde Lucas. 'We keken een serie.' Verdedigde Yara zichzelf. 'Jaja. Ik hoef het allemaal niet te horen. We zijn er.' Lucas stopte de auto voor het huis van familie van de Beek. 'Thanks Luc.' Yara bedankte haar broer. 'Graag gedaan. Ga maar snel naar die voetballer van je.'

Yara klikte haar gordel los en ze maakte de autodeur open. 'Doei! Succes op school.' Ze deed de autodeur achter haar dicht en Lucas reed weg. Yara zwaaide haar broer na en daarna liep ze tuin van Donny zijn huis. Donny had gezegd dat ze gewoon achterom mocht komen, want in de tuin had hij natuurlijk zijn eigen huisje waar hij woonde.

Yara liep de tuin in en ze klopte op de deur van Donny zijn huisje. De deur ging open en Donny stond in de deuropening. 'Hey.' Begroette Yara hem. 'Hey, kom binnen.' Zei Donny. Donny zette een stapje opzij zodat Yara naar binnen kon lopen. Yara hing haar jas op aan de kapstok en ze liep daarna de woonkamer in.

'Appelsap?' Vroeg Donny. 'Ja, lekker.' Gniffelde Yara. 'Ik dacht al dat je dat zou vinden.' Donny liep gniffelend naar de keuken en hij schonk twee glazen drinken voor hun in. Yara liep achter hem aan. Op de keukentafel lagen wat foto's van hun dagen in Londen. 'Wat een leuke foto.' Yara glimlachte toen ze de foto zag die iemand van hun had gemaakt in de Londen Eye.

'Vind ik ook.' Donny kwam naast haar staan en hij gaf haar een glas appelsap. 'Dankje.' Yara nam een slok van haar drinken. 'Alsjeblieft.' Donny en Yara keken beide naar de foto en ze glimlachten.

In de wolken | Donny v/d BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu