37.

350 14 7
                                    

37.

'Het is tijd voor een meidendagje.' Vond Mikky. 'Een meidenmiddagje?' Fronste Yara. Mikky knikte. 'We doen altijd wat met de jongens.' Zei ze. 'Daar heb je gelijk in. En waar dacht je aan?' Vroeg Yara. 'Lunchen, naar de bioscoop, winkelen. Dagje Amsterdam?' Opperde Mikky. 'En wanneer gaan we?' Vragend keek Yara Mikky aan. 'Nu. De jongens zijn toch aan het gamen.' Zei Mikky.

Het was zondagmiddag en Donny en Yara waren bij Frenkie en Mikky thuis. De jongens zaten FIFA te spelen en Yara en Mikky zaten verveeld op de bank te kijken. Frenkie en Donny waren zo fanatiek en ze gingen beiden voor de winst.

'Jongens, wij gaan er vandoor.' Zei Mikky. Er kwam geen reactie. 'Ze horen ons niet eens. Ze zijn zo druk met gamen.' Zuchtte Yara. 'Laat ze maar. Ze merken het vanzelf wel.' Mikky trok Yara mee naar de gang. Snel trokken ze hun schoenen en jas aan en ze vertrokken richting de stad.

'Wat gaan als we als eerste doen?' Vroeg Yara. 'Laten we eerst naar de winkels gaan. Dan kunnen we rond lunchtijd gaan lunchen.' Zei Mikky. 'Klinkt als een top plan.' Knikte Yara. De twee meiden wandelden richting de winkels.

Ze kwamen aan bij de Zara en ze liepen naar binnen. 'Daar heb je Sterre en Luna.' Merkte Mikky op. Yara keek naar rechts en ze zag inderdaad Luna en Sterre lopen. De twee meiden kregen Mikky en Yara ook in het oog en ze kwamen op hun af gelopen. 'Ook aan het shoppen voor woensdag?' Vroeg Luna. 'Woensdag?' Vragend keek Yara haar aan.

'Het schoolfeest.' Antwoordde Luna. 'Wij doen niet aan schoolfeesten.' Zei Mikky snel. 'Niet? Volgensmij durven jullie gewoon niet te komen.' Zei Sterre. 'Hoezo zouden wij niet durven?' Geïrriteerd keek Mikky hun aan. 'Nou gewoon. Ik zie jullie nou niet echt dansen en in een jurk komen. Misschien is het maar beter dat jullie niet komen.'

Yara wou nog wat zeggen maar Mikky sleurde zonder wat te zeggen het meisje mee. 'Laat ze maar.' Fluisterde ze in Yara haar oor. Yara knikte en ze liep met Mikky mee. Ze gingen bij een rek met T-shirts staan. 'Wist jij van het schoolfeest?' Vroeg Yara. 'Ik had het wel ergens gelezen, maar ik was het eigenlijk alweer vergeten.' Bekende Mikky. 'Gaan jij en Frenkie?' Vroeg Yara. 'Nee. Zoals Luna en Sterre al zeiden is het niet helemaal ons ding.' Yara zweeg eventjes.

'Wil jij wel gaan dan?' Vroeg Mikky. Yara haalde haar schouders op. 'Het klinkt wel leuk.' Zei ze. 'Zulke feestjes zijn niet leuk. Je kunt beter een keer mee met Donny naar een Ajax feestje.' Antwoordde Mikky. 'Ben je weleens naar zo'n schoolfeest geweest?' Vroeg Yara. Mikky schudde haar hoofd. 'Wil je dat dan niet? Je eerste schoolfeest met Frenkie samen?' Yara zag het al helemaal voor haar. Zij en Donny op de dansvloer. Samen dansen.

''Opzich lijkt het mij ook wel leuk.' Gaf Mikky toe. 'Echt?' Enthousiast keek Yara Mikky aan. 'Naja als jij graag wilt gaan wil ik ook wel mee.' Knikte Mikky twijfelend. 'Waarom bedenk je je nu ineens?' Vragend keek Yara het meisje aan. 'Omdat ik jou nu toch niet meer kan overhalen en ik laat jou en Don niet alleen daar naar toe gaan.' Zei ze. 'Awh das lief Mik.' Yara glimlachte. 'We moeten morgen maar meteen kaartjes kopen. Waarschijnlijk willen de andere jongens ook wel mee.' Zei Mikky.

'Ja, inderdaad. Misschien lopen er wel leuke meisjes voor Ca en Ap rond.' Gniffelde Yara. 'Wie weet.' Grijnsde Mikky. Kletsend liepen Mikky en Yara door de winkel. Uiteindelijk kochten ze beide een T-shirt en ze liepen de winkel uit.

'Daar zijn jullie.' Er kwamen twee bezorgde jongens hun kant op gerend. Het waren Donny en Frenkie. 'Waar waren jullie ineens? We maakten ons zorgen.' Bezorgd keek Donny Yara aan. 'Winkelen.' Antwoordde Yara. 'Zonder te zeggen?' Frenkie keek zijn vriendin aan. 'We hebben het gezegd, maar jullie waren zo druk aan het gamen dat jullie ons niet eens hoorden.' Antwoordde Mikky. Donny en Frenkie keken elkaar zwijgend aan. Ze waren zo druk bezig geweest met het spelletje dat ze inderdaad geen oog hadden gehad voor hun vriendinnen.

'We hebben trouwens nog een nieuwtje.' Deelde Mikky mee. 'En dat is?' Nieuwsgierig keken de jongens haar aan. 'We gaan naar het schoolfeest. Morgen gaan Yara en ik kaartjes kopen.' Zei Mikky. 'Wij naar een schoolfeest?' Verbaasd keek Frenkie Mikky aan. Mikky knikte. 'Yara en Don gaan ook.'

'Gaan wij?' Donny keek Yara vragend aan. 'Jup.' Yara knikte. 'Ik dacht dat jij niet echt van de feestjes was?' Donny keek zijn vriendin aan. 'Deze wel. Ga je mee of niet, want anders ga ik alleen.' Zei Yara. 'Ik ga wel mee.' Knikte Donny. 'Mooi! We vragen Appie en Ca ook mee.' Deelde Yara mee. 'Prima.' Knikte Donny. 'Maar als jullie het niet erg vinden gaan wij verder. We gaan zo naar de film.'

'Zonder ons?' Vroeg Frenkie. 'Jullie waren aan het gamen.' Merkte Mikky op. 'Nu niet meer. We mogen toch wel mee?' Donny keek de meiden met puppy ogen aan. 'Voorruit dan maar, maar wij mogen de film kiezen.' Zei Mikky. 'Daar kan ik wel mee leven.' Grinnikte Frenkie. Donny, Yara en Mikky lachten mee en ze vertrokken richting de bioscoop.

In de wolken | Donny v/d BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu