'Vraag of ze het filmpje offline halen en het account verwijderen.' Zei Nina. 'Dat gaan ze echt niet doen.' Zei Yara meteen. 'Probeer het in ieder geval te fixen. Dit kan Donny veel gezeik op gaan leveren en jou trouwens ook.' Antwoordde Nina. 'Hoezo?' Vroeg Yara.
'Denk na. Donny staat op het punt om door te breken bij Ajax en jij staat op het punt om een relatie met hem te nemen. Dit filmpje blijft voor eeuwig op internet rond zwerven.' Zei Nina. 'Hoe weet jij dat nou weer?' Vroeg Yara. 'Jij doet echt alsof ik je kleine domme zusje ben maar ik heb ook hersenen. Ik verdiep mij daar gewoon graag in.'
'Hmm wat moet ik nu doen?' Zuchtend staarde Yara naar het beeldscherm van Nina haar mobiel. 'Rapporteren en blokkeren. Als ik jou was zou ik ook Donny inlichten. Waar hadden jullie eigenlijk ruzie over?' Vroeg Nina nieuwsgierig. 'Hij dacht dat ik gisteren naar de wedstrijd kwam speciaal voor Matthijs, maar ik kwam voor hem als verrassing. Matthijs had de kaartjes geregeld en daardoor was Donny in de war.' Vertelde Yara. 'Pff jongens.'
'Ik ga denk ik Donny maar eens bellen.' Zei Yara. 'Doe dat. Ik ga vragen of al mijn vriendinnen het account willen rapporteren. Misschien verwijderd Instagram het dan wel.' Zei Nina. 'Lief van je. Dankjewel.' Yara liep naar haar kamer en ze ging op haar bed zitten.
Nerveus tikte Yara Donny zijn nummer in en ze klikte op bellen. De telefoon ging over en na een paar seconden nam Donny op. 'Hey Yara, ik zit nog in de trein.' Zei Donny meteen toen hij opnam. 'Ja dat weet ik, maar ik moet je wat vertellen.' Nerveus beet het meisje op haar lip. 'Wat is er?' Vroeg Donny. Het was stil aan de andere kant van de lijn. Moest ze het wel aan Donny vertellen?
'Yara, wat is er? Is er wat gebeurd?' Donny zijn stem klonk bezorgd. 'Heb je al op Instagram gekeken?' Vroeg ze. 'Nee, hoezo?' Klonk de stem van Donny door de telefoon. 'Er is een haataccount. Over ons.' Floepte Yara eruit. 'Wat? Op Instagram?' Yara kon de woede in Donny zijn stem horen. 'Ja. Er staat ook een filmpje op dat we vanochtend ruzie aan het maken waren in de kantine.' Vertelde Yara hem. 'Shit. Wie zitten erachter?' Vroeg Donny.
'Ik vermoed Luna en Sterre maar zeker weten doe ik het niet.' Antwoordde Yara onzeker. 'Maak je geen zorgen. We komen er wel achter.' Probeerde Donny haar gerust te stellen. 'Donny, dat filmpje is nu al heel vaak bekeken. Dit gaat zoveel gezeik opleveren.' Riep Yara gefrustreerd uit. 'Ik weet het, maar het komt wel goed. Kan je het account even naar mij doorsturen?'
'Zal ik doen.' Yara stuurde het Instagram account door naar Donny. 'Hmm het ziet er inderdaad niet heel vriendelijk uit.' Zei Donny nadat hij het filmpje bekeken had. 'I know. We moeten wat doen, Don.' Zei Yara paniekerig. 'Geen zorgen. Ik bel zometeen even naar wat mensen van Ajax. Misschien kunnen hun wat voor ons betekenen.' Antwoordde Donny. 'Dankje Don.' Fluisterde Yara.
'Ik moet gaan. Ik ga eventjes wat mensen bellen die ervoor kunnen zorgen dat dit offline gaat.' Zei Donny. 'Is goed, dankjewel.' Zei Yara. 'Maak je geen zorgen, Yaar. Ik bel je vanavond. Bye.' Donny hing op en Yara legde haar telefoon weg. Ze kon niks anders doen dan afwachten.
'En?' Nina kwam Yara haar kamer ingelopen en ze keek haar zus nieuwsgierig aan. 'Donny gaat erachteraan. Hij denkt dat misschien wat mensen van Ajax kunnen helpen.' Zei Yara. Laten we dat maar hopen! Het komt vast wel goed.' Stelde Nina haar zus gerust.
'Wat een gezelligheid is het hier.' Lucas kwam Yara haar kamer ingelopen en hij zag zijn zusjes op Yara haar bed zitten. 'Oh toch niet zo gezellig.' Zei Lucas toen hij de blikken van Yara en Nina zag. 'Er is een haataccount op Instagram voor Donny en Yara.' Vertelde Nina. 'Nina.' Yara gaf haar een por in der zij. 'Ja wat? Lucas mag dat toch wel weten.' Zei Nina schouderophalend. 'Laat eens zien.' Yara zocht het haat account op en ze gaf haar mobiel aan Lucas. Lucas bekeek het account en hij fronste. 'Heel raar en kinderachtig.' Hij gaf Yara haar mobiel terug. 'Vind ik ook.' Knikte Nina. 'Wie zouden het kunnen zijn?' Vroeg Lucas.
'Ik denk Luna en Sterre.' Antwoordde Yara. 'Die meiden van school?' Vroeg Lucas. 'Ja.' Knikte Yara. 'Kinderachtig. Komt dit door dat gedoe van de werkweek?' Lucas keek haar vragend aan. 'Geen idee. Sinds dat gedoe doen ze sowieso al gemeen tegen mij.' Vertelde Yara. 'Heel kinderachtig. Moet ik er anders wat van zeggen tegen ze?'
'Nee, niet doen.' Riep Yara geschrokken. 'Ho rustig maar. Ik stelde het alleen maar voor.' Antwoordde Lucas. 'Ik denk als je naar die meiden toegaat het alleen maar erger word en bovendien is Donny er mee bezig.' Zei Nina. 'Oké, laat mij dan maar weten hoe het afloopt. Ik ga naar mijn kamer.' Lucas verliet de kamer en hij ging naar zijn eigen kamer.
'Ik ga ook naar mijn eigen kamer. Roep maar als je nieuws hebt.' Nina liep weg en Yara bleef alleen achter. Precies toen Nina de kamer verlaten had werd ze gebeld. Het was Donny..
JE LEEST
In de wolken | Donny v/d Beek
Fanfiction'Don, waarom veranderen mensen?' Ze keek hem met tranen in haar ogen aan en dat was het moment dat Donny's hart brak. 'Ik weet het niet. We worden allemaal ouder.' Fluisterde hij terwijl hij haar dichter tegen zich aan klemde. Yara zit in het eerste...