18.

567 22 5
                                    

Het was de volgende morgen en slaperig opende Yara haar ogen. Snel deed ze haar wekker uit en ze stapte uit bed. Het was pas zes uur maar ze moest over driekwartier al op het station staan van Nijkerkerveen om de trein te nemen naar Amsterdam.

Yara had om half negen al les en het liefste wou ze voor het eerste uur Sterre en Luna confronteren met het haat account dat was aangemaakt voor haar en Donny. Yara had expres Donny niet ingelicht over haar plan want ze wist zeker dat Donny niet akkoord zou gaan.

Yara pakte wat kleding uit haar kleding kast en ze kleedde zich om. Ze besloot om vandaag een dikke trui aan te trekken aangezien het koud was buiten. Yara liep naar de badkamer en ze deed haar haren en ze poetste haar tanden.

*

Na langer dan een uur reizen kwam Yara eindelijk aan op school. Met snelle passen liep ze richting de kantine. Luna en Sterre zaten daar altijd te kletsen voordat de lessen begonnen. Zoekend keek Yara de kantine rond en al snel kreeg ze de twee meiden in haar vizier.

Yara liep naar de twee meiden toe en snel stopten de twee met praten toen ze Yara zagen. 'Jullie zijn echt gemeen.' Riep Yara uit toen ze voor die twee meiden stond. 'Hoezo?' Vroeg Luna. 'Doe niet zo schijnheilig.' Snauwde Yara. 'Yara, waar heb je het over? Je doet echt gestoord.' Bemoeide Sterre zich er nu ook mee.

'Ik doe niet gestoord. Jullie zijn gestoord. Hoe durf je zo'n haat account aan te maken voor mij en Donny.' Boos keek Yara naar de twee meiden. Luna en Sterre keken elkaar aan en probeerden hun lach in te houden. 'Zie je, jullie waren het wel!'

Yara kon haar boosheid niet meer bedwingen en ze vloog Sterre aan. Sterre had hier niet op gerekend en ze viel achterover van haar stoel. Boos sloeg Yara het meisje en ze gaf haar een trap. Sterre gaf zich niet gewonnen en ze klom overeind en sloeg Yara minstens zo hard terug.

Steeds meer mensen verzamelde zich en keken naar het gevecht. Van alle kanten klonk gejoel en werden de meiden aangemoedigd. Er werden een paar flinke klappen uitgedeeld totdat Abdelhak en Carel de kantine in komen gelopen.

'Yara, doe niet.' Appie en Carel rennen naar het gevecht en proberen de twee meiden uit elkaar te trekken. Carel pakt Sterre beet en Appie bekommert zich om Yara. Met veel moeite krijgt hij Yara mee en hij sleurt haar weg uit de menigte.

'Appie, wat doe je? Ik was nog niet klaar.' Yara probeert zich los te rukken. 'Yaar, waar ben je mee bezig. Kom eens rustig zitten.' Appie zette Yara op een stoel neer en hij ging tegenover haar zitten. 'Appie, laat mij los.' Appie had Yara nog steeds vast. 'Ik laat je los als je beloofd niet weg te rennen.' Zei Appie. 'Ik beloof het.' Zei Yara.

'Mooi.' Appie liet Yara los en het meisje stond meteen op. Snel pakte Appie haar weer beet en hij zette haar terug op de stoel. 'Ap, laat los. Je begrijpt het niet.' Zei Yara. Ze probeerde zich los te rukken. 'Het maakt mij niet uit wat er aan de hand is. Geweld is nooit de oplossing.'

'Ja maar ze hebben een haat account over mij en Donny gemaakt.' Riep Yara gefrustreerd uit. 'Dat weet ik, maar dat is niet iets waarom je haar hoeft te slaan.' Zei Appie. 'Ze had het anders wel verdiend.' Mompelde Yara. Appie gniffelde zachtjes.

'Heb je je trouwens zeer gedaan?' Vroeg Appie. 'Nee.' Antwoordde Yara. 'Gelukkig. Kijk, ik snap echt heel goed dat je boos bent maar geweld is nooit de oplossing.' Zei Appie. 'Hoezo niet? Ik heb haar anders flink geraakt.' Glimlachte Yara zwakjes. 'Omdat je elkaar zeer doet. Als iedereen zo gaat doen tegen elkaar gaat de samenleving echt hard achteruit. Je moet het altijd lief zijn voor je naasten.'

'Zelfs als ze jou pijn hebben gedaan?' Vroeg Yara. Appie knikte. 'Hoe moeilijk dat ook is. Je bent alleen maar een beter mens als je aardig doet tegen iedereen.' Zei hij. 'En hoe doe jij dat?' Vroeg Yara. 'Wat?' Appie keek haar niet begrijpend aan. 'Aardig zijn voor de mensen die je niet mag.'

'Ik probeer juist nog veel liever te doen dan dat ik tegen andere mensen doe.' Antwoordde Appie. 'En helpt dat?' Vroeg Yara. Appie knikte. 'Je moet er alleen vertrouwen in hebben dat het goedkomt. Als Luna en Sterre dat account over jou en Donny echt hebben gemaakt zullen ze vanzelf wel in de problemen raken. Maak je geen zorgen Yara. De mensen met hun hart op de juiste plek schoppen het altijd het verst..'

In de wolken | Donny v/d BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu