39.

348 11 2
                                    

'Omg.' Yara sloeg haar hand voor haar mond. 'Wat is er?' Lucas keek zijn zusje vragend aan. 'Ik weet niet of ik het mag zeggen.' Zei Yara twijfelend. 'Je kan mij toch alles vertellen? Ik zeg echt niks door hoor.' Zei Lucas. 'Donny zit bij de selectie. Hij kan zijn debuut gaan maken zondag.' Floepte Yara eruit. 'Wat? Dat is geweldig.' Lucas keek zijn zusje blij aan. 'Ja, we moeten naar die wedstrijd. Denk je dat er nog kaartjes zijn?' Yara keek haar broer vragend aan.

'Yaar, het is Ajax. Tuurlijk zijn er geen kaartjes meer. Vraag Donny anders of hij kaartjes heeft.' Stelde Lucas voor. 'Is dat niet raar?' Vroeg Yara. 'Tuurlijk niet. Je bent zijn vriendin. Het is toch logisch dat je wil komen kijken. Straks maakt hij zijn debuut en mis jij het. Dat wil je niet hoor.'

'Oké, ik vraag het hem wel.' Yara stuurde Donny een berichtje. Nog geen twee seconden later kreeg ze een appje binnen op haar telefoon.

Donny van de Beek
Natuurlijk regel ik kaarten! 5?

Snel stuurde Yara de jongen een appje terug. 'Hij gaat het regelen. We krijgen vijf kaarten.' Zei ze tegen Lucas. 'Top! Ik ga gelijk vrij vragen van mijn werk. Donny zijn debuut kan ik niet missen.' Antwoordde de jongen. 'En wat als ik jou niet mee vraag?' Plagend keek Yara haar broer aan. 'Dan vraag ik het Donny zelf wel.' Antwoordde Lucas gniffelend.

'Wat is er aan de hand?' Carla kwam de woonkamer ingelopen. 'Donny kan zondag zijn debuut gaan maken voor Ajax en hij heeft kaarten voor ons geregeld zodat we met het hele gezin kunnen gaan komen kijken.' Vertelde Lucas. 'Oh wat leuk! Ik zal het meteen in de agenda zetten.'

*

'Hey Rody!' Yara gaf het jongere broertje van Donny een knuffel. Ze kon het goed vinden met Rody en ook Lucas en Nina vonden Rody erg aardig. 'He Yaar. Klaar voor de wedstrijd? Ik zie dat je een Ajax tenue aan hebt.' Grijnzend keek Rody naar het Ajax tenue dat Yara aan had. 'Er staat van de Beek op de achterkant.' Glimlachte Yara. 'Dat zal Don vast leuk vinden. Ik hoop dat hij zijn debuut gaat maken.' Hoopvol keek Rody het meisje aan. 'Ik ook. Dat gun ik hem zo.'

Het was eindelijk zondag. Vandaag zou Donny zijn debuut kunnen gaan maken in Ajax 1. Donny had de afgelopen nachten slecht geslapen en hij was erg zenuwachtig. Hij leefde heel erg naar deze wedstrijd toe.

Thijs, Carla, Lucas, Nina, Gerdina, Andre en Appie kwamen nu ook op Rody en Yara afgelopen. De families konden het erg goed met elkaar vinden en daar waren Donny en Yara erg blij mee. Vooral Carla en Gerdina waren dikke vriendinnen geworden. Ze gingen regelmatig samen de stad in.

'Zullen we op onze plaatsen gaan zitten?' Stelde Gerdina voor. Iedereen stemden in en ze liepen naar hun plekken. Yara zat naast Appie en Nina. Naast Appie was Lucas gaan zitten en naast Nina zat Rody. 'Kijk, ze zijn al aan het warmlopen!' Zei Rody. Zoekend keek Yara naar het veld. Al snel had ze Donny zijn blonde hoofd gevonden en ze kon haar ogen niet van hem afhouden. 'Niet kwijlen he.' Grinnikte Appie. 'Hahaha, hou op hoor.' Yara gaf Appie plagend een stomp.

De spelers waren inmiddels de catacombe ingegaan om zich te gaan voorbereiden op de wedstrijd. Ongeduldig wachtte de fans tot de spelers weer naar buitenkwamen om te beginnen aan de wedstrijd.

Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit
De ploeg de dapp're Meersche helden
Onze vreugd' en trotsch bezit
Alom Gevreesd in heel den lande
Glorie onzer Amstel-stad ...
Ieder draagt ze op de handen
Wie gaat niet op Ajax prat

Appie, Rody en Lucas zongen luidkeels mee en verbaasd keek Yara naar de jongens. 'Wacht maar over een tijdje ken jij dit ook.' Gniffelde Nina. 'Haha je denkt toch niet dat ik mee ga zingen. Ik ben geen gekke hooligan.' Antwoordde Yara lachend. 'Je weet maar nooit. Misschien veranderd Donny zijn leven wel na vandaag.' Zei Nina. 'Nou zeg. Dat is wel heel overdreven.' Vond Yara.

*

'En dan nu een wissel bij Ajax. Lasse Schone verlaat het veld en in zijn plaats komt Donny van de Beek.' Schalmde de stem van de stadionspeaker door het stadion. Yara juichte hard. Donny rende het veld in. Ajax stond met 2-1 voor en ze hadden nog tien minuten te spelen.

De wedstrijd was nog erg spannend. Pec Zwolle speelde erg goed en Ajax verslapte steeds meer. Donny deed erg zijn best om alle ballen te veroveren op het middenveld en af en toe lukte dat ook. Na tien minuten vond de scheidrechter het genoeg en blies hij op zijn fluitje. De wedstrijd zat er op.

De spelers vertrokken richting de kleedkamer en Yara vertrok samen met haar familie en die van Donny richting de spelerslounge waar de spelers na de wedstrijd heen kwamen. Thijs en Andre haalden voor iedereen drinken en ondertussen stonden Lucas, Appie, Yara, Nina en Rody met z'n alle te kletsen. Iedereen was blij met de belangrijke overwinning en Donny zijn debuut.

'Donny!' Yara rende op haar vriend af en ze omhelsde hem. 'Je hebt het zo goed gedaan.' Fluisterde ze in zijn oor. 'Dankje Yaar.' Yara liet Donny los en Donny nam ook de felicitaties van de anderen in ontvangst. 'Goed gedaan jongen.' Appie gaf zijn beste vriend een schouderklopje. 'Thanks Ap. Binnenkort jij?' Lachend keek Donny zijn beste vriend aan. 'Wie weet.'

'Kijk eens, we hebben voor iedereen wat te drinken.' Andre en Thijs kwamen met een dienblad vol drinken aangelopen. Iedereen pakte een glas van het dienblad af. 'Laten we proosten. Op Donny.' Stelde Nina voor. Dat vond iedereen een goed idee en ze proostten met z'n alle op Donny zijn debuut.

In de wolken | Donny v/d BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu