38.

337 9 2
                                    

38.

'Wauw Yaar.' Donny zijn mond viel open. Yara kwam naar Donny toegelopen. Ze had haar nieuwe jurk aangetrokken en Mikky had haar haren gekruld. 'Vind je het mooi?' Onzeker keek Yara haar vriendje aan. 'Mooi? Yara je ziet er prachtig uit.' Zei Donny. Yara glimlachte.

Vandaag was het de dag van het schoolfeest. Yara had er enorm veel zin in en ze keek er ontzettend naar uit. Gisteren mocht ze van haar ouders nog de stad in om een nieuwe jurk te kopen dus samen met Nina was ze op pad geweest. Uiteindelijk wist ze een leuk jurkje te vinden en kocht ze die.

'Zijn de dames er.. wow Yaar.' Appie kwam Frenkie zijn appartement ingelopen. Met open mond keek die naar Yara. 'Wat zie je er prachtig uit.' Hij glimlachte naar haar. 'Dankje Ap.' Bedankte ze de jongen. Ook Mikky kwam de woonkamer ingelopen. 'En jij ziet er ook al zo mooi uit.' Zei Appie. 'He, het is wel mijn vriendin he.' Frenkie sloeg zijn armen om Mikky heen. Appie grijnsde. 'No worries.'

'Zullen we maar gaan?' Stelde Carel voor. Iedereen stemde toe en ze vertrokken richting het schoolfeest. Het was niet ver fietsen dus dat scheelde. Yara ging achterop bij Donny en Mikky mocht achterop bij Frenkie. Carel en Appie fietsten zelf.

Na een aantal minuten fietsen kwam de groep aan bij school. Vanaf buiten was de muziek al goed te horen. 'Wat een drukte.' Carel deed zijn fiets op slot. Er waren veel studenten op het feest afgekomen. 'Sinds wanneer geven ze eigenlijk zulke feestjes op het mbo?' Vroeg Appie. 'Ik zou het niet weten.' Antwoordde Donny. 'Achja boeiend. Laten we maar naar binnen gaan.' Zei Frenkie.

De groep ging naar binnen en hun kaartjes werden gecontroleerd. Daarna mochten ze doorlopen naar de gymzaal waar het feest was. De groep liep naar binnen en meteen werden ze verwelkomd door medestudenten die het feest hadden georganiseerd.

'Ik ga wat te drinken halen. Willen jullie ook?' Vroeg Carel. Iedereen knikten. 'Ik loop wel even mee.' Zei Donny. Hij liep samen met Carel richting de tafel met fris. De rest bleef achter. 'Kijk, daar lopen Luna en Sterre.' Zei Mikky. Yara, Appie en Frenkie keken de richting op waar Mikky naar keek.

'Wat een barbiepoppen.' Vond Frenkie. Luna en Sterre liepen beide in een dure jurk. Ze hadden zich helemaal opgetut voor het schoolfeest en ze waren in gesprek met wat jongens. 'Tis maar wat je leuk vind he.' Zei Appie. 'Vind jij het er leuk uit uitzien dan?' Vroeg Frenkie. 'Nee, maar er zijn jongens die dat wel leuk vinden.' Antwoordde Appie.

'Oké jongens, laten we er maar geen aandacht meer aan besteden. We gaan der een leuke avond van maken.' Zei Mikky. Iedereen knikten en al snel waren ze Luna en Sterre helemaal vergeten. Het was een gezellige avond. Er werd gedanst, gelachen en gedronken. Yara had het enorm naar haar zin en voordat ze er erg in had was het bijna het einde van de avond.

'Appie, wat zit je te grijnzen?' Appie kwam op Yara en Donny afgelopen en vragend keek Donny zijn beste vriend aan. 'Ik heb een rustig nummer aangevraagd. Speciaal voor jullie.' Grijnsde hij. 'Ap..' Donny zuchtte en de DJ startte een rustig nummer.

Allemaal stelletjes zochten elkaar op en ze begonnen te dansen op het rustige nummer. Yara zag dat Frenkie en Mikky elkaar ook hadden opgezocht.

'Is dit nu het moment dat we samen moeten dansen?' Onzeker keek Donny het meisje aan. Yara keek de zaal rond. Overal zag ze stellen dansen. 'Het lijkt wel zo.' Antwoordde ze. Yara keek naar de anderen stellen en ze deed de andere meisjes na. Ze legde haar handen op Donny zijn schouders. Donny pakte haar ook beet en ze begonnen te dansen op het ritme van de muziek.

And then I can tell myself
What the hell I'm supposed to do
And then I can tell myself
Not to ride along with you

I had all and then most of you
Some and now none of you
Take me back to the night we met
I don't know what I'm supposed to do
Haunted by the ghost of you
Oh, take me back to the night we met

'Wat een mooi nummer.' Verzuchtte Donny. 'Ja.. inderdaad.' Knikte Yara. 'Weet je nog? Die dag dat we elkaar voor het eerst ontmoetten.' Donny keek het meisje aan. Yara knikte. 'Bij de bushalte.' Zei ze. 'Ja. Dat is ook alweer een hele tijd geleden.' Zei Donny. 'De tijd vliegt als je het naar je zin hebt.' Glimlachte Yara.

'Zeker waar.' Knikte Donny. Yara keek Donny aan. 'Wat is er?' Vroeg Donny. 'Niks.. ik ben gewoon zo gelukkig.' Antwoordde Yara. Donny kreeg een lach op zijn gezicht ook. 'Ik ook.' Hij boog zich wat voorover en hij kuste Yara.

In de wolken | Donny v/d BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu