De week vloog snel voorbij en voordat Yara er erg in had was het alweer woensdag. Vandaag hadden haar vrienden een belangrijke wedstrijd in de Youth League tegen Barcelona.
Appie had Yara uitgelegd dat de Youth League een soort van Champions League is maar dan voor jeugdspelers. Yara had er niet veel begrepen, maar ze begreep wel dat het een belangrijke wedstrijd was voor de jongens. Al heel de week hadden ze het erover.
Mikky en Yara hadden de jongens er maar over laten doorpraten, want er viel echt nergens anders over te praten. Yara had haar ouders nog een keer gesmeekt of ze naar de wedstrijd mocht maar haar ouders bleven bij hun antwoord en waren niet om te praten.
Matthijs de Ligt
Is het nog gelukt met het treinkaartje regelen? Je ticket voor de wedstrijd heeft Mikky. Ze wacht straks op je bij de parkeerplaats. Tot vanavond!Yara Schippers
Ja is gelukt! Heel erg bedankt voor je hulp. Tot vanavond!Yara legde haar mobiel weer weg en pakte uit haar spaarpot wat geld. Ze had stiekem met Matthijs geregeld dat ze toch naar de voetbalwedstrijd zou komen. Ze zou de trein naar Amsterdam nemen en vanaf het treinstation nam ze de bus richting het trainingscomplex van Ajax.
Yara liep naar beneden en pakte haar jas en tas van de kapstok. Er was nu niemand thuis dus ze kon mooi het huis uit sneaken. Nina was bij een vriendin eten, Lucas was nog op school en haar ouders waren nog aan het werk.
Snel trok Yara haar jas aan en in haar tas stopte ze een flesje drinken, eten en haar portemonnee. Matthijs had dan wel dat ticket voor haar geregeld maar de reis er naar toe zou ze toch echt zelf moeten betalen.
Yara controleerde nog een keer of ze alles had en toen ze er zeker van was verliet ze het huis en liep ze naar het treinstation die een paar straten verderop stond.
*
'Mikky!' Het blonde meisje keek zoekend om haar heen waar het geluid vandaan kwam en ze zwaaide vrolijk toen ze Yara zag. 'Het is je gelukt!' Riep Mikky blij. 'Yes! Als mijn ouders erachter komen zal ik hoogstwaarschijnlijk de komende tien jaar huisarrest hebben, maar dat is het waard.' Vertelde Yara.
'Daar ben ik ook bang voor ja, maar ik weet zeker als Donny jou straks ziet zijn dag niet meer stuk kan.' Zei Mikky. 'Waarom altijd alleen Donny? Ik ben hier ook voor de andere jongens hoor.' Antwoordde Yara. 'Ach kom op. Iedereen ziet dat jij en Donny elkaar leuk vinden.'
'Vind Donny mij leuk?' Yara keek Mikky onzeker aan. 'Hij heeft het niet gezegd, maar als ik zo naar hem kijk weet ik dat wel zeker.' Zei Mikky. 'Hmm zolang die het zelf niet zegt moet je er niet over oordelen.' Vond Yara.
'Ah kom op Yaar. Jullie vinden elkaar leuk.' Zei Mikky. 'Ik kan het goed met hem vinden.' Knikte Yara. 'Blijf vooral ontkennen. Over een paar maanden hoor ik wel anders.' Gniffelde Mikky.
'Zullen we maar naar binnen gaan?' Stelde Yara voor. 'Ja, is goed. Hier heb jij je kaartje.' Mikky haalde uit haar tas twee tickets voor de wedstrijd en gaf er eentje aan Yara. 'Dankje.' Ze liepen naar het hek waar twee kaartverkopers de tickets controleerden. Yara gaf haar ticket en er werd een stempel opgezet. Yara bedankte de verkoper en ze liep door.
Ook Mikky mocht doorlopen en ze liepen richting het hoofdtribune van sportpark de Toekomst. 'Waar gaan we zitten?' Vroeg Yara aan Mikky. 'Laten we maar daar ergens gaan zitten.' Mikky wees naar de zitplekken halverwege het tribune. Yara knikte goedkeurend en de twee meiden liepen het tribune op en namen plaats.
'Ben jij al vaker bij een wedstrijd geweest van Ajax?' Nieuwsgierig keek Yara Mikky aan. 'Ja ik ga soms mee met Frenkie zijn ouders. Ik kan niet heel vaak omdat ik ook moet hockeyen maar als ik geen hockey heb probeer ik wel te komen kijken.' Vertelde Mikky.
'Ah zo leuk! Ik kijk eigenlijk nooit voetbal.' Bekende Yara. 'Misschien komt daar na vanavond wel verandering in. Ik ben zo benieuwd naar Donny zijn reactie.' Zei Mikky. 'Ja ik ook. Ik denk echt dat hij heel verrast gaat reageren.' Knikte Yara. 'Dat weet ik wel zeker.'
De wedstrijd ging bijna beginnen en de spelers kwamen het veld opgerend. Yara herkende al snel de jongens en ze zag Donny naast Appie staan. Nadat ze de tegenstander een handje hadden gegeven werd er door de aanvoerders getost en Ajax mocht aftrappen.
Aangezien Ajax tegen FC Barcelona speelde was het erg druk op het sportpark. Er waren veel supporters op de wedstrijd afgekomen om een glimp op te vangen van de spelers. Ondanks dat het geen Ajax 1 was, was dit team enorm populair onder de fans en stonden ze te popelen om de talenten in actie te zien.
De spelers namen nu allemaal hun positie in en Yara kon haar blik niet afhouden van de blonde jongen die de aftrap mocht nemen. De wedstrijd ging nu echt beginnen..
JE LEEST
In de wolken | Donny v/d Beek
Fanfiction'Don, waarom veranderen mensen?' Ze keek hem met tranen in haar ogen aan en dat was het moment dat Donny's hart brak. 'Ik weet het niet. We worden allemaal ouder.' Fluisterde hij terwijl hij haar dichter tegen zich aan klemde. Yara zit in het eerste...