24.

555 18 4
                                    

Er ging een maand voorbij en de werkweek naderde. Over een week zou Yara naar Londen gaan en ze had er onwijs veel zin in. Yara, Carel, Frenkie, Mikky, Donny en Appie hadden al grote plannen gemaakt en ze konden niet wachten tot ze vertrokken richting Engeland.

'Mam, weet jij waar mijn koffer is? Ik wil alvast wat spullen inpakken voor volgende week.' Yara kwam de woonkamer ingelopen. 'Ik dacht in de garage.' Antwoordde Carla. 'Oké, dan ga ik daar even kijken.' Yara liep de woonkamer uit en ze liep naar de garage.

Zoekend naar haar koffer doorzocht ze de garage. Hij moest hier ergens liggen. Yara doorzocht alle planken en uiteindelijk zag ze haar koffer in de hoek van de kast liggen. Yara pakte de koffer en ze blies het stof weg dat er overheen lag.

Yara nam de koffer mee naar haar kamer en ze legde hem op haar bed. Van haar bureau pakte Yara haar mobiel en ze videobelde Mikky. Mikky nam op en haar vrolijke gezicht verscheen in beeld. 'Hee Yaar. Lukt het een beetje met inpakken?' Vroeg ze het meisje. 'Ik heb net mijn koffer gepakt. Ik moet nog beginnen.' Yara draaide de camera om en ze filmde haar koffer. 'O ja ik zie het. Ik heb al wel wat dingetjes ingepakt.' Vertelde Mikky. 'Wat zal ik allemaal meenemen?' Vroeg Yara. Mikky dacht even na. 'Sowieso de dingen die op de lijst stonden.' Antwoordde ze toen.

'Ja, dat snap ik maar wat zal ik extra meenemen?' Vroeg Yara. 'Geen idee. Ik heb black story's in mijn koffer gestopt.' Zei Mikky. 'Wat is dat?' Vragend keek Yara het meisje aan. 'Een spelletje. Je moet er achter komen hoe iemand vermoord is.' Antwoordde Mikky. 'Jakkes. Klinkt leuk.' Yara trok een vies gezicht. Mikky gniffelde. 'Het is leuker dan het klinkt.'

'Nou ja het zal wel. Ik heb trouwens het spel weerwolven.' Zei Yara. 'Omg meen je die? Beter neem je dat mee. Ik speelde dat vroeger altijd op de middelbare school.' Antwoordde Mikky enthousiast. 'Ja, ik dus ook. Ik was altijd burger of cupido.' Yara trok een zielig gezicht. 'Haha, ik kon nooit mijn lach inhouden als ik cupido was. Dan lachte ik om mijn eigen koppel.' Gniffelde Mikky. Yara lachte. 'Ik ook hoor. Weerwolven was echt de bom.'

'Pak dat sowieso maar in. De jongens vinden dat spel vast ook wel leuk. Frenk in elk geval.' Zei Mikky. 'Ja, doe ik.' Yara pakte het spel uit haar bureaula en ze stopte het in haar koffer. 'O ja Yaar. Ik heb trouwens een vraagje voor je.' Mikky keek haar wat gespannen aan. 'Vertel. Wat is er?' Nieuwsgierig ging Yara op haar bed zitten en ze keek naar de camera van haar mobiel.

'Wij gaan in Londen toch samen een kamer delen?' Vragend keek Mikky haar aan. 'Uhm ja dat lijkt mij wel het handigste aangezien jongens en meiden gescheiden moeten liggen.' Knikte Yara. 'Ja, daar wou ik het dus over hebben. Frenkie gaat met Donny op een kamer. Zou je het misschien goed vinden als we s 'nachts wisselen van kamer. Dat Frenkie naar ons toekomt en jij naar Don. Of andersom als je dat fijner vind natuurlijk.' Mikky beet op haar lip en ze keek afwachtend Yara aan.

'Ja hoor. Als jij en Frenkie dat graag willen vind ik het best.' Glimlachte ze toen. Opgelucht keek Mikky haar aan. 'Thanks Yaar. Ik heb zoveel zin in Londen.' Zei Mikky. 'Ik ook! Ik hoop echt dat we veel vrije tijd hebben. Ik wil zo graag de Londen Eye zien.' Antwoordde Yara. Mikky spitste ineens haar oren. 'De Londen Eye?' Vroeg ze een beetje verbaasd. 'Ja, je weet wel dat reuzenrad. Ik zou daar zo graag een keer in willen.' Vertelde Yara haar. 'Niet bang voor hoogtevrees?' Vroeg Mikky. 'Misschien als ik er eenmaal inzit, maar de Londen Eye is gewoon iets waar je in hebt moeten zitten.' Gniffelde Yara.

'Haha daar hou ik je aan.' Knikte Mikky. 'Haha. Eerlijk gezegd denk ik echt dat we naar van die saaie museums gaan. Dat klinkt namelijk echt als een typische werkweek.' Zei Yara. 'Ja hou op hoor. Daar heeft toch niemand zin in.' Zuchtte Mikky. 'Nee inderdaad. Niemand boeit de historie van Londen. Iedereen komt er voor de winkels en de sfeer.' Zei Yara. 'Inderdaad. Laten we hopen dat ze wat leuks verzinnen, want anders neem ik gelijk het eerste vliegtuig terug naar Nederland.' Zei Mikky grappend. 'Haha ja inderdaad. Dan kunnen we net zo goed thuisblijven.' Lachte Yara mee.

'He, maar ik ga ophangen. Ik ga mijn koffer verder inpakken.' Zei Yara. 'Is goed! We spreken elkaar nog wel.' Knikte Mikky. 'Yes, is goed. Bye!' Yara zei Mikky gedag en ze hing de telefoon op.

In de wolken | Donny v/d BeekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu