Luku 8

274 10 1
                                    

Olemme porukkamme kanssa ulkona, tai no Mattheo puuttuu, hän sanoi tulevansa myöhemmin. Astoria tekee jotain läksyjään veljeni sylissä ja Blaise puhuu Dracon kanssa.

On jo hieman hämärää ja sumuista, mutta se ei meitä haittaa. Pidämme hämärästä.

"Pitikö nää olla huomiselle vai ylihuomiselle valmiina?" Astoria nosti päänsä kirjastaan.

"Ei mitään hajua." Vastasin.

"Huomiselle." Blaise sanoi.

"No eipäs, Zabini." Draco sanoi Blaiselle. "Ylihuomiselle, rakas."

"Aa okei, no mä tein nää jo nyt. No parempi vaa." Astoria sanoi ja pisti kirjansa kiinni. Hän tunki kaikki, mitä oli juuri käyttänyt takaisin laukkuunsa.

"Zabini on taas ihan pihalla kaikesta." Sanoin ja käänsin pääni tyhmään kaveriini.

"No mitä? Ja millä oikeudella sä kutsut mua taas Zabiniksi, Malffi?" Blaise kysyi pyörittäen silmiään.

"Sä sanoit, että ne läksyt piti olla huomiselle, vaikka ne oli ylihuomiselle." Selitin.

"No aha, mutta sulla ei ollut hajuakaan." Blaise matki ääntäni kyllä ehkä enemmän tyttömäisellä äänellä kuin minun, vaikka hän onkin poika.

"No en mä nyt jaksanut käyttää mun aivosoluja. Säkään et tainnut jaksaa." Hymyilin.

Kuulin kauheaa naurun räkätystä hetken matkan päässä. Katson ympärilleni ja huomaan vasemmalla puolellani Edgarin ja pari muuta hemmoa. Mille he taas käkättää?

Samassa taas huomaan, kun joku toinenkin jätkä kävelee sumusta. Hänellä on hyvin tutut kiharat hiukset. Hän on tulossa Edgarin jengin edestä. Haistan heti, että jotakin on tapahtumassa.

"Hei tyypit. Mä haistan ongelmia jo nyt." Sanoin ja nyökkäsin tapahtumapaikkaan. Kaikki käänsivät katseensa.

"Hei, hei kukas se siinä? Koulun rotta!" Edgarin ääni kaikuu tänne saakka ja näen sumun varjoista tämän nousevan seisomaan. Yrittääkö hän tosissaan tahallaan aloittaa tappelut?

Kiharahiuksinen jätkä pysähtyi paikalleen ja kääntyi Edgarin suuntaan.

"No kukas se siinä? Koulun paskin poikaystävä ja taitavin pettämisessä!"

Tuon äänen tunnistaa mistä vaan. Mattheo.

"Wou wou, mistäs sä tälläsiä oot kuullut?" Edgar kysyi.

"Ihan täältä oon kuullut." Mattheo sanoi.

"No keneltä?!"

"Vittu kuuluuko se sulle?" Mattheo kysyi.

"Ai kuuluuko?" Edgar nauroi. Hän oli hiljaa hetken. "Entä sun asias? Onko Devi hyvä sängyssä?"

En edes ehtinyt räpyttää silmiäni, kun Edgar ja Mattheo olivat jo toistensa kimpussa.

"Ei vittu." Henkäisin ja nousin nopeasti kiveltä ylös. Juoksin mahdollisimman nopeasti poikien luo ja yritin repiä heitä irti toisistaan. No eihän minun olisi kannattanut..

Edgar näkee minut ja tönäisee minut maahan. Edgar otti Mattheon hänen kainaloon kuin aikoisi kuristaa, mutta toisella kädellään hän hakkasi tätä nyrkillä kasvoille. Näen jo tuon veren Mattheon ja Edgarin kasvoilla.

"Anna mennä, Edgar!" Nuo muut pojat huusivat. Mulkaisin heitä vihaisesti.

"Edgar, lopeta!" Huusin tuolle, mutta ei hän vain jatkaa. "Lopeta nyt jo!"

"Ei saatana." Draco seisoi vierelläni yhtäkkiä.

Nyt Mattheo pääsi pois Edgarin loukusta ja löi Edgaria kovaa. Hän pisti kätensä uudestaan nyrkkiin ja yritti lyödä, mutta Edgar väisti sen juuri ja juuri. Samoin Mattheo väisti Edgarin iskun. Mattheo taas sai lyötyä muutaman iskun Edgarin päähän.

Hermostunut / Mattheo RiddleWhere stories live. Discover now