Luku 23

179 7 2
                                    

Kertoja nk

Mattheo odottaa kuumeisesti Devin huoneessa, yksi tupakka aski on jo melkein kulunut. Mattheo yrittää rauhoittaa itseään tupakoimalla, ja olla ajattelematta mitään mistä koituisi enemmän stressiä.

Mattheosta aika kuluu aivan liian hitaasti, kuin se ei kuluisi ollenkaan. Mattheo tietää loitsun, millä voi pysäyttää kaiken, hän tietää myös hänen isänsä osaavan sen. Mattheo ei kumminkaan osaa tehdä itse loitsua tai saada sitä loppumaan. Mattheo ei kumminkaan usko, että tässä on käytetty ajan pysäyttämistä. Se olisi aivan liikaa.

Mattheo on istunut samassa asennossa kauan; yrittänyt keskittyä kaikkeen muuhun kuin Deviin, mutta se on hänelle haastava taistelu.

Mitä siellä nyt on meneillään, kysymys valloo Mattheon päässä niin tiukasti, että sattuu. Mattheo on sata prosenttisesti varma, että Deviin sattuu tälläkin hetkellä. Mattheo pakottaa itsensä pysymään aloillaan eikä lähtisi urkkimaan isänsä aikomuksia.

Mattheo puristaa silmänsä kiinni, ja yrittää karkottaa ajatuksiaan kauas pois. Mattheon kädet tärisee edelleen eikä hän tiedä miten sen saisi loppumaan, kun Devi ei ole paikalla hoitamassa asiaa kuntoon. Mattheo vilkaisee ympärilleen varmistaen vainoharhaisesti ettei ketään ole hänen seurana, vaikka hän tietää ettei kukaan ole tänne tullut tässä välissä. Mattheo pidättää hetken hengitystä, kunnes päästää puuskahduksen ulos.

Mattheo ei tiedä miten hänen olisi mukava olla joten hän taas kerran menee makuulle sängylle, ja polttaa tupakkaa vapisevilla käsillä.

Mattheota suututtaa jo nyt ajatus seuraavasta näkemisestä isänsä kanssa, kun hän tietää hänen satuttaneen tyttöystäväänsä. Mitä siitä koituisi? Eihän se turhake edes tiedä näiden kahden seurustelevan, eikä hän varmaan haluaisi kuulla moista.

Mattheo makaa sängyllä selällään katsoen piinaavasti kattoon, ja heiluttaa jalkojaan niiden ollessa ristissä, eikä edes huomaa heiluttelevan niitä.

Yhtäkkiä oven kolahdus kajahtaa Mattheon korva käytävään, ja se saa Mattheon nousemaan pystyyn isoilla odotuksilla. Hän sai odotuksensa läpi ja hänen suusta pääsee helpottunut naurahdus. Kumminkin hän huomaa ettei tytössä ole kaikki ennallaan.

Mattheo nousee sängyltä jalkeilleen huomattuaan kuinka Devi oli sulkenut oven hitaasti ja näyttäisi olevan sokissa. "Devi.." Hän pääsee vaisun tytön luo ja ottaa hänet heti omiin suojuksiin. Hän katsoo omilla silmillään tarkasti tytön silmiin, joita peittää hieman lumenvaaleat hiukset ja pitelee häntä turvallisesti lähellään.

"Se halusi.." Devi oli sanomassa, mutta päätti olla sanomatta.

"Ei hätää. Tulisitko?" Mattheo otti Devin jääkylmästä kädestä kiinni ja puristi sitä kovaa. Mattheo kuljetti Devin sängylle ja hän istuutui siihen varovaisesti.

Mattheo haluaa tietää aivan kaiken mitä tapahtui, jotta hän saa vihata isäänsä vielä enemmän.

Mattheo istui Devin viereen ja selvästi kääntyi enemmän Devin suuntaan kuin vain istuisi kylki kylkeen hänen vieressään.

"Vuodatko sä verta? Onko haavoja?" Mattheo varmistaa huolestuneena heti ensimmäisenä silmäillen tyttöystäväänsä.

"Ei.." Devi vastaa hengästyneenä. "Se kertoi mulle kuinka se haluaisi saada paremmat mahdollisuudet Potterin päihittämiseen."

Mattheo katsoi Deviä ihmeissään, mitä tuon kuuluisi meinata? Mattheo otti Devin molemmista käsistä kiinni ja lämmitti niitä, jotta hänen oma tyttöystävä ei palelisi hänen vieressä.

"Voitko kertoo lisää, rakas?"

"Se.. se teki mulle jotain.." Devin ääni murtui itkunpillahdukseen. Mattheon huolestuneet silmät näyttivät vielä enemmän huolestuneelta, hän painoi Devin pään hänen rintakehäänsä vasten rauhoittavasti.

Hermostunut / Mattheo RiddleWhere stories live. Discover now