Luku 14

253 7 2
                                    

En tiedä, mitä tapahtuu. Mattheo huutaa pojalle oleskelu huoneessa. Poika ei ole ainakaan meidän vuosikurssilla joten, hän on viidennellä vuosikurssilla. En tiedä, mitä on tapahtunut. Miksi Mattheo huutaa tuolle? Onko poika tehnyt jotain?

"Mikä vittu sun ongelma on?" Mattheo huusi pojalle. "Ajattelitko, että mä en sais kuulla tästä?"

Seison seinän takana, joten he eivät näe minua.

"Ei, siis.. kato se oli vaan läppää, Riddle." Poika yritti selittää.

"Läppää? Vittu ei tollanen oo mitään läppää. Toi on aivan vittumaista! Sä oot helvetin kusipää! Mä toivon, etten enään ikinä näkisi sun naamaa täällä. Et huikkaa tollasia vitun pervoja juttuja sille enään. Ei enään koskaan! Oliko se joku veto vai?" Mattheo sanoin vihaisesti.

"No siis, En mä tiiä.. se- mun kaveri sanoi jotain. En mä se ollu. Ei tarvi suuttua." Poika mietti sanojaan.

Käännyn hieman seinän takana, jotta näen heidät. Mattheo istuu poika vastapäätä sohvalla.

"Suuttua?" Mattheo naurahti. "Nyt sä vedät sun kaverin tähän soppaan? Joo joo, ethän se sä ollu! Et tietenkään. Sähän oot hyvä poika." Mattheo alkoi hymyillä kallistellen päätään, mutta se vaihtui nopeaa taas halveksuvaan katseeseen. "Kuvottavaa."

Hänen kasvonsa oli vakavat ja tuijotti poikaa tyhjällä katseella. Ties mitä se meinaa. Mutta minun käsityksen mukaan, tuo on huonomerkki.

Mattheo näyttää juuri siltä, että hän ei halua tämän kestävän enään kauaa tai hän vain haluaa tappaa tuon pojan. Minäkin haluaisin, jos vain tietäisin mitä tuo on tehnyt.

"Ei siinä mitään. Sano vaan, että se olit sä niin tää paska voi loppua. Ei mitään hankalaa." Mattheo sanoi yksinkertaisesti.

"En se ollut minä! Usko jo. Sitäpaitsi suhun on vähän vaikea luottaa. Tiedät jo miksi. Sun isäs on se syy tähän kaikkeen." Poika sanoi.

Mattheon silmistä huokui selkeästi viha ja raivo. Hän nosti katseensa poikaan sanomatta mitään.

 Hän nosti katseensa poikaan sanomatta mitään

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mattheo siirtyi pojan viereen sohvalle.

"Mä haluan tehdä asioita sulle selväksi. Et saatana puhu mun isästä tai mä vittu vien sut sille teloitettavaks. Mä en tarvitse sun luottamusta enkä mä kysynyt sua luottamaan muhun. Ehkä tärkein, sä lopetat sen pervoilun mun tyttöystävään liittyen."

Poika nyökytteli päätään monta kertaa ja sen jälkeen jäi paikalleen istumaan.

"No mitä sä nyt vielä siinä teet? Painu kuusehen siitä!" Mattheo sanoi kireästi.

Poika pinkoi muualle miten suinkin pääsi.

Huokaisin syvään ja kävelin Mattheon luo sohville. Menin häntä vastapäätä olevalle sohvalle. Matt hieroi päätään ja katsoi minua.

Hermostunut / Mattheo RiddleWhere stories live. Discover now