/ belangrijke a/n aan het einde/
"Gelukkig nieuwjaar! Wacht, laat dat gelukkig maar weg."
We gingen nog 2 uurtjes door met het spel. Madison vertrok al na een halfuurtje en volgens mij zag ik haar net zoenen met Gilinsky. Had ze niet beloofd om niet meer te zoenen deze avond? Ach. Daniels koude handen omvatten mijn heupen. Ja, ik zit nog steeds op zijn schoot.
"Dus Keanu." Begin ik. "Waar kom je eigenlijk vandaan?" Vraag ik hem. *proberen om sociaal te doen en Daniël te negeren*. "Mexico." Antwoordt hij beleeft. Zijn arm ligt om Buse heen. "Dat dacht ik al." Grinnik ik. Hij lacht mee. "En jij Cody, hoelang ben je al vrienden met Matt?" Cody kijkt me aan. Hij zit voor me en zijn knieën raken bijna die van mij aan. "Al een hele lange tijd volgens mij." Uit het niets komt Matt naast hem zitten. "Al sinds groep 4 volgens mij." Merkt Matt op.
"Is het hier een beetje gezellig?" Vraagt hij aan ons. Of eerder aan mij. Zijn ogen doorboren die van mij, en Daniël zijn heb ik nog nooit zo dicht bij me gevoeld. Gelukkig heeft hij inmiddels een shirt aangetrokken. "O jazeker." Antwoordt Brooklyn voor me. "Brook en ik zijn al heel lang buren." Zegt hij met een knipoog. "En Hunter en ik, tsja hoe zijn wij eigenlijk vrienden geworden?" "Volgens mij was het door een meisje." Grinnikt Hunter. Ze lijken goed op te kunnen schieten.
"En hoe ben je met Daniël bevriend geraakt?" Vraag ik hem nieuwsgierig. Ze leken me niet echt vrienden. "We kennen elkaar al heel lang." Legt Matt uit. Nou dat is lekker vaag. Ik laat het maar voor wat het is en kijk een beetje rond.
"Iemand nog een drankje?" Vraagt Keanu dan. Iedereen knikt maar. Nu komt er een ober langs met een grote plaat met allemaal shotjes. Ik pak er twee en sla ze naar achter. Het brandende gevoel wordt steeds minder. Door een waas zie ik Matt me even bezorgd aankijken en dan iets vragen aan Hunter. Ik hoor ze niet. Het voelt alsof ik onder water ben.
"Ally?" In de verte hoor ik een stem mijn naam roepen. Water. Ik zwem in water. Weetje wat ik zo irritant vindt aan oudejaarsavond; de laatste uurtjes. Die kunnen soms zo lang duren.
"Ally gaat het wel?" Hoor ik weer een stem. Ik pak nog een shotje en sla hem trillend naar achter. Een schelde Luke verschijnt en verdwijnt in mijn gedacht. Luke. Tsja Luke. Over een halfuurtje waren we geen vrienden meer. Net zoals Ky. En Fleur en Lisa. Zouden ze me heel erg haten. Ik pak nog een shotje van de plaat en sla die achterover.
Ik moet ze vergeten. Het is al te laat. Wat zou er aan de hand zijn met Ky? Ach ik kom het toch nooit te weten. Ik neem een slokje van mijn bier. "Ally stop!" Allemaal stemmen om me heen. Wazig kijk ik om me heen. Een warme traan valt op mijn hand.
Huil ik nou? Och och, wat mis ik Ky toch. Ik neem een slokje van mijn water. Is het eigenlijk wel water? Wat nou als Ky ziek is? Ik hap verschrikt naar adem. "Ally kalmeer!" Het voelt alsof ik verdrink.
Een gil ontsnapt mijn keel. Ky! Ik moet hem zien! Nee, het is te laat. Ik grijp naar drinken, maar vind alleen maar handen. Twee handen houden stevig mijn heupen vast. Volgens mij zijn ze van Daniël.
Ik snak naar lucht. Wat is het hier warm! Waar is lucht? Ik heb frisse lucht nodig! Het voelt alsof ik ga stikken. De wereld om me heen begint steeds meer te draaien en waziger te worden.
Nee Ally wakker blijven. "Ally! Adem in, adem uit." Wie is die stem toch? O nee, nu begin ook nog te hyperventileren. De randjes van mijn beeld worden steeds zwarter. Was ik maar thuis gebleven, denk ik nog als het zwart me wegdrijft in een diep gat.
Om 10 uur klopte Lisa op de deur. We zouden zoals ieder jaar oudejaarsavond bij mij vieren. Ik omhels haar als ze binnenkomt. Haar grote rugtas met haar kussen gooit ze de hal in.
"Dit gaat zo leuk worden!" Gilt ze opgewonden. "Willen jullie een oliebol?" Roemt mijn vader vanuit de woonkamer. Hij zit na een hele dag bakken eindelijk op de bank.
Lisa hobbelt naar de woonkamer toe en pakt gelijk een oliebol uit een kom en doet er een grote scheut poedersuiker op. Ze geeft hem aan mij, daarna pakt ze er nog eentje voor haar zelf.
Om 5 voor 12 loop ik samen met Lisa naar de achtertuin. Wij steken nooit vuurwerk af. Bah, zometeen verlies je nog een vinger, of een oog! Hoe erg zou dat moeten zijn. Er is een jongen bij ons op school, en die heeft een oog verloren! Het ziet er ontzettend vies uit. Ik spring op de trampoline en ga dan liggen. Lisa gaat naast me liggen. De zwarte sterren hemel zal zo direct kleuren van het vuurwerk.
"7...6...5..." Tellen we af met de tv die hard aanstaat. "4...3..." Ik pak Lisa haar hand en knijp er zachtjes in. "2...1..." Precies op dat moment schiet er vuurwerk de lucht in. "Gelukkig nieuwjaar." Fluistert Lisa in mijn oor. "Gelukkig nieuw jaar." Fluister ik terug. Vuurwerk is misschien wel het mooiste wat er bestaat.
Als het koud wordt gaan we naar binnen waar mijn ouders zoals ieder jaar op ons wachten. "Hier pak maar een appelflap, daar wordt je warm van." Zegt mijn vader. Ik pak er gretig een. "Willen jullie anders een glas champagne?" Vraagt mijn moeder.
"Champagne? Echte?" Vraag ik vol ongeloof. Ze knikt haar hoofd. Ook Lisa kijkt haar met grote ogen aan. We krijgen twee glazen in onze handen geduwd. Ik kijk Lisa aan als ik een slokje neem. Het is lekker, dat verbaasd me.
"Ky." Is het eerste wat ik zeg, als ik wakker word. "Heb je je daarom zo ladderzat laten drinken?" Hoor ik bekende stem van dichtbij. Zonder me om te draaien wie het is weet ik al dat het Matt is. "Dat valt me echt van je tegen Ally." Ik voel hem opstaan en de kamer verlaten. Vermoeid doe ik mijn ogen weer dicht. Wat een drama dit.
2016 gaat een klote jaar worden. Ik voel het nu al.
***
Hey hey ik wil een paar punten met jullie delen. Van goed naar slecht?
*okey, ik had het dus uitgemaakt (niet heel stijlvol, maar dat deed ik met een rede want wat hij had gedaan was ook niet heel stijlvol) alleen het moment daarvoor toen we kort praatte was hij van 'ja ik moet nu even gaan vd arts' EN IK WEET NOG STEEDS WAT Er is ENNN hij reageerde heel grof toen ik het uitmaakte. Echt heel heel grof.
*Ander punt, zoals jullie waarschijnlijk aan het begin hebben gezien; een 3e boek of een alleenstaand boek. Ik weet niet of ik de linker of rechter cover moet nemen? Hulp, please
*Het boek bevindt zich ander half jaar later en Ally is beroemd. Magcon zal er minder in voor komen, maar allerlei andere soorten fandoms zullen er WEL inkomen. Zoals; 5SOS, JB, 1D, Janoskians, Ariane Grande, the Vamps, etc. Oftewel een multi-Fandom en alles zal een beetje apart staan naast dit verhaal (daarom kan het ook als alleenstaand boek gelezen worden)
*Minpuntje, het boek zal ik pas posten ergens eind juni... Dit omdat ik het druk krijg op school en me vooral daar op wil focussen.
*Niet getreurd, dingen kunnen altijd goed komen.
XNienke
Ps: linkse of rechtse cover?
JE LEEST
The Boys ||Magcon #2
Fiksi PenggemarDit is het vervolg op 'The Boys' dus als je dit verhaal wilt lezen, lees eerst het eerste boek