Hoofdstuk 10

1.1K 71 5
                                    

"Misschien komt het allemaal toch nog wel goed."

Aan het raam werd ik wakker. Hoe ben ik hier gekomen. Naast me zie ik Cam een film kijken. Ik geef hem een zetje. "Hoe lang nog?" Vraag ik hem. "1 uurtje." Heb ik zo lang geslapen? Mijn blaas voel ik op springen staan. "Mag ik er langs?" Cam staat op en laat me er langs.

Er staan een kleine rij voor het toilet. Dus pak ik maar mijn telefoon en begin een beetje te klooien. Ik bekijk foto's van Ky en ik. Ik mis hem zo erg.

"Hey." Van schrik laat ik bijna mijn telefoon vallen. "Matthew..." Zeg ik verschrikt. "...Wat doe jij hier." Innerlijke facepalm. Wauw, wat een stomme vraag. "Eh, nou ik moest eigenlijk naar het toilet." Legt hij uit. In zijn ogen zie ik iets speels. "Was ook best een onlogische vraag." Grinnik ik.

"Maar hoe gaat het met je?" Ergens ben ik verbaasd om zijn vraag. Hij lijkt niet meer boos ook al voel ik wel een soort spanning tussen ons. "Wel goed, ik mis thuis alleen. En met jou?" "Ook wel goed. Ik ben wel zenuwachtig om zometeen in Australië te zijn. Zelf ben ik er nog nooit geweest." "Ik snap wat je bedoelt, is er sowieso iemand wel eens in Australië geweest?" "Niet dat ik weet, maar het was wel voor ieder een droom weet je nog?"

"Als we ooit een rondreis gaan doen moeten we echt een keer naar Australië gaan!" Merkt Matt op. We zitten met z'n allen in een kringetje en vertellen onze dromen en hebben het over nieuwe YouTube filmpjes.

"Ja joh, dat lijkt me echt geweldig. Een kangaroe in het wild." Zegt Hayes dromerig. "Weten jullie waar de naam kangaroe vandaan komt?" Vraag ik. Iedereen schud zijn hoofd. "Er was ooit een ontdekkingsreiziger en die vroeg aan een aboriginal wat dat voor een beest was, hoe het heette dus. De man zei 'kangaroe' maar eigenlijk betekent dat 'ik weet het niet'."

"Echt?" Vraagt Cam verbaast. Ik knik. "Hoe weet je dat?" Vraagt Jacob nieuwsgierig. "Van een vriendin." Leg ik uit. "Het klopt wel volgens mij, ik heb het ooit ergens gehoord." Merkt JJ op. "Hoe dom is die ontdekkingsreiziger sowieso om dat te vragen. Hoe vroeg hij dat? Lijkt me stug dat hij dat in het aboriginals vroeg." Grinnikt Matt. "Gaat om het idee." Zeg ik zo wijs mogelijk. Gelijk voel ik me 30 jaar ouder en een hoogleraar van de universiteit.

"Maar Australië dus." Komt Hayes uit het niets. "Misschien kunnen we Bart vragen of hij ons meeneemt naar Australië voor een toer." Merkt Taylor op. Zo'n slecht idee is dat geeneens. Twee vliegen in een klap. De andere lijken het ook geen slecht plan te vinden. "Ik stel het wel een keer voor anders." Zegt Nash.

"Volkwagenbusje." Zeg ik dromerig. "Wat?" Vragen sommige. "Dat lijkt me echt geweldig om in zo'n busje met je vrienden door Australië te trekken." Sommige hoor ik mompelen en zeggen dat dat echt bucketlist-waardig is.

"Ach Australië stond altijd al op mijn bucketlist." Grinnik ik. "Ja en bungeejumpen ook. Hoe kom je er op." Lacht Matt. "Bungeejumpen is cool!" Verdedig ik me. "Ga nou maar." Even kijk ik hem verbaast aan. Ik ga toch niet bungeejumpen van dit vliegtuig. Dan pas snap ik dat hij het toilet bedoelt. Mijn wangen kleuren 50 tinten donkerder. Zonder nog wat te zeggen ga ik snel het kleine wc'tje in.

In de aankomsthal zie ik iemand al op ons wachten. Ook staan er wat meiden te gillen. Die zijn er vast voor ons. Voor de jongens in ieder geval. Mijn oog valt op een bekend meisje. Een meisje dat ik al eerder ben tegengekomen.

"Alex?" Verbaasd loop ik naar het meisje. "Jaaa." Lacht ze. Het is het meisje dat ik was tegengekomen bij mijn eerste officiële meet&greet.

Een meisje van mijn leeftijd komt mijn kant op. "Hey, ik ben Alex. Zou ik met jou op de foto mogen?" "Ja, tuurlijk!" vanuit mijn ooghoeken zie ik Nash en Matt in de foto springen. "Wanneer komt je merch uit?" vraagt Alex. "Binnenkort hoop ik!" "Leuk!! Doe je youtube filmpjes? Zelf ben ik namelijk wel een youtuber." "Ja ik heb een youtube account, waar ik weer eens wat moet posten." "Haha. Heet je gewoon Ally Johnson daar?" ik knik. "Heb je nou ook een twitter? Want alle mensen zijn daar een beetje vaag over." "Nee niet meer." Ik werp een korte blik op Nash die mijn blik opvangt. Met een schuldige blik kijkt hij weg. "Maar ik ben van plan een nieuwe te maken." "Super leuk." Ik kijk Alex aan. Volgens mij ken ik haar. "Wat is je nummer? Dan kunnen we sms'en, afspreken of samen een filmpje maken." Ik pak mijn telefoon en voeg haar toe. Een beveiliger kijkt ons dreigend aan. "Ik zie je later nog wel eens!" zeg ik tegen Alex."Ja dat hoop ik ook. Was leuk je gesproken te hebben. Succes." Ik glimlach en draai me weer om naar de volgende persoon.

"Ik wist niet dat je in Australië woonde!" Merk ik verbaasd op. "Naja dat is ook pas sinds kort hoor." "Heb je een nieuw nummer? Zou ik hem misschien mogen hebben?" Vraag ik. Gek genoeg heb ik met dit meisje een goede band, al gelijk dat ik haar zag.

Ze knikt en we wisselen snel telefoonnummers uit. Een paar van de jongens zie ik gebaren dat ik moet komen. "Ik bel je, zodra ik tijd hebben. Dan kunnen we nog een YouTube filmpje maken." Zeg ik snel. "Maar nu moet ik gaan." Ik geef haar een snelle knuffel. "Daar hou ik je aan." Grinnikt ze.

***

Alweer een tijdje in Nederland, o hoera. Mijn moeder is zo grappig, dat ondanks dat ik omval van vermoeidheid, ze me morgen toch om 7 uur wil laten opstaan om naar Maastricht te gaan. Like...nee niet nu. Dus is zal morgen niet kunnen posten en maandag waarschijnlijk ook niet. I'm surrrry.

XNienke

The Boys ||Magcon #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu