"Liever een half ei dan een lege dop"
Op dinsdag stonden we met z'n allen in voor de gate op Schiphol op Shawn te wachten die Starbucks ging kopen. Matt en Nash hebben sinds vrijdag niet meer met me gepraat. Wat ik niet snap. Ik bedoel, waarom maken ze er zo'n groot probleem van? Ik heb toch niks tegen de regels ingedaan. Of is er opeens een ongeschreven regel dat ik me als een sl*t moest gedragen?
Cam voelde van de andere als enige de spanning en het geskip aan. Dus nu was Cam degene met wie ik sprak. Hij zat nu naast me een beetje op z'n telefoon te klooien.
Over 20 uur zat ik gewoon in Australië! Het dringt nog steeds niet tot me door. Australië, wauw daar heb ik altijd al naartoe gewild. Daar zouden we 2 weken toeren en daarna kwamen we terug in Europa, Italië om precies te zijn en we zouden dan alle steden afgaan. Eerst had ik er nog zo veel zin in, maar nu Matthew en Nash me volgens mij haten, is mijn instelling een stuk negatiever.
"Ally?" Ik schrik even op van de stem van Cam. "Huh, ja?" "Zullen we anders naast elkaar zitten in het vliegtuig?" Vraagt hij nonchalant. Ik haal mijn schouders op. "Jahoor."
Ik besluit na een paar dagen naar Cameron te stappen en te vragen waarom hij me mij moest praten. De andere waren aan het kloten op de kamer en Cam zat beneden in de hal een beetje te dromen/lezen/muziek te luisteren. Dat kwam me goed uit.
Nieuwsgierig ging ik naast hem zitten en ik tikte hem op zijn schouder. Hij haalde zijn oortjes uit zijn oren en keek me vragend aan. "Ik hoorde dat je me nog ergens over wilt spreken..." Hij lijkt even kort na te denken, maar na een paar seconden zie ik dat hij het weer weet.
"Ik wilde dus zeg maar een YouTube filmpje samen maken..." Legt hij uit. "Klinkt niet slecht, wat had je in gedachten?" Cam kijkt me even geheimzinnig aan. "Rotten egg challenge."
Die challenge kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan, dus 2 uur later zat ik naast Cam in zijn kamer met een draaiende camera. Wellicht, deze challenge had ik nog nooit gedaan dus ik kon geen tactiek hebben of zoiets.
13 verrotte eiren lagen voor ons op een tafeltje. 6 waren gekookt, 7 waren...niet gekookt. "Jij begint." Mijn stem klinkt vastberaden maar vanbinnen ga ik stuk van de zenuwen. "Nee nee zo werkt dat niet. Steen-papier-schaar 2 op 3."
"Steen-papier-schaar." Ik deed Steen en Cam deed Schaar. "Ha." Zeg ik en maak een kort vreugde dansje. "Steen-papier-schaar." Ik deed Schaar maar Cam deed Steen, nu is hij degene die een vreugde dansje doet. "Steen-papier-schaar." "JAAAAA." Gil ik uit als ik schaar heb en Cameron papier. "Ik begin wel weer." Kreunt hij.
Ik bijt op mijn lip om mijn lachen in te houden als Cam het eerste ei op zijn hoofd kapotslaat. Eigeel druipt over zijn neus. "1-0 voor mij." Grinnik ik.
Ik pak een ei en adem diep in en uit. "Mag ik het anders doen?" Ik geef het ei aan Cam en hij slaat hem gelijk op mijn hoofd. "Au dat doet zeer." Lacherig haal ik het harde ei van mijn hoofd. "2-0." Zeg ik met een knipoog.
Als het 3-1 is krijg ik een gebakken ei op mijn hoofd. Het pletst alle kanten op en ik voel me ontzettend vies. "Ahh, ranzig." Kreun ik. Cameron maakt het erger om met zijn hand al het eigeel door mijn haar te wrijven. "Bedankt mate." Grinnik ik. Cam lacht alleen maar.
Uiteindelijk werd het 4-3. Cam doet de douche aan en ik leg snel mijn telefoon opzij. Ik besluit met kleren en al onder de douche te stappen. Cam staat al onder de douche, zonder shirt wellicht. "Kom erbij." Wenkt hij me. Een geniaal plan komt in me op. "Ik kom zo." Ik loop weg en doe de kraan aan om koud water in mijn mond te doen.
Als ik onder de grote douche ga staan proest ik het bijna uit en drupt er een beetje water uit mijn mond. "Wat is-" Voordat Cam zijn zin kan afmaken spuug ik al het koude water op zijn borst. "Aaah koud." Gilt hij verschrikt uit. Ik lig helemaal plat van het lachen en Cameron na een paar seconden ook.
Mijn tas zet ik tussen mijn benen. Cam zit naast me. Aan het raam. Verdomme daar wilde ik zo graag gaan zitten. Maar ik heb eerlijk verloren met steen-papier-schaar dus mag ik het tweede deel van de reis aan het raam zitten.
"Maar Ally, wat is er opeens aan de hand dat Matthew en Nash je niet meer mogen en je keihard skippen, ik bedoel ze vonden je best wel leuk toch?" Ik wist dat Cameron een echt antwoord wilde en niet het vage gedoe wat ik de laatste dagen als antwoord gaf.
"Nou, ik heb dus zeg maar wel een vriendje." Schuldig kijk ik naar de grond. Cam hoor ik diep inademen. "Vertel verder." "Nash wilde me spreken want hij vond me nog steeds leuk, maar hij dacht dat ik Matthew nog leuk vond. En toen ik schreeuwde dat ik Matt niet leuk vond hoorde Matt dat. En nu zijn ze alle twee boos ofzo." Fluister ik.
"Owh. Jij hartenbreekster." Grapt hij. Ik geef hem een duw. "Niet grappig." "Hoe is je vriendje?" Vraagt Cam dan. "Hij heet Ky en tsja, ik vind hem echt heel leuk."
***
Morgen ben ik weer thuis 😱, oja en ik heb een nummer gehosselt van ene hipster genaamd Luke 😌
XNienke
JE LEEST
The Boys ||Magcon #2
FanfictionDit is het vervolg op 'The Boys' dus als je dit verhaal wilt lezen, lees eerst het eerste boek