HIS ANGEL 04

662 59 9
                                    

       " Awak lah bidadari saya ,ada bidadari lain ke dalam bilik kita nie .. " Wah wah wah , bilik KITA ?! Sorry okay , nie bilik aku .

       "Mana budak perempuan comel dengan awak tempoh hari ? " Aku mengerutkan dahi , budak perempuan comel ? Siapa ?

       " Budak perempuan comel? Siapa ? " Soalku , aku sekarang nie tengah blurr .

       " Budak perempuan yang teman awak menepuk bontot saya tempoh hari tue .. " Ouhhh rupanya tue bontot dia HAHAHAHAH ..

       " No ! Bukan aku lah ... Ain seorang jer yang tepuk pukul bontot kau tue .. aku berdiri dibelakang kau sebab Ain yang tarik tangan aku ... " Jelasku .

       " Ehh tapi betulke tempoh hari tue kau orangnya ? " Tanyaku .

       " Macam mana lah awak pandai tak ingat ? " Dia tanya kepada aku macam mana aku tak ingat ? Okay meh sini aku jawap .

       " Macam mana aku nak ingat kalau masa tue kau pakai mask... " Betul kan ?

       " Shhh , forget about it "

       " Now , kita buka topik lain .. "

       " Cara panggilan kita .. "

       " Saya tak nak awak ber ' AKU ' ' KAU ' "

       " Awak tahukan tak boleh derhaka dengan suami "

       Okay , fine .

       " Bidadari abang ? " Dia panggil aku macam tue , wajah aku langsung tak memerah . Tak ada reaksi langsung .

       " Sayang ? " Aku memaparkan wajah UGLY selepas dia memanggil aku dengan panggilan itu , ehh apenie ? Gelilah .

       " Baby girl ? " Eh apeni ? Tak nak , tak nak .

       " Stop stop , jangan panggil saya SAYANG , geli tahu tak... Jangan panggil BABY GIRL juga , saya bukannya masih bayi , saya sudah dewasa .. " Baby girl ? Aku nie dah besar panjang pun mesti dipanggil baby girl ke ? Baby tua eh ?

       Perkataan AKU tadi sudah bertukar ke SAYA . Perghh .

      " Chagiya ? " Dia ingat nie korea ke panggil aku Chagiya ?

       " Sorry ? Kita bukan dekat korea " Balasku .

       " Mama ? " Weyhh ! Aku bukan mama kau ...

       " Sejak bila pula saya bawa awak dalam perut saya ? "

       " Dah dah , bidadari pun bidadari lah .. " Kataku , sanggup lagi aku dipanggil bidadari daripada baby girl .

       " Hmm , kalau saya panggil awak bidadari , awak panggil saya apa ? " Aku baru jer nak baring , ada pula soalan baru .

       " Alien " Jawabku .

       " Ehh buruknya panggilan " Buruk ke ? Bagi aku comel .

       "Saya bukan alien lah , kalau betul saya alien , kenapa saya tak bawa awak ke planet ? " Betul juga eh apa dia cakap .

       " Eh ? Maksudnya kalau awak alien , awak nak bawa saya ke ? " Soalku.

       " Abang belum sedia kehilangan bidadari nie tanpa oksigen " Ujar Fareed. Bukan tak cukup oksigen lagi namanya , tapi menuju ke alam lain terus.

       " Erk . Jangan buat mata macam tue . Awak ingat awak anjing ke buat puppy eyes ? " Soalku .

       " Tak comel ke ? " Soal Fareed .

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now