" Bukannya suami kamu cakap bulan depan ke akan ada cicit untuk atuk dengan nenek ? " Aku hanya mampu tersenyum. Aku pun tak sangka kalau confident Fareed tempoh hari boleh bawa betul-betul.
" Rezeki datang awal atuk " Jawabku .
" Pukul berapa Fareed ambil kamu ? " Tanya Atuk .
" Reen pun tak tahu , atuk " Jawabku , maklumlah Fareed hantar aku dekat kampung .
" Mama kamu tak kisah kan kalau atuk dan nenek jaga kamu ? " Tanya atuk . Aku menggeleng .
" Reen ? Anak dalam kandungan kamu tue dah berapa hari ? " Tanya umi .
" Bukan hari , tapi minggu " Kataku .
" Yelah , berapa minggu ? " Tanya umi .
" Dua minggu umi .. " Jawabku .
" Ouh , maksudnya , kamu memang dah tengah pregnant masa papa dan umi jumpa kamu dekat mall haritue kan ? " Aku mengangguk .
" Tue , tue kereta abang Fareed kan ? " Tanya adik tiri perempuanku .
Fareed berjalan menuju ke arahku ." Abang Fareed datang ambil kak Reen ke ? " Soal Alisha .
Aku melihat kearah Alisha , mulalah perempuan nie nak mengedik dengan suami aku.
" Abang dah makan ? " Tanya Alisha . Eh ? Sepatutnya aku yang tanya , kenapa dia pulak yang acah menjadi isteri Fareed .
" sayang ? Dah makan ? " Tanya Fareed . Ha Ha Ha Fareed tak peduli kau Alisha .
" Anak papa dah makan ke ? " Soal Fareed sambil menekupkan telinganya pada perutku yang belum besar ini .
" Kak Reen dah makan tadi ... abang Fareed mesti belum makan kan ? Jum kita makan sama - sama , Alisha belum makan juga tadi .. " Kata Alisha . Eh perempuan nie aku lempang baru tahu .
" Alisha cakap tadi dah kenyang kan ? " Tanya umi .
" Tue tadi , sekarang baru rasa lapar ... jumlah abang Fareed . " Ajak Alisha .
" Alisha ? Kalau kamu mahu makan , pergilah dekat dapur , tak payah ajak orang lain ,tengok nenek nie , nenek kalau mahu makan , terus pergi dapur ambil nasi dan lauk , tak ada masa nak panggil orang .. biar nenek sendiri yang ambil . " Kata nenek .Nenek melihat ke arahku , lalu tersenyum. Nenek faham perasaan ku .
" Baiklah nek " Kata Alisha sambil membuat muncung itik , nanti aku tarik baru tahu .
" Abang dah makan ? " Tanyaku .
" Dah ... " Jawab Fareed.
" Jum kita balik rumah .. " Ajak Fareed . Aku mengangguk .
.
.
.
.
.Semalam atuk dengan nenek yang jaga aku , harinie giliran mamaku pulak , esok lusa Shira dan Zumi yang akan jaga aku . Mereka akan jaga aku sampai aku berpantang , semua nie idea Fareed .
Diikutkan aku tak nak terima idea Fareed tue , Fareed cakap kalau aku tak nak pakai idea tue , dia akan ambil cuti lama .
Disebabkan aku tak nak Fareed ambil cuti panjang atas sebab nak jaga aku , baik aku terima idea dia .
" Macam mana ? Reen dah okay ke ? Ada rasa nak muntah lagi ? " Tanya mamaku , maklumlah tadi aku muntah atas lantai , tak tahan sangat . Terpaksalah mama aku yang mengelap muntah aku tue .
YOU ARE READING
My Sweet Shuben [ C ]
Romance2 0 2 3 🤍 TheTrio 1st BOOK [ TAJUK LAMA : HIS ANGEL ] Muhammad Fareed Aqash X Qaireen Nashwa - Arranged Marriage Siapa yang bilang kalau Qaireen Nashwa akan hidup bujang untuk selamanya ? Tak disangka kalau dia akan dikahwin paksakan kepa...