HIS ANGEL 13

396 35 6
                                    

       HARI INI aku nak hantar bekal ke tempat kerja Fareed , nasi lemak , ayam goreng , sambal belacan , telur goreng , tidak ku lupa drinking water. Fareed cakap kalau nak bawa minuman , hanya bawakan drinking water sahaja untuknya.

       Lambat betullah lampu merah nie nak
bertukar , aku nak cepat nie . Nanti Fareed kelaparan. Lampu merah bertukar ke lampu hijau. Pedal minyak ditekan.

       Sudah sampai , besar sungguh tempat nie , wah comel nya anjing tue , arnab warna putih lah . Ehh , tue bukannya PEMBUNUH Jemat ke ? Hah , malas nak layan .

       Aku datang ke arah seorang Doktor
perempuan . Sebab aku nampak dia guna kot
putih .

       " Assalamualaikum , saya nak tanya dekat mana pejabat Dr.Fareed ye ? " Tanyaku .

       " Ouh , awak nie wife dia kan ? Qaireen Nashwa , masyaallah cantik Isteri Fareed nie , pandai SUNGGUH memilih " Puji Doktor perempuan yang tengah aku tanya sekarang nie . Tersipu malu pula .

       " By the way , saya Anna " Dia memperkenalkan dirinya dengan ramah.

       " Hadza min fadhli rabbi , awak pun cantik juga " Ucapku. Apabila diri kita dipuji , ucapkanlah Hadza Min Fadhli Rabbi yang bermaksud semua ini adalah kurniaan Tuhanku.

       " Puan Qaireen , jalan jer lurus belok kanan , ada label nama Dr.Aqash pada pintu bilik " Jawab Dr.Anna .

       Aku tidak lupa mengucap kan terima kasih.

       Aku berjalan lurus , belok ke kanan , dan betul ada nama DR.AQASH pada pintu bilik nie . Sekarang aku berdiri dihadapan bilik Dr . Aqash .

       Tak payah ketuk lah , buka terus. Nak buat kejutan punya pasal.

       Klak !

       Pintu dibuka .

       " Surprise ! " Aku terkaku , adegan apa kah ini ? Adegan apa yang aku tengah lihat nie ? Senyuman ku terus pudar .

       Melihat seorang wanita yang tidak asing wajahnya memeluk Fareed dari belakang.Jangan bagitahu aku kalau Miya nie satu kerja dengan Fareed ?!

       Jangan bagitahu aku kalau gambar yang disuruh Inayat tengok itu adalah betul !

       " A-awak curang? Kalau betul awak curang dengan saya , bagitahu jelah awal - awal , tak payah lah nak sembunyi - sembunyi .. " Ujarku .

       Aku seorang yang agak tenang , tak mudah nak marah melainkan kecewa .

       Aku mengorak langkah kedepan dan meletakkan bekal keatas meja Fareed .

       " Nie , makan . Sumbat betul - betul dalam mulut." Marahku .

       " Sayang , jangan ... "

       Baru sahaja Fareed nak bersuara , aku terus pergi selepas letak bekal diatas meja kerja Fareed .

       Aku terus blaa , tak tahu nak cakap apa lagi dah . Memang aku sekarang nie tengah kecewa . Air mata mula keguguran .

       " Buat apa nak nangis untuk orang asing ?" Gumamku. Air mata ku biarkan menitis dipipi.

       " Puan Qaireen ? Sudah jumpa dengan
sang suami ke ? "

       " Eh ? Ke-kenapa ? " Soal Dr.Anna .

       Maaf Anna , saya tak dapat nak berhenti
tegur awak balik. Sebab saya sekarang nie tak tahu nak buat apa.

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now