HIS ANGEL 14

399 33 2
                                    

       Sudah tiga hari aku duduk dirumah mama ,Fareed langsung tak datang pujuk ataupun
menjenguk aku .

       Mungkin aku nie bukan cinta pertama dia lagi barangkali .

       " Assalamualaikum ~ " Seseorang memberi salam , siapa pulak yang datang rumah nie ?

       " Waalaikumussalam , "

       " Lah , aku ingatkan siapa " Siapa lagi kalau bukan Shira , Zumi dan Ain yang datang melawat ?

       " Duduklah dulu , aku buatkan air teh .. " Aku pelawakan mereka bertiga masuk dan duduk diruang tamu .

       " Reen ? Kau ada dengar ke berita Inayat ? " Tanya Zumi .

       " Berita apa ? " Soalku lagi .

       " Dia kena tangkap oleh polis semalam " Jawab Shira .

       " Kenapa kena tangkap ? Aku tak dengar apa - apa berita pun ? " Tanyaku .

       " Aku dengar dia kena tangkap sebab kes culik dan cuba merogol wanita " Jawab Zumi pulak .

       " Siapa wanita tue ? Muda ke ? " Tanyaku lagi .

       " Nama wanita tue , ada huruf YA dibelakang.. " Jawab Shira .

       " Apa yang YA dia ? Nama perempuan tue Miya Adeline " Jawab Zumi .Mi-miya Adeline ? Macam ku kenal empunya nama itu .

      Adakah itu bakal madu aku ? Isteri kedua Fareed ?

       " Ada gambar perempuan tue tak ? " Tanya ku .

       " Ada , nah tengok betul - betul .. " Zumi menghulurkan telefon bimbitnya.

       Okay , memang betul ! nie memang Miya yang aku kenal .

       " Perempuan niekan ? Bakal madu kau ~ " Tanya Zumi .Aku mengangguk kepala jer , tak nak jawab .

       " Betulke berita nie ? " Soal ku untuk meminta kepastian .

       " Betul Qaireen Nashwa yang cantik dan manis orangnya " Ujar Shira sambil memujiku .

       " Fareed ada datang melawat tak ? " Soal Zumi .Aku menggeleng. Wajah kecewa dipaparkan .

.
.
.
.
.

       PERUT ku berlagu menandakan lapar , rasa nak pergi beli mee bakso , tapi malas nak keluar rumah pula. Niat nak memasak memang sudah ada , tetapi masalahnya adalah MALAS aku dah keluar. Mama aku pula bermalam dirumah Ibu . Hanya tinggal aku seorang sahaja yang tinggal sekarang nie .

       PRANG !
   
       Aku bangun dari baringku , mendengar sesuatu yang pecah dari tingkat bawah .

       Dahlah malam , ada pulak bunyi sesuatu yang pecah. Tambah lagi aku keseorangan dirumah.

       Aku mula berfikir negatif , jangan - jangan rumah aku dimasuk PENCURI ?!!

       Aku turun ke tingkat bawah , gelap . Berjalan - jalan cari suis lampu .Lampu terbuka , terang .Melihat sekeliling tiada siapa - siapa .

       " Aduhh ! " Baru sahaja hendak naik ke tingkat atas semula , aku mendengar suara seorang mengaduh sakit dibahagian dapur. Suara lelaki ?

       Aku menelan air liur , melihat rotan kayu
panjang milik mama diatas sofa . Salah satu rotan yang sangat legenda untuk menghukum aku masa kecil dulu . Aku ambil dan angkat seolah sedia memukul orang itu bila - bila masa saja .

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now