Semua barang tadi sudah ku kemas dengan rapi , tapi entah kenapa baju aku dengan Fareed terabur dalam sekelip mata diatas lantai . Tak ada ribut kot tadi . Siapa yang berani sangat masuk kedalam bilik aku dengan Fareed ?
" Haih ? Baru aje sekejap aku keluar sebab nak pergi ke tandas . Takda ribut kan ? " Gumam ku .
Aku melangkah keluar mencari Fareed , namun niatku terbatal kerana baru teringat Fareed keluar sekejap teman atuk , nenek , mama dan ibu jalan - jalan makan angin . Tapi takkanlah umi dan papa ikut sekali ? Kalau Umi dan mama bertemu , mungkin akan adanya pergaduhan . Tidak diminta , semoga dijauhkan.
" Haih ? Akak Reen tak ikut abang Fareed ke ? " Soal Alisha . Sejak bila pula dia dekat sini ? Ouh ya , aku lupa dengan Alisha , dia tak ikut mereka sekali ke ?
" Tak . " Jawabku .
" Akak , Alisha minta maaf " Budak nie dah kenapa minta ma-
" Hmmm " Mulutku dikatup dengan sesuatu .
Kenapa aku mengantuk nie ? Kelopak mataku terkedip - kedip dengan perlahan. Sempat aku melihat Alisha mengukirkan senyuman.
Duniaku mulai gelap .
.
.
.
.
.Aku membuka kelopak mataku dengan perlahan . Matahari menyinariku membuatkan aku melindungi mataku dengan tanganku .
" Good morning Puan Qaireen "
Aku baru je bangun dari tidur . Bangun - bangun je terkejut melihat sekumpulan wanita yang berbaris membawa makanan .
LIMA ORANG SEKALIGUS ?!!!
" Saya sekarang nie ada dekat mana ? " Soalku .
Soalan ku tidak dijawab , yang adanya mereka terus pergi selepas meletakkan sarapan diatas meja yang besar di hadapan katil yang tengah aku baring .
Aku ada dekat mana ?
Bukannya semalam aku tengah berborak dengan Alisha ke ?
Telefon ? Ya telefon aku ?
" Mana telefon aku ? " Takkanlah mereka ambil telefon aku ? Weyh ?! Apenie ? Takkan lah aku kena culik oleh Alisha ?!! Tak mungkin ?!
Aku berlari menuju ke arah pintu utama bilik . Tombol pintu dipulas .
" Wait ! What ! Mereka kurung aku ke ?!! Seriuslah ? Takkanlah mereka nak kurung aku ?! Apa salah aku sampai aku kena kurung ?! " Mama ! Tolong Reen !!!
Abang ! Tolong Reen !
TOK ! TOK ! TOK
Aku mengetuk pintu itu dengan sekuat hati , telapak tangan ku sudah kemerahan .
Aku berhenti dan terduduk bersandar di pintu . Penat . Lelah .
KLAK !
Aku bangun dari dudukku , menoleh ke belakang , melihat siapa yang buka pintu ini .
Aku terkaku . Mata kami bertentangan . Aku undur kebelakang , undur , undur dan undur.
Dia berlari mendapatkan ku , dia memelukku dengan erat sehingga aku diam tak terkata .
" First love " Aku meleraikan pelukan ini dengan sekuat hati .
YOU ARE READING
My Sweet Shuben [ C ]
Romansa2 0 2 3 🤍 TheTrio 1st BOOK [ TAJUK LAMA : HIS ANGEL ] Muhammad Fareed Aqash X Qaireen Nashwa - Arranged Marriage Siapa yang bilang kalau Qaireen Nashwa akan hidup bujang untuk selamanya ? Tak disangka kalau dia akan dikahwin paksakan kepa...