23

35 5 2
                                    

Bölüm Müziği: Agnes Obel - Under Giant Tree

Bölüm Müziği: Agnes Obel - Under Giant Tree

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"İsyanının haklılığından o kadar emindiki şeytan, cennetten kovulmanın verdiği aşağılık hissini zafer sanmıştı. Kendisine biçilen sonsuz yalnızlığı, varlığının eşsizliğinin bir kanıtı olarak görmüş ve gururla kabul etmişti."

"Tıpkı devrimciler gibi."

Bir şeyi çok uzun süre bekledikten hatta uğruna savaşacak kadar ileriye gittikten sonra, o şeyi elde ettiğinizde üzerinde çok düşünmezsiniz. Sadece tatminlik hissedersiniz. Üstelik o şeyi beklerken acı çektiyseniz sonucun etikliği sizi ilgilendirmez bile. Oraya ulaşmanın haklı gururunu yaşarsınız uzun bir süre, demişti hocaları ilk kitap tahlillerinde. Değerlendirdikleri kitap devrim ve etiklik üzerindeydi, girişinde onları karşılayan cümle ise şeytan ve devrimci benzetmesiydi.

İsyan edecek hiçbir sebep yokken isyan eden şeytan gibi, devrilecek bozuk bir düzen yokken devrim düşleyen insanlar; cennetten kovulan şeytan gibi sistemden kovulmaya mahkumdurlar çünkü yaptıkları tek şey etik ve ahlakı görmezden gelip tıpkı bir şeytan gibi aşağılık duygularını zaferle süslemektir.

Kitabın mesajı açıktır

Devrimci birinin şeytandan pek bir farkı yoktur. Fakat Ma devriminin devrimcileri ne şeytandır ne de ahlaksız. Çünkü onlar zaten ölmüş olan bir düzeni devirmişler ve bu kusursuz sistemi hediye etmişlerdir bizlere.

O halde kitabın mesajı şu şekilde yorumlanmalıdır.

Şeytan gibi yoktan isyan çıkararak ahlaksız bir tatminlik hissiyle hareket eden devrimciler kendilerine devrimci değil şeytan demelidir. Çünkü bu ahlaksızlığı sadece öyle bir varlık yapabilir.

Changmin hocasının dudaklarından dökülen haklı cümlelerin hayranlığı ile bakmıştı elindeki kalın kitaba o gün. Düzene zarar verecek, eşitliği ortadan kaldıracak herhangi bir ahlaksızlığın gerçekleşme ihtimalini bile düşünemiyordu. Kim neden buna gerek duyardı, kim şeytanla bir tutulmak isterdi? Anlamsızdı.

Birkaç ay geçmişti aradan ve cennetten kovulan bir şeytan mıydı şimdi? Önünde durduğu dev yapıya bakarken aklından geçenler buydu. İçeri adımladığı anda şeytan kabul edilecekti. Şeytan olmayacağından emindi ama pişman olup olmayacağından emin değildi.

Hayal edemediği eylemleri önce düşünmüş şimdi ise gerçekleştirmek adına harekete geçmişti, aylar önceki Changmin'i derinliklere gömmüştü fakat sabah eşelenen toprağın altından fısıltılar yükselmeye başlamıştı.

Devrim Ateşi [Tbz]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin